قبل از این ما تمام تمرکز خود را روی جام جهانی گذاشته بودیم و از جام ملت ها غافل بودیم. اما این بار فرق دارد. من به بازیکنان گفتم که این بازی ها چقدر اهمیت دارند و حالا آمادگی کامل برای شرکت در این بازی ها را کسب کردیم....
 
کره جنوبی با امید پایان دادن به 51 سال انتظار برای قهرمانی در جام ملت ها در این بازی ها شرکت کرد، اما آن ها با بدشانسی پارک چو یونگ، مهاجم کلیدی تیمشان را از دست دادند.
کره جنوبی که در جام جهانی 2002 به مرحله نیمه نهایی رسید، یکی از تیم هایی است که در بازی های دوستانه پیش از شروع بازی های جام ملت های آسیا خوش درخشیده است و در گروه C این بازی ها با استرالیا، بحرین و هند هم گروه است. اما بدشانسی کره ای ها این است که بازیکنی را که بیشترین گل زده برای تیم ملی کره را در کارنامه دارد، در اختیار ندارند.  
 پارک، که در مسابقات جام جهانی 2010 به عنوان تک مهاجم تیم کره به میدان می رفت، وقتی در حال خوشحالی کردن بعد از به ثمر رساندن گل زده اش در بازی موناکو بود، مصدوم شد و زانویش آسیب دید. پزشک تیم تشخیص داد که او برای مدت 4 هفته قادر به بازی کردن نخواهد بود و این موضوع باعث شد تا چو وانگ رائه، سرمربی تیم کره، هونگ جونگ هو را به جای او دعوت کند. این مشکل بسیار بزرگی برای کره است، اما سرمربی این تیم کماکان معتقد است که آن ها در شرایط ایده آل به سر می برند: « من به بازیکنانم ایمان دارم. نباید در مورد مصدومیت پارک چو یونگ نگران باشیم. فوتبال یک بازی فردی نیست و اگر همه 23 بازیکن با یکدیگر باشند، می توانیم این مشکل را حل کنیم».
در غیاب او کره جنوبی از جی دونگ ون، کیم شین ووک و یوبیونگ سو در خط حمله استفاده می کند. اما چو وانگ رائه که بعد از رقابت های جام جهانی جایگزین هو جونگ مو شد، چا دو ری و کی سونگ یئونگ، بازیکنان تیم سلتیک، را هم برای بازی در این پست در اختیار دارد. هر دوی آن ها قبل از سفر به قطر در آخرین بازیشان گل زده اند.
 این مربی همچنین از پارک جی سونگ، بازیکن تیم منچستریونایتد انگلیس، هم بهره زیادی در خط میانی خواهد برد. پارک آخرین دوره این بازی ها را به دلیل مصدومیت از دست داده بود. پارک بعد از بازگش به کشورش برای شرکت در بازی های تیم ملی، چنین گفته بود: « بازی کردن برای تیم ملی یک افتخار است، اما من از بازی کردنم در منچستر هم خیلی خوشحالم و از دست دادن چندین بازی برای من خیلی سخت است».
او در این فصل از رقابت های لیگ برتر انگلیس 6 گل برای تیم منچستر به ثمر رسانده است. پارک جی سونگ مدت 8 سال است که هم برای منچستر یونایتد و هم برای تیم ملی کشورش بازی می کند. او در مورد از دست دادن پارک چنین می گوید: « متاسفانه ما یکی از مهره های کلیدیمان را از دست دادیم. اما بقیه بازیکنان شانس خوبی برای بازی کردن دارند و این برای ما دلیلی شده است که بیشتر تلاش کنیم».
کره تمریناتی را انجام داده بود تا جام ملت های آسیا را هم با همان کیفیت جام جهانی دنبال کند که مصدومیت پارک اردوی آنان را شوکه کرد. پارک جی سونگ در مورد این مسابقات می گوید: « قبل از این ما تمام تمرکز خود را روی جام جهانی گذاشته بودیم و از جام ملت ها غافل بودیم. اما این بار فرق دارد. من به بازیکنان گفتم که این بازی ها چقدر اهمیت دارند و حالا آمادگی کامل برای شرکت در این بازی ها را کسب کردیم».
 کره در 7 دوره اخیر جام جهانی حضور داشته است و در جام ملت های آسیا در سال های 1956 و 1960 قهرمان، در سال های 1972، 1980 و 1988 دوم، و در سال های 1964، 2000 و 2007 سوم شده اند. آن ها به خاطر کسب رتبه سوم در سال 2007 به طور مستقیم به دوره بعد، جام ملت های آسیا 2011 قطر، راه یافتند و اولین دیدار آن ها در برابر بحرین خواهد بود.
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  goal.com