بدترين بازيكنان ليگ برتر فوتبال انگليس معرفی شدند....

لیگ برتر انگلیس به میانه رسیده و بازیكنان بسیاری هستند كه امیدوارانه به نیم فصل دوم می نگرند. آنها بنا به دلایلی نیم فصل اول را از دست داده و نتوانسته اند انتظار سرمربی و هواداران را برآورده كنند. فهرست این بازیكنان را ساكرنت اعلام كرده كه در زیر آنها را می خوانید.

*لورنت كاسیلنی، آرسنال
برای یك بازیكن تازه وارد نمی تواند خیلی خوب باشد كه به اظهار نظر در مورد بازیكنان پیشین و پیشكسوت ها بپردازد ولی او به محض ورود به تیم این كار را انجام داد. زمانی كه ویلیام گالاس در مورد حرف های او از خود شكیبایی و گذشت نشان داد، همه متوجه شدند كه كلاس این دو مدافع تا چه حد با یكدیگر متفاوت است. كاسیلنی كه در این فصل از لورینت به لندن آمده، نمایش چشمگیری در این تیم نداشته و 2 بار نیز از زمین مسابقه اخراج شده است. او باید در ادامه فصل توانایی هایش را نشان دهد و ثابت كند مدافع قابل اتكایی است.

*ریچارد دان، استون ویلا
در دوازده ماه حضور در ویلا پارك، به نظر می رسید او توانسته به مشكل همیشگی خط دفاعی این تیم پایان دهد. دان پیش از آنكه به ویلا بپیوندد در چهار فصل پیاپی به عنوان بهترین بازیكن منچسترسیتی انتخاب شده بود ولی عملكرد ضعیفش در تركیب تیم، همه را به واكنش وادار كرده است. دریافت سیزده گل در پنج دیدار نمی تواند آمار خوبی برای خط دفاعی ویلا و ریچارد دان باشد.

*الكساندر هلب، بیرمنگام
همواره از حضور هلب در این تیم با شگفتی یاد شده است. او پیش از این در آرسنال نمایش خوبی داشته و پس از آن راهی بارسلونا شد ولی به دلیلی كه هیچ كس نمی داند، دو فصل پیاپی است كه به صورت قرضی راهی تیم هایی چون اشتوتگارت و بیرمنگام می شود. به نظر بیشتر كارشناسان هلب می توانست در سیستم بازی آرسنال و بارسا كارایی بیشتری داشته باشد تا حضور در بیرمنگامی كه هیچ گاه در رده مدعیان لیگ برتر انگلیس نبوده است. هلب تاكنون در لیگ گلی نزده و تنها چیزی كه در كارنامه اش دیده می شود یك پاس گل است و در چندین دیدار اخیر تیمش ردی نیمكت نشسته است.

*الحاجی دیوف، بلكبرن
دیوف بازیكنی خلاق و دارای توانایی های تكنیكی بسیاری است. او هنوز به دلیل عملكرد خوب فصل های گذشته مورد احترام است ولی در فصل جاری نتوانسته دروازه حریفان را باز كند. تنها نقطه روشن این فصل او بازی خوبش در برابر چلسی بوده است. اگر تمركز بیشتری روی فوتبال داشته باشد، بدون تردید این توانایی را دارد كه در نیم فصل دوم تاثیر گذاری نیشتری در تركیب تیمش داشته باشد.

*رامیرس، چلسی
اگر نگاهی به مردان میانی چلسی بیندازیم، درخواهیم یافت كه پیدا كردن جانشین برای آنها به هیچ وجه كار ساده ای نیست. فرانك لمپارد، میشل اسین و بازیكن پیشین آنها یعنی كلود ماكله‌له، كسانی نیستند كه سران باشگاه به راحتی بتوانند از كنار آنها گذشته و رو به بازیكنانی چون رامیرس بیاورند. این بازیكن برزیلی كه با امید فراوانی راهی استمفوردبریج شد، تاكنون نتوانسته خود را در فوتبال انگلیس پیدا كند. نمایش خوب او در دیدار با آرسنال همه را امیدوار كرد ولی رامیرس هرگز نتوانست آن را تكرارا كند. برخی از كارشناسان بازی ضعیف او در دیدار های چلسی را عامل اصلی افت این تیم می دانند.

*دیمین داف، فولام
پس از نمایش درخشان فولام در فصل گذشته و رسیدن آنها به دیدار نهایی لیگ اروپا، همه انتظار داشتند كه در این فصل نیز برای آنها بسیار خوب باشد ولی قرار گرفتن در رتبه نازل هفدهم و بازی های ضعیف، هواداران این تیم را ناامید كرده است. داف كه ماه گذشته را به دلیل آسیب دیدگی از دست داد، پس از بازگشت نیز هرگز نتوانست به بازیكن فصل پیش تبدیل شود و افت شدیدی را تجربه می كند. وی در فصل پیش یكی از هافبك های كناری خطرناك لیگ برتر انگلیس به حساب می آمد ولی در این فصل پسرفت فراوانی داشته است.

*لوئیس ساها، اورتون
ساها در این فصل نتوانسته گل بزند و سایه ای از بازیكن فصل پیش خود بوده است. دیگر مهاجمان اورتون نیز به هیچ وجه خوب نبوده اند و به همین دلیل است كه اورتون در جمع بالای جدولی ها حضور ندارد. البته گل نزدن نمی تواند دلیلی بر خوب نبودن یك مهاجم باشد زیرا با ایجاد فضا و پاس گل نیز می توانند تیم را رو به جلو ببرند ولی در مقایسه با فصل پیش، ساها تا نیم فصل 9 گل زده بود و تاثیر بسیاری در تیمش داشت. با توجه به توانایی هایی كه در این بازیكن پیشین منچستر یونایتد سراغ داریم، او می تواند در نیم فصل دوم جبران مافات كند.

*جو كول، لیورپول
فرناندو تورس و كریستین پولسن، دیگر بازیكنان لیورپول نیز نامزد بدترین های این فصل بوده اند ولی كول شایستگی بیشتری برای به دست آوردن این عنوان را داشت! زمانی كه روی هاجسون او را به آنفیلد آورد، تصور می شد نقطه عطفی در كارنامه اش باشد ولی وقتی در دیدار برابر آرسنال اولین كارت قرمز دوران ورزشی خود را دریافت كرد، همه متوجه شدند كه اوضاع از چه قرار است. كول هنوز نتوانسته خود را پیدا كند و زیاد هم در تركیب قرمزها به میدان نمی رود. به جای اینكه هاجسون آرایش تیمش را بر اساس وجود چنین بازیكن خلاقی نظم دهد، دیگر همه آموخته اند كه باید بدون او بازی كنند.

*جیمز میلنر، منچسترسیتی
جیمز در دیدار برابر لیورپول درخشید ولی پس از آن نتوانسته ثابت كند كه ارزش 26 میلیون پوندی كه برایش پرداخت شده را داشته است. او نتوانسته بازیساز خوبی نشان دهد و این همان چیزی است كه در تیم دوم شهر منچستر بدان نیاز است. میلنر را برای بازیسازی به سیتی آورده اند و وقتی شما نتوانید در تیمتان موثر باشید، بدون شك به حاشیه رانده می شوید. میلنر در دیدار برابر اورتون در تركیب اصلی وارد میدان شد ولی در بین دو نیمه تعویض شد تا نارضایتی سرمربی را آشكارا حس كند.

*وین رونی، منچستر یونایتد
آمار نشان می دهد كه فصل پیش رونی 26 گل در لیگ به ثمر رسانده و در مقایسه با فصل جاری می توان حدس زد كه چه افت وحشتناكی را تجربه می كند. او كه بالاترین دستمزد را در تاریخ منچستر دریافت می كند، در دیدار برابر بلكبرن و آرسنال نشان داد می خواهد به روزهای اوج بازگردد ولی هنوز با آن فاصله بسیاری دارد. به نظر می رسد یونایتد توانایی این را دارد كه ركورد شكست ناپذیری خود در فصل جاری را حفظ كند، هرچند رونی در آن تاثیری نداشته باشد.

*پیتر كراچ، تاتنهام
هیچ كس نمی تواند توانایی های كراچ را زیر سوال ببرد ولی باید پذیرفت كه او در این فصل خوب ظاهر نشده است. البته در دیدارهای زیادی نیز در زمین حاضر نشده ولی در بازی هایی كه به میدان رفته نیز عملكرد قابل قبولی نداشته و نتوانسته رضایت سرمربی را به دست آورد. اگر چه او مهاجم مورد علاقه فابیو كاپلو است و در بیشتر دیدارهای ملی به زمین مسابقه می رود ولی در باشگاه روزگار خوبی را نمی گذراند. رافائل فان در فارت تازه وارد به او ترجیح داده می شود هرچند می تواند جلوتر از رومن پاولیچنكو در تركیب قرار بگیرد.




 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  goal.com