‌در بسیاری از تیم‌های لیگ برتر مربیگری کرده‌ام و 12 فصل سرمربی سپاهان بودم؛ سپاهان آن موقع که پول نداشت، من را داشت اما الان که پول دارد من را ندارد.....

 
سرمربی پاس همدان گفت: اگر من نتوانم پاس را در لیگ برتر نگه دارم، هیچ کس نمی‌تواند این تیم را در لیگ برتر حفظ نماید و اگر قرار باشد با من بیافتد، با هیچ کس نمی‌ماند.
 نشست خبری محمود یاوری، سرمربی جدید پاس همدان چهارشنبه شب با حضور تنی چند از ورزشی نویسان و اصحاب رسانه های محلی در هتل ورزش همدان برگزار شد. سرمربی جدید پاس همدان خود را اینگونه به مدعوین معرفی کرد؛ 71 سال سن دارم، صاحب یک همسر، 5 فرزند و 6 نوه هستم. 60 سالی است که به عنوان بازیکن و مربی در فوتبال حاضرم که 39 سال آن را مشغول مربیگری بوده‌ام و اگر در این کار خیلی موفق نبوده‌ام، نا موفق هم نبوده ام.
وی ادامه داد:« 13 بازی ملی در کارنامه دارم و 45 بار برای تیم ارتش ایران در مسابقات ارتش‌های جهان به میدان رفته‌ام که حاصل آن یک مقام سوی جهان بوده است. »
یاوری افزود:« در تمامی رده‌های تیم ملی مربیگری کرده‌ام که هیچ مربی در ایران تا این حد در رده های ملی حضور نداشته است. »
سرمربی پیشکسوت فوتبال کشور با اشاره به اینکه نزد اهالی فوتبال به عنوان نجات دهنده تیم‌های در حال سقوط معروف است، اظهار داشت:« ‌در بسیاری از تیم‌های لیگ برتر مربیگری کرده‌ام و 12 فصل سرمربی سپاهان بودم؛ سپاهان آن موقع که پول نداشت، من را داشت اما الان که پول دارد من را ندارد.»
 وی با تاکید بر استفاده از نیروهای بومی، اذعان کرد: «وحید علی آبادی یک بازیکن موثر در تیم است اما سایر نفرات بومی در کار گروهی ما جایی ندارند.»
 یاوری تاکید کرد:« اگر تیم بماند و من هم در تیم باشم، به بومی‌گرایی و جوان‌گرایی خیلی اهمیت خواهم داد. سرمربی پاس همدان نقش و بازدهی بازیکنان خارجی را سه برابر سایر بازیکنان ارزیابی نمود.»
وی تصریح کرد: «از وضعیت و عملکرد بازیکنان خارجی پاس رضایت کامل دارم.»
 محمود یاوری  در خصوص وضعیت ادو نوبوکو و اینکه آیا او با توجه به مصدومیت و عدم مداوای صحیح، بازدهی‌ای به میزان سه برابر یک بازیکن داخلی را دارد، اذعان کرد: «هر بازیکن باید در شرایط ایده‌آْل خودش باشد، از وضعیت او و سایر خارجی‌های پاس راضی هستم از طرفی ادو از ریز نقش ترین خارجی‌هایی است که در فوتبال ایران دیده‌ام. »
وی با اشاره بر اینکه در زمان حضورش در شاهین مشاور مطبوعاتی از خود خبرنگاران داشته است، خاطر نشان کرد: «اگر اعتقاد دارید که من آمده‌ام تیم را نجات دهم، می‌توانیم به هم کمک کنیم. »
یاوری در خصوص اشتباه وحید علی آبادی در دیدار با پیکان که منجر به اخراج وی از زمین بازی و ده نفره شدن پاس شد، عنوان کرد: «جهت توجیه بازیکنان از نظر مسائل داوری با استفاده از تجربیات فرج‌اله یثربیبرای بازیکنان کلاش گذاشتیم و با استفاده از روانشناس روی مسائل روحی آنها کار کردیم. »
مربی پیشکسوت فوتبال کشور، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما با 39 سال سابقه مربیگری، چگونه در دیدار برابر پیکان هر سه تعویض خود را پیش از دقیقه 70 انجام دادید که پس از مصدومیت مهاجم، ناچار شوید 20 دقیقه پایانی را 9 نفره ادامه دهید، بیان کرد: «ما در آن لحظات 3 گل دریافت کرده بودیم و با انجام سه تعویض به نوعی ریسک کردیم که شاید بتوانیم نتیجه را تغییر دهیم. »
وی افزود: «درست است که 9 نفره شدیم اما در آن دقایق نه تنها گلی دریافت نکردیم، بلکه بسیار بهتر بازی کردیم و حتی موقعیت گلزنی هم داشتیم. از طرفی بازیکنی هم که می خواهد وارد بازی شود، باید فرصت کافی داشته باشد. »
سرمربی پاس همدان با استقبال از بیان انتقادات و نقدهای فنی از سوی خبرنگاران، گفت: «هر پیشنهاد یا انتقادی که طرح کنید و حتی روی کاغذ نوشته و به من بدهید، استفاده می کنم. البته این به آن معنی نیست که هر چه بنویسید، به کار خواهم بست. »
محمود یاوری نحوه بسته شدن تیم را مطلوب و نفرات جذب شده را خوب توصیف کرد و اذعان داشت: «از مدیر روستا تشکر می کنم و به ملاحی و پیمبری به خاطر تیم خوبی که بسته‌اند، تبریک می گویم. در جمع بازیکنان 19-18 بازیکن خوب داریم که با تمریناتی که انجام می دهیم به موفقیت دست پیدا خواهیم کرد. »
وی در پاسخ به این سوال که آیا در پایان فصل و در صورت عدم موفقیت در حفظ تیم نیز مثل امروز نحوه بسته شدن تیم را مطلوب ارزیابی می کنید، خاطر نشان کرد: «در درجه اول تلاش خواهیم کرد که تیم در لیگ بماند و اما اگر اینگونه نشد در آن مقطع در این باره صحبت خواهم کرد.».

 
 
 
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  goal.com