رقابت‌های گروه B امروز آغاز می‌شود و دو تيم از بزرگان آسيا به ميدان خواهند رفت. ژاپن و عربستان، به ترتيب با اردن و سوريه بازی خواهند کرد....
 
ژاپن یکی از مدعیان قهرمانی جام ملت‌ها در کنار کره جنوبی است، اما عربستان سعودی که در سال 2007 نایب‌قهرمان شد اعتماد به نفس پایینی دارد.

ژوزه پسیرو، مربی عربستان تحت فشار شدید است و غیبت یاسر القحطانی، مهاجم کلیدی تیم هم بر مشکلات خواهد افزود. او در تساوی بدون گل تیمش مقابل آنگولا دچار آسیب‌دیدگی جزئی از ناحیه پا شد.

پسیرو می‌گوید تنها به این بازیکن متکی نیست: «برای چنین شرایطی است که 23 بازیکن برای تورنمنت آماده کرده‌ایم.»

مربی پرتغالی به دلیل آن که نتوانست تیم عربستان را به جام جهانی 2010 ببرد در این کشور تحت انتقادات شدید قرار دارد. گفته می‌شود او هنوز حتی به ترکیب ثابت تیم هم نرسیده است.

پسیرو اخیرا در نشستی خبری از دست خبرنگاران سعودی خشمگین شد و همین نشان می‌دهد او تحت چه فشاری است، اما به هر حال شرایط تیم او بسیار بهتر از سوریه است.

سوری‌ها همین ماه گذشته تیتا والریو را به عنوان مربی خود انتخاب کردند. آنها راتومیر دویکوویچ، مربی قبلی را به دلیل آن که سر وقت از تعطیلات برنگشته بود اخراج کرده بودند.

ژاپن هم به دنبال شروعی مثبت مقابل اردن است که عدنان حمد عراقی هدایت آن را به عهده دارد. اردن در گروهی صعود کرد که ایران، تایلند و سنگاپور هم در آن حضور داشتند.

آلبرتو زاکرونی، مربی سامورایی‌ها می‌گوید انتظار نمی‌رود تیم نسبتا جوانش قهرمان آسیا شود و آنها به دنبال پرورش استعداد برای جام جهانی 2014 برزیل هستند.

مصدومیت تولیو تاناکا و یوجی ناکازاوا پیش از شروع تورنمنت مصدوم شدند و تومائوکی ماکینو هم حالا به گوتوکو ساکای و یاواماسا در لیست مصدومان پیوسته است. به این ترتیب زاکرونی از پنج بازیکن دفاعی‌اش نمی‌تواند استفاده کند.

با این حال ژاپن یکی از رشک‌برانگیزترین بخش‌های تهاجمی آسیا را دارد که در رأس آنها کیسوکه هوندا از زسکا مسکو و شینجی کاگاوا، ستاره بوندس‌لیگا قرار می‌گیرند.

 
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  football3.ir