مردم و مسئولان ورزش اسپانیا به ساق های بازیکنان تیم ملی فوتبال شان می نازند چون ارزش بازیکنان این کشور 645 میلیون یورو است....
 
ماتادورها در واقع گرانترین تیم دنیا هستند. آرژانتینی ها علیرغم داشتن ستاره ای مانند لیونل مسی، مرد شماره یک فوتبال دنیا، چند مارادونا نیاز دارند تا بتوانند به گرد پای اسپانیایی ها برسند. ارزش ساق های آرژانتینی ها که دومین تیم گران دنیا هستند، از رقم 397 میلیون یورو تجاوز کرده اما آنها حالا حالاها نمی توانند، به ماتادورها نزدیک شوند مگر اینکه مسی ها دیگر در ان کشور زاده شود. در آستانه جام ملت های آسیا، مهترین تورنمنت فوتبال قاره کهن نیز پول، سطح تیم ها را تعیین می کند. استرالیایی ها می توانند از این بابت به ستاره های خود بنازند چون این تیم با اختلاف خوبی نسبت به بهترین ژاپنی ها در آسیا یکه تازی می کنند.
اغلب بازیکنان این تیم در اروپا بازی می کنند، به همین دلیل آنها در آستانه شروع رقابت های جام ملت ها عنوان گران ترین تیم آسیا را از آن خود کرده اند. عنوان گرانترین بازیکن هم مخصوص استرالیایی ها است. تیم کاهیل ستاره جوان خط میانی این تیم در جام جهانی گذشته به قدری خوب بود که قرارداد مناسبی با اورتون ببندد و امروز حتی بالاتر از جی سونگ پارک، عنوان گرانترین بازیکن آسیا را بقاپد. قرارداد 16 میلیون یورویی او با تیم انگلیس نه تنها زمینه ساز چنین عنوانی شد بلکه ارزش تیم استرالیا را هم به میزان زیادی افزایش داد. حالا، این تیم مطرح آسیایی ارزش ساق های بازیکنان خود را 63 میلیون و 950 هزار یورو می بیند.
استرالیا بازیکن تاپ و گرانقیمت زیاد در ترکیب خود دارد. اگر کاهیل در ترکیب این تیم نبود، هری کیول الان گرانترین بازیکن استرالیا می شد، با این تفاوت که دیگر نمی توانست در آسیا یکه تازی کند. او از تیم باشگاهی خود بابت هر فصل 8 میلیون یورو می گیرد که در قیاس با درآمد اغلب بازیکنان آسیایی، بسیار بالاست. ژاپنی ها ولی به خوبی نشان داده اند استعداد خوبی در پیشرفت دارند. آنها که دومین تیم گران جام ملت ها محسوب می شوند، ساق هایی به ارزش 56 میلیون 450 هزار یورو دارند. گرانترین بازیکن این تیم کیسوکه هوندا است که ستاره سامورایی ها در جام جهانی نیز بود. او در آفریقای جنوبی به قدری خوب بازی کرد باشگاه زسکامسکو برای حفظش رقم قابل توجهی روی پول قراردادش اضافه کند تا در نهایت با مبلغ 10 میلیون یورو هوندا را نگه دارد. ولی او مانند ژاپن در آسیا دومین نیست. شاید خیلی ها پیش از این تصور می کردند جی سونگ پارک گران ترین بازیکن آسیا باشد اما هافبک مطرح منچستر یونایتد از این نظر قافیه را به تیم کاهیل باخت.
حتی درخشش در جام جهانی باعث نشد تا بازیکن تیم ملی کره جنوبی بتواند گرانترین شود. پارک که همه جوره حاضر است در منچستر، یکی از ثروتمندترین باشگاههای دنیا بماند، قراردادی به ارزش 12 میلیون یورو با شیاطین سرخ بسته است. بی شک این رقم ها، رقم دریافتی و واقعی ستاره هایی مانند هوندا، کاهیل و جی سونگ پارک نیست چون آنها حقوق هفتگی یا ماهیانه هم دریافت می کنند اما این رقم، رقم هایی است که در قرارداد بازیکنان ذکر شده است. حتی حقوق بالای جی سونگ پارک از منچستر باعث نشد کره ای بتوانند ژاپنی ها را بگیرند، به همین دلیل با تیمی به ارزش 40 میلیون و 500 هزار یورو فعلا در جایگاه سوم جا خوش کرده اند.
اگر بازیکنان تیم ملی ایران همه به اندازه جواد نکونام در فوتبال از خود استعداد نشان می دادند بی شک الان ایران می توانست تیمی نزدیک به سه تیم گران قاره آسیا باشد اما این اتفاق رخ نداد تا الان عربستانی ها عنوان چهارمین تیم گران آسیا را با ساق هایی به ارزش 19 میلیون و 450 هزار یورو از آن خود کنند. یاسر القحطانی ستاره این تیم با 500 هزار یورو کمتر، بازی سومی در بین ستاره ها را به جواد نکونام باخت ولی عربستانی ها در مجموع، جایگاه سوم از ایران ربودند تا تیم ملی با ستاره های گران خود-البته به ارزش پول ایران- به رده پنجم برسد. به نوشته سایت ترانسفر مارکت، ارزش کلی بازیکنان ایران روی هم رفته رقمی نزدیک به 15 میلیون و 300 هزار یورو است. بعد از این تیم ها، کره شمالی و ازبکستان دیده می شوند  و در ردهای پایین تر هم کشورهایی مانند بحرین، چین، امارات، عراق، سوریه، کویت و... دیده می شوند.
 
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  khabaronline.ir