در سال 2010 مربيان و بازيكنان جملاتی را بيان كردند كه از آنها به عنوان جملات فيلسوفانه ياد می‌شود....
 
رویدادهای مختلفی در دنیای فوتبال اتفاق افتاد. در میان تمام این رویدادها و در نشست‌های مطبوعاتی و گفت‌وگو با مربیان و بازیكنان، سخنان جالبی عنوان شده است.
ساكرنت به برخی جملات كه از آنها به عنوان جملات فیلسوفانه یاد كرده اشاره كرده است.

جمله های فیلسوفانه
1. بعضی روزها وقتی به زمین مسابقه نگاه می كنید، ‌تصور می كنید روی چمن یك گاو در حال چریدن است و ممكن است پس از دیدن آن گاو به این موضوع فكر كنید كه ای كاش او به واقع یك گاو می بود! خب، ولی می دانید كه این آرزوی شما هرگز به حقیقت نخواهد پیوست.
(سر الكس فرگوسن این جمله را از زبان وین رونی مطرح كرد. زمانی كه رونی از باشگاه خواست وی را در فهرست فروش باشگاه قرار دهد) ماه اكتبر

2. اگر فرگوسن به وسیله یك بازیكن و مدیر برنامه هایش زیر فشار قرار بگیرد، چه ایرادی دارد؟ بالاخره چه زمانی می خواهی به حرف دیگران گوش كنی؟ تو خانه ات را خریده ای و سند آن را نیز در دست داری. اگر توانسته ای این كار را انجام دهی،‌ بسیار خوش شانس بوده ای. خانه گران قیمتی را خریده ای و زندگی خوبی داری. چرا نمی خواهی دیگران این كار را انجام دهند؟ 24 سال است كه همین كار را تكرار كرده ای. بله، 24 سال. انسان های كاملی كه فكر نمی كنم در دنیای حقیقی وجود ندارند معتقدند كه اگر شما 24 سال است كه در یك پست قرار دارید، ‌بهتر است كه بروید و به كارهای دیگری كه علاقه دارید بپردازید. او چه كسی است؟ چه ایرادی دارد كه این كار را انجام دهد؟
(یان هالووی سرمربی بلكپول در حمایت از رفتار رونی) اكتبر

3. مثالی در اسپانیا وجود دارد كه می گوید: مایع سفید رنگی كه در بطری قرار دارد،‌ شیر است. آمریكایی ها (مالكین پیشین لیورپول)، یك مدیر ورزشی جدید برای باشگاه انتخاب كردند و پس از آن بود كه همه چیز تغییر كرد. مایع سفید رنگ در بطری. اگر شیر فروش محله مان را با یك بطری سفید رنگ ببینم، بدون شك خواهم گفت كه در آن بطری شیر است. شك نكنید.
(رافا بنیتس از این جمله ها در سرزنش مدیران وقت لیورپول به دلیل انتخاب كریستین پرسلو به عنوان مدیر ورزشی جدید استفاده كرد) اكتبر

4. در ابتدا تصور می كردم منظورش را متوجه شده ام ولی وقتی دقیق تر به آن فكر كردم،‌ دیدم به هیچ وجه نمی توانم درك كنم كه او چرا این حرف ها را به زبان آورده. فكر می كنم با كسی شرط بندی كرده كه آنها را بگوید!
(روبرتو مارتینز، سرمربی ویگان در خصوص حرف های رافا بنیتس در مورد بطری شیر) نوامبر

5. فكر می كنم آقای هاجسون متوجه نیست. هر كنفرانس مطبوعاتی كه در آن شركت می كنید، ‌بسیار سخت تر از كنفرانس های قبلی است. او در مورد مسائلی حرف می زند كه از آنها هیچ چیزی نمی داند و از مردمی سخن به میان می آورد كه كشیش ایستاده بر فراز كوهستانی از شكر را نمی بینند.
(رافا بنیتس در حمله به هاجسون جانشین خود در لیورپول) نوامبر

6. به نظر می رسد او از سس كچاپ و یا خردل ساخته شده است تا یك انسان. به هر حال اهمیتی هم ندارد.
(الحاجی دیوف در انتقاد از جمی كاراگر، هم تیمی پیشین خود در لیورپول) دسامبر
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  farsnews.com