تیم ملی فوتبال کشورمان در دیداری دوستانه مقابل میزبان رقابت های جام ملت های آسیا به تساوی دست یافت....
 
 
شاگردان افشین قطبی در یک دیدار تدارکاتی از ساعت 19:15 در ورزشگاه خلیفه شهر دوحه به مصاف قطر میزبان پانزدهمین دوره جام ملت های آسیا رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

دو تیم در این دیدار نمایش دلچسبی ارائه ندادند و همین مسئله باعث شد فرصت های گلزنی کمی روی دروازه ها ایجاد شود.

در نیمه نخست فقط یک بار آندرانیک تیموریان روی اشتباه دروازه بان قطر تا آستانه گلزنی پیش رفت اما ضربه او از کنار دروازه به خارج رفت.

با شروع نیمه دوم تیم میزبان میل بیشتری از خود برای حمله نشان داد و دو شوت از پشت محوطه جریمه راهی دروازه رحمتی کرد که هر دوی این ضربات توسط دروازه بان ایران مهار شد.

در دقیقه 55 پاس اشتباه عقیلی باعث شد مهاجم قطری با رحمتی تک به تک شود اما خروج به موقع این دروازه بان و در ادامه حضور نکونام مانع گلزنی قطری ها شد.

در دقیقه 70 پژمان نوری که به جای حدادی فر به زمین آمده بود از پشت محوطه جریمه شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد اما شوت سنگین او از فاصله 22 متری به دیرک افقی دروازه حریف برخورد کرد و به زمین برگشت.

در دقیقه 73 رحمتی به اشتباه توپ را خارج از محوطه جریمه گرفت و همین مسئله باعث شد قطر به یک ضربه ایستگاهی در موقعیت مناسب دست پیدا کند؛ اما آنها از این فرصت نتوانستند استفاده کنند و ضربه بازیکن این تیم به دیواره دفاعی برخورد کرد.

در ادامه نیز بازی محتاط دو تیم باعث شد دیگر موقعیتی برای گلزنی ایجاد نشود.

برای ایران در این دیدار رحمتی، عقیلی، حسینی، حاج صفی، تیموریان، نصرتی، خلعتبری، نکونام، حدادی فر، شجاعی و رضا نوروزی از ابتدا بازی کردند.

در ابتدای نیمه دوم خسرو حیدری جایگزین نصرتی شد، در دقیقه 58 پژمان نوری به جای حدادی فر به میدان آمد.

در دقیقه 63 غلامرضا رضایی جای خلعتبری را در زمین گرفت، در دقیقه 66 محمد غلامی جایگزین نوروزی شد و در دقیقه 76 نیز هادی نوروزی به جای شجاعی به میدان آمد.

قضاوت این دیدار بر عهده داوری از مجارستان بود که به رحمتی از تیم کشورمان و ماجد ابراهیم به همراه حمد از قطر کارت زرد نشان داد.
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  bornanews.com