رئیس سازمان ورزش در میان نام هایی برای وزارت ورزش طرح می شوند جایی ندارد....


درحالی که محمود احمدی نژاد و دولت دهم از تصمیم مجلس برای رای به تشکیل وزارت ورزش خشنود نیستند و تشکیل این وزارتخانه را به این دلیل که دو عضو منتصب از سوی رئیس جمهور را تبدیل به یک عضو می کند که باید از سوی نمایندگان رای اعتماد بگیرد، اتفاقی نا خوشایند می دانند در محافل سیاسی حرف از شروع رایزنی برای انتخاب وزیر جدید ورزش سخن می گویند.

حتی در سازمان ورزش و پس از بازتاب منفی بیانیه مشترک فدراسیون ها برای مخالفت با طرح تشکیل وزارتخانه ، سکوت اختیار شده . آنها امید دارند طرح از سوی شورای نگهبان رد شود تا مسکوت بماند . با این وجود خیلی زود خبر نامزدهای احتمالی از دل دولتی هم به گوش می رسد. محمد دادکان اولین نام است که مطرح می شود. او به دلیل ارتباط صمیمانه با داود احمدی نژاد خیلی زود تلاش برای رسیدن به این کرسی نوظهور را آغاز کرده. دادکان به دلیل محبوبیتی که در بدنه مردم دارد در صورت معرفی به مجلس بی شک رای اعتماد می گیرد اما احتمال معرفی او برای این پست از سوی احمدی نژاد به مجلس در صورت تشکیل وزارتخانه هم خیلی بالا نیست.

دیگر گزینه دولتی البته کسی نیست غیر از امیدوار رضایی ، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی که نقشی موثر در ارائه طرح وزارتخانه جدید و رای آوردنش داشته. او که در ادوار مختلف همواره از نزدیکان به ورزش بوده شاید به این پشتوانه که معرفی اش با رای نمایندگان همراه می شود ، گزینه بدی محسوب نشود اما بعید است که به دلیل مواضع سیاسی رئیس جمهور او را به مجلس معرفی کند. آن هم در حالی که دولت بسیاری از وزرای نزدیک به مجلس را هم در این سال ها از سیستم دولت کنار گذاشته.

اسمی که از درون بدنه نزدیکان رئیس جمهور حمایت می شود هم فدا حسین مالکی است . سفیر فعلی ایران در افغانستان که سابقه فعالیت در ستاد مبارزه با مواد مخدر و هیات مدیره باشگاه پرسپولیس را دارد. او که در دولت نهم در لایحه ای پیشنهادی به هیات دولت از ادغام این دو معاونت سخن گفته بود اما با موافقت رئیس جمهور همراه نشد.

اینکه این نام ها از چه مجرایی رسانه ای شده اند ، نکته ای است که کسی درباره صحت شان چیزی نمی گوید . نکته جالب تر این است که در میان همه نام های موثق و غیر موثقی که رسانه ای می شوند حتی نام معاونین سعیدلو هم دیده می شود اما رئیس سازمان ورزش که این روزها به دلیل پاداش هایی که به ورزشکاران داده میان آنها محبوبیتی ویژه دارد ، دیده نمی شود. در حالی که رئیس جمهور آخرین بار گفته بود رمز موفقیت ورزش در 4 سال آینده را تنها به سعیدلو گفته است. رمزی که قرار است ایران را به رتبه دوم مسابقات آسیایی اینچوان کره جنوبی برساند.

 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  khabaronline.ir