رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به ابهام‌های موجود در رابطه با تجدید بازی ذوب آهن برابر مس پاسخ گفت....
 
مجتبی شریفی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه این رای مورد قبول واقع شده، برخی‌ به آن ایراد وارد می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه صدور چنین حکمی سابقه نداشته اینچنین ایرادها و اشکالاتی طبیعی است اما به هر حال به منظور اینکه مبانی رای ملموس‌تر باشد، لازم است که چند نکته را بازگو کنم. اول اینکه اگر در یک رخداد فوتبالی آیین‌نامه تعیین تکلیف نکرده باشد و مقررات فدراسیون فوتبال هم نسبت به این مساله پیش‌بینی لازم را نداشته باشند، هرگز عدم پیش‌بینی ما را از تصمیم‌گیری معاف نمی‌کند. در رابطه با مطلب بعدی باید بگویم با توجه به اینکه رابطه میان نقض قانون در یک مسابقه فوتبال با حکم به برگزاری مجدد آن مسابقه، رابطه علت و معلولی دارد، بنابراین نمی‌توان نقض قانون را مشاهده کرد و به برگزاری مجدد مسابقه حکم نداد.

وی درباره استعلام فدراسیون فوتبال از فیفا هم گفت: استعلام فدراسیون از فیفا به عنوان کسب نظر مشورتی بوده و فدراسیون فوتبال الزامی به تبعیت از آن نداشته است. ضمن اینکه در پاسخ رسیده از سوی فیفا ضمن تاکید بر استقلال فدراسیون فوتبال ایران، فیفا در مقام ارائه نظریه مشورتی اعلام کرده که اولا در این مسابقه نقض قوانین فوتبال صورت گرفته و ثانیا این اتفاق با رخداد بازی بحرین و ازبکستان که به تجدید بازی انجامید شباهت دارد.

وی درباره‌ی ایراداهایی که برخی به ماده 151 آیین‌نامه انضباطی فیفا وارد می‌کنند هم گفت: در نقدهایی که ضورت می‌گیرد به آیین‌نامه موجود در کمیته انضباطی که چاپ سال 2006 بوده استناد شده که با توجه به حذف مواد مرتبط با دوپینگ از این آیین‌نامه ماده 151 و بندهای مرتبط با آن بدون هیچ گونه تغییر در ماده 144 ذکر شده است. بنابراین ماده 151 همان ماده 144 است و اختلاف این دو بند به اختلاف در چاپ و حذف مواد قبلی بازمی‌گردد که تغییری در محتوای رای و نیز محتوای ماده مورد استناد ایجاد نکرده است. البته بهتر بود که در رای به ورژن آیین‌نامه اشاره می‌شد تا کسانی که نسخه بعدی آن را در دست دارند، به چنین شبهاتی مبتلا نشوند.
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  atynews.com