شرايط اردو بسيار عالی است و بچه‌ها با انگيزه خيلی بالايی در حال انجام تمريناتی هستند كه با برنامه‌ريزی خوب و حساب شده، طراحی شده است و به نظر من اين اردو بهترين اردويی است كه تا به حال در آن شركت كرده‌ايم....
 
علی دایی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگویی با سایت رسمی این باشگاه، از شرایط موجود، حضور در تورنمنت آنتالیا و دیگر مسائل مربوط به تیم، نكات جالبی را عنوان كرد.

چه برنامه‌ای برای نیم فصل دوم و جام حذفی دارید؟

ما تصمیم‌مان را برای رسیدن به هدف، گرفته‌ایم و تمام سعی خودمان را به كار خواهیم بست تا تیم را در بهترین شرایط برای رقابت‌های لیگ و جام حذفی آماده كرده تا جبران مافات كنیم. تمام هدفمان، هماهنگی و بازسازی تیم است تا در دور برگشت بتوانیم حداكثر امتیازات را كسب نمائیم.

علی دایی بعنوان یك مهاجم موفق بهترین كسی است كه می‌تواند یك خط حمله و خط دفاع مستحكم بسازد، چرا مهاجمان و مدافعان پرسپولیس تاكنون موفق نبوده‌اند؟

متاسفانه ما در چند بازی، عملكرد مناسبی نداشتیم و از سویی اشتباهات داوری باعث افت وضعیت روحی و روانی تیم شد. مهاجمان پرسپولیس با بدشانسی، موقعیت‌های متعدد گلزنی را یكی پس از دیگری از دست دادند و این عوامل دست به دست هم داد تا ما از نظر روحی و روانی افت كنیم، اما در حال حاضر مشكل روحی روانی بچه‌ها حل شده و هم اكنون با تمرینات متوالی و منظم ضعف‌های گلزنی و دفاع را نیز روز به روز كاهش و در نهایت برطرف می‌كنیم. ما پنج بازی دوستانه با تیم‌های بزرگ و مطرح داریم و می‌خواهیم در این دیدارها كلیه ضعف‌های تیم را شناسایی و پوشش دهیم.

در خصوص تورنمت آنتالیا چه نظری دارید؟

شرایط اردو بسیار عالی است و بچه‌ها با انگیزه خیلی بالایی در حال انجام تمریناتی هستند كه با برنامه‌ریزی خوب و حساب شده، طراحی شده است و به نظر من این اردو بهترین اردویی است كه تا به حال در آن شركت كرده‌ایم. این اردو هیچ كم و كاستی ندارد، زمین خوب و شرایط تمرینات عالی مهیاست و این تورنمنت باعث می‌شود كیفیت كاری ما افزایش یابد.

چه شناختی از تیم‌های حاضر در این تورنمنت در اختیار شماست؟

از كلن و اینتراخت شناخت كافی دارم، آن هم به دلیل اینكه مسابقات لیگ آلمان را پیگیری می‌كنم اما از آنتالیا اسپور شناختی ندارم و فكر می‌كنم تیم خوبی باشد و حریف مناسبی برای پرسپولیس. ما در یك تورنمنت مطلوب بازی می‌كنیم و هر سه حریف ما خوب هستند و تمام سعی‌مان را بكار خواهیم بست تا بتوانیم نتیجه بگیریم.

به نظر شما مصدومیت‌های متوالی سكوبرت چگونه است؟

متاسفانه سكوبرت در تمرینات تیمی آسیب دید و كادر فنی از مدت‌ها قبل روی آسیب‌دیدگی‌های او كار می‌كنند تا هر چه زودتر در تمرینات گروهی شركت كند. به نظر من سكوبرت از اردوی امارات می‌تواند در تمرینات حضور یابد و حتی بازی كند. او در خط دفاعی كمك خوبی برای ما خواهد بود.

مدت زمان اندكی است كه میاچ به تركیب كادر فنی اضافه شده است، نظر شما در مورد عملكرد وی چیست؟

میاچ مربی شناخته شده‌ای است كه از همان زمانی كه به تیم ما اضافه شد، كمك شایانی را به تیم كرده است و ما به اتفاق هم تمرینات را هماهنگ می‌كنیم و تا الان نیز همكاری خوبی با هم داشته‌ایم.

چه برنامه ای برای این دو تورنمنت دارید؟

ما یك برنامه‌ای را شروع كردیم و انشاءا... این برنامه بعد از اردوی امارات تمام می‌شود و امیدوارم با تلاش بچه‌ها از حداكثر توان و آمادگی‌مان استفاده كنیم تا در مسابقات به نتایج دلخواه برسیم.

پرسپولیس تنها یك سهمیه، آنهم در رده زیر 23 سال دارد، آیا بازیكنی مد نظر كادر فنی هست؟

باید شرایط را ببینیم به چه شكلی است. من یكی، دو بازیكن آسیایی خوب را مد نظر دارم كه باید عملكرد آنها را در مسابقات جام ملت‌های آسیا ارزیابی كنم و اگر یكی از آنها به درد ما بخورد، حتما او را جذب می‌كنیم تا در ادامه مسابقات آسیایی به ما كمك كنند.

چه برنامه‌ای برای بازی با حریف آلمانی دارید؟

ما یك فوتبال منطقی را به نمایش خواهیم گذاشت. مطمئنا تیم اینتراخت، فوتبالی از ما قوی‌تر و برتر دارد ولی ما سعی می‌كنیم این بازی را ببریم و انشاءا... با دست پر از زمین خارج می‌شویم.

پیام علی دایی به هواداران پرسپولیس...
من از همه آنها تشكر می‌كنم كه همیشه ما را حمایت كرده‌اند. ما هم قول می‌دهیم با تمام توانمان با بازی‌های زیبا و دیدنی و همچنین نتایج مورد نظر، بازی‌های بد گذشته را جبران كنیم.
 
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  goal.com