تيم ملی فوتبال كاتالونيا موفق شد با نتيجه 4 بر صفر برابر تيم ملی هندوراس به پيروزی برسد....
 
دیدار دو تیم ملی كاتالونیا و هندوراس در ورزشگاه المپیك مونتخوئیس ایالات جدایی طلب و آزادیخواه كاتالان برگزار شد.
در این دیدار كورو 27، گارسیا 49 و بوخان كركیچ 60 و 70 موفق به گلزنی شدند و مراسمی كاملا سیاسی به همراهی مردم حاضر در استادیوم قدیمی و تاریخی مونتخوئیس برگزار شد.
سرود ملی كاتالونیا در حالی شب گذشته در استادیوم المپیك بارسلونا طنین انداز شد كه پیش از این فدراسیون فوتبال اسپانیا بارها در مورد تاثیرات سیاسی آن به دو باشگاه اسپانیول و بارسلونا هشدار جدی داده بود.
در كشوری كه مناطق گالیسیا، كاتالونیا، آندلوس، والنسیا آستوریا، باسك و خه‌رس برای خود سرود ملی جداگانه و پرچمی كاملا منحصر به فرد دارند بعید به نظر می‌رسد چنین هشدارهایی كارساز باشد.

فیفا این بازی را به رسمیت نشاخته بود و داور درخواست شده نیز از سوی فیفا عازم بارسلونا نشد تا اینكه در آخرین ساعات باقی مانده استرادا فرناندس كاتالونیایی یكی از داوران مورد غضب فدراسیون فوتبال اسپانیا قضاوت این دیدار را پذیرفت.
سرمربی تیم ملی كاتالونیا یوهان كرایف بود و به همین سبب سایت رسمی بارسلونا كه همیشه اخبار مربوط به تیم ملی كاتالونیا را منتشر می‌كرد حتی نتیجه این بازی را نیز به دستور ساندرو روسل در صفحه اینترنتی خود حك نكرد. شایعه بازخواست كركیچ به خاطر بازی در تیم ملی كاتالونیا توسط روسل در منابع رسمی خبری اسپانیا تایید نشده است.
بازیكنانی چون والدس، پویول، بوسكتس و پیكه نیز در این دیدار برای تیم ملی كاتالونیا بازی كردند اما بازی كركیچ در حالی كه مصدومیت جزیی هم داشت از دید روسل نابخشودنی است.
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  farsnews.com