سرپرست كميته تيم‌های ملی فوتبال گفت: فرصت نداشتيم برای انتخاب مربی تيم اميد با اعضای كميته فنی جلسه بگذاريم....
 
انتخاب هومن افاضلی به عنوان مربی موقت تیم امید بدون تشكیل كمیته فنی و نظرخواهی از اعضای این كمیته انتقادهایی را در پی داشت.
فریدون معینی سرپرست كمیته تیم‌های ملی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس به شبهات پاسخ داده است.

فارس: با انتخاب افاضلی به عنوان مربی تیم امید اهالی فوتبال را شوكه كردید؟
من به یاد ندارم در 10 سال اخیر فدراسیون هر تصمیمی گرفته باشد در آن انتقاد نباشد. هر كسی را كه برای تیم امید انتخاب می كردیم انتقاد می شد. با توجه به اینكه 4 اسفند تیم امید بازی دارد انتخاب یك مربی در اولویت بود. فرصت كمی داشتیم و تا مربی خارجی بیاید نمی توانستیم تیم را رها كنیم بنابراین صلاح را در این دیدیم كه با این افراد معرفی شده كار را آغاز كنیم تا مربی اصلی به تیم ملحق شود. كارهای قرارداد بستن با مربی مورد نظر در مرحله نهایی است و به زودی اعلام می شود.

فارس: چطور می شود كه فدراسیون صاحب كمیته فنی باشد اما برای انتخاب مربی از آنها نظرخواهی نشود؟
پیش از این در جلسه قبلی در مورد تیم امید صحبت های لازم با اعضای كمیته فنی شده بود. نظر هم بر این بود كه از مربی خارجی استفاده شود. در پی همان تصمیمات قرار شد هومن افاضلی به همراه بیژن ظاهری و هادی طباطبایی كار را آغاز كنند و گرنه این انتخاب خاصی نیست كه بخواهد تاثیر گذار باشد. البته در جلسه كمیته فنی در مورد دستیاران صحبتی نشده بود و به همین خاطر دو نفر از اعضای سابق كادرفنی قبلی را انتخاب كردیم.

فارس: چرا هومن افاضلی؟ دلیل این انتخاب چیست؟
ایشان خیلی وقت است كه با فدراسیون در حال همكاری است در تمامی جلسات كمیته فنی شركت داشته است و همكاری نزدیكی با فدراسیون دارد. ما برای شروع كار چنین تصمیمی گرفته ایم. فرصت كم داشتیم و برای تشكیل كمیته فنی وقت نبود تا نظر بخواهیم.

فارس: وقتی فدراسیون اصول را رعایت نمی كند چه توقعی دارید كه انتقاد نشود؟ فكر نمی كنید نپرسیدن نظر اعضای كمیته فنی ناراحتی آنها را در پی داشته باشد؟
بالاخره باید از یك جایی شروع می كردیم. تا 4 اسفند زمان كمی داریم.

فارس: كم بودن وقت را از از قبل هم می دانستیم. چرا همان روزی كه غلامحسین پیروانی گفت نمی آیم به فكر تشكیل جلسه نیفتادید؟
آقای پیروانی اعلام نظر خود را به بعد از دهه اول محرم موكول كرد و ما زمان را از دست دادیم. از طرفی فشردگی مسابقات لیگ برتر باعث شد مربیان ما كه عضو كمیته فنی هم هستند فرصتی برای حضور در جلسه نداشته باشند. این انتخاب یك انتخاب موقت است.

فارس: اما با این شرایطی كه است به نظر می رسد افاضلی با حضور سرمربی خارجی، به عنوان دستیار به كارش ادامه می دهد؟
همه چیز بستگی به نظر سرمربی آینده دارد. اینكه او چقدر اصرار داشته باشد یا نداشته باشد. قطعا مربی خارجی كه بیاید از مربیان ایرانی شناختی ندارد.

فارس: به نظر می آید انتخاب افاضلی صرفا به دلیل همكاری او با فدراسیون بوده و مبنای فنی ندارد؟
بدون بررسی ایشان را انتخاب نكردیم. او ویژگی هایی دارد. افاضلی دارای مدارك مربیگری خوبی است و با دانش روز دنیا آشناست. ما باید از مربیانی استفاده كنیم كه به لحاظ تئوریك و فنی با علم روز فوتبال آشنا باشند. ضمن اینكه افاضلی كمك دایی در تیم ملی بوده است.

فارس: مگر دایی در تیم ملی موفق بود؟
نباید همه را با یك چوب راند. شاید او فرصت كاری برایش پیش نیامده. ما باید به مربیان جوان فرصت بدهیم.

فارس: مگر در تیم نوجوانان به مربی جوانی مثل اكبر محمدی این فرصت را ندادید؟
فوتبال ما باید تغییرات مثبت را قبول كند. اگر پیشرفت می خواهیم باید اطلاعات خود را بالا ببریم و به شیوه های مدرن رو بیارویم. برای رسیدن به هدفی كه داریم غرامت هم باید بدهیم و برخی تبعات هم بپذیریم. در مورد اكبر محمدی هم این اتفاق افتاد. درست است كه در نتیجه گیری با او موفق نشدیم اما مطمئن باشید بازیكنانی كه با وی كار كردند در آینده خواهند گفت كه چه چیزهایی یاد گرفته اند. اگر تحمل برای تغییرات را نداشته باشیم موفق نمی شویم. ما به حمایت مردم و كارشناسان فوتبالی نیاز داریم.

فارس: از معرفی سرمربی جدید تیم امید صحبت كردید. چه زمانی این مربی معرفی می شود؟
یك مربی نام آشنا است كه به زودی معرفی می شود. شاید تا هفته آینده این اتفاق رخ دهد.
  
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  farsnews.com