سعیدلو بی‌توجه به گفته بن‌همام با لابی‌های شخصی اصرار به حضور در این انتخابات کرد و مقابل نماینده نپالی شکست خورد....

 
ترکش‌های ناکامی علی سعیدلو در انتخابات مجمع کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنان به سمت وی پرتاب می‌شود.
به گزارش گل، رییس سازمان تربیت‌بدنی ایران که با دلخوری قطر را ترک کرده است و به تهران بازگشته، در مظان اتهامات مختلفی است که مهمترین آن به جزییاتی باز می‌گردد که در جلسه وی با بن‌همام رخ داده است. به گزارش سایت گل و به نقل از مقامات آگاه فدراسیون فوتبال محمد بن‌همام رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا در سفر خود به تهران و در ملاقات خصوصی با سعیدلو به وی تذکر داده بود که شانسی برای انتخاب شدن به عنوان نایب‌رییس AFC را ندارد و بهتر است در این رقابت شرکت نکند. او همچنین تاکید کرده بود که کفاشیان به احتمال 99 درصد به عنوان عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب خواهد شد. اما سعیدلو بی‌توجه به گفته بن‌همام با لابی‌های شخصی اصرار به حضور در این انتخابات کرد و مقابل نماینده نپالی شکست خورد.
به گزارش گل، بخشی از ناکامی سعیدلو به لابی‌ها و مذاکرات وی با گروهی باز می‌گردد که چندان مورد علاقه بن‌همام نیستند. سعیدلو در مذاکرات خود بیشتر با گروهی که حول و حوش شورای المپیک آسیا هستند به گفت‌وگو می‌نشست و شیوخ کویتی به وی وعده همکاری داده بودند که خود همین مساله باعث حساسیت بن‌همام بود. اما نکته مهم‌تر به استعفای علی کفاشیان برمی‌گردد که از سوی سعیدلو به وی پیشنهاد شده بود. کفاشیان البته تمایلی به این کار نداشت اما بعد از چند روز معطلی مجبور شد که حرف رییس خود را بپذیرد. و این مقدمه‌ای بر از دست رفتن صندلی ایران در کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود. البته اگر سعیدلو به عنوان نایب‌رییس انتخاب می‌شد اتوماتیک به عضویت اکسکو در می‌آمد اما شکست ویَ، بهایی دوبرابر داشت. اینکه هم در نایب‌رییسی شکست خوردیم و هم کرسی 11 ساله خود در کمیته اجرایی را از دست دادیم.
 البته علی کفاشیان در تهران نیست، اما او نیز به شدت زیرفشار تصمیمی است که باعث شد باختی دیگر در کارنامه فدراسیون وی رقم بخورد. در حال حاضر همه امیدها به تیم ملی ایران است. تیمی که البته به نسبت همه تیم‌های قبلی بی‌برنامه‌تر و بی‌صاحب‌تر بوده. تیمی با حداقل بازی‌های تدارکاتی و البته بهم ریختگی عجیبی که توی دل هر طرفداری را خالی می‌کند. با این حال هنوز می‌شود به این تیم امیدوار بود. حداقل تا زمانی که شروع بازی با عراق ....
 
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع: goal.com