همه جای دنیا ادبیات مربیان یکی است.» این جمله را امیرخان قلعه نویی می گوید ، ژنرال سابق استقلالی ها و مربی حالای سپاهان....
 
او در گفت و گو با مجله تماشاگر درباره بحث مربی آینده ملی به بحث ادبیات قطبی رسیده. اینکه سرمربی تیم ملی گفته بود ادبیات جدیدی را او وارد فوتبال ایران کرده است . قلعه نویی در این باره می گوید:« همه مربیان دنیا ، یک جور برخورد می کنند. مگر فرگوسن با لنگه کفش نزد توی سر بکام؟ یا دنیزلی در پاس نزد زیر گوش میداودی؟ این ها مربی های بین المللی هستند دیگر. اصلا گواردیولا هم از این برخوردها می کند. راستش من قبول ندارم که قطبی ادبیاتی تازه را وارد کرده باشد و این را قبول ندارم . مگر مربیانی که در فوتبال ما هستند ، مربیان بی ادبی هستند که او به ما ادبیات یاد بدهد.»

او در بخشی دیگر از حرف هایش به نکاتی جالب تر هم اشاره کرده ، مثلا « بازی دو نیمه متفاوت داشت» که همه جا قلعه نویی از آن استفاده می کند! ؛« همین حرف را وقتی من می زنم ، مسخره اش می کنند اما اگر کس دیگری بگویند همه می گویند به به . مگر همین مورینیو ، نگفت بازی ما دو نیمه مختلف داشت؟ متاسفانه یک عده ای نشان داده اند که می خواهند من را تخریب کنند. البته خیلی ها که در تیم ملی این رفتار را داشتند بعدها از کاری که کردند پشیمان شدند»

 
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:  khabaronline.ir