علی کریمی دوست و رفیق بسیار خوب من است. کریمی سرمایه فوتبال این مملکت است و باید قدر ایشان و امثال او را بدانیم. من می دانم هر باشگاهی دوست دارد بازیکنی مثل کریمی را در اختیار داشته باشد اما...
 
حسین هدایتی، مالک و رئیس مجمع باشگاه استیل آذین پس از 5 ماه سکوت خود را شکست و با سایت این باشگاه به گفت و گو پرداخت. نتایج نامطلوب تیم استیل آذین و بروز حاشیه های متفاوت در این تیم با وجود همه تلاش های انجام شده و جذب بازیکنان با کیفیت در ابتدای فصل باعث شده بود تا حسین هدایتی، مالک باشگاه استیل آذین حدود 5 ماه سکوت پیشه کرده و تنها نظاره گر این اتفاقات ناخوشایند باشد اما تعطیلات نیم فصل بهترین فرصت بود تا دقایقی پای صحبت های فردی بنشینیم که علی رغم مشکلات فراوان بازهم استیل آذین را به عنوان تنها باشگاه خصوصی حاضر در لیگ برتر، استوار نگه داشته است.
گفت وگوی حسین هدایتی را در زیر می خوانید:
*ابتدا نظرتان را از نتایج به دست آمده در نیم فصل اول بگویید؟
در ابتدای فصل طبق برنامه ای که داشتیم با قدرت کار خودمان را شروع کردیم اما باید اعتراف کنم متاسفانه در برخی از تصمیماتمان دچار اشتباهاتی شدیم و این مسائل باعث شد ضربه بخوریم. جا دارد همین جا به خاطر این اتفاقات از هواداران خودمان عذرخواهی کنم.
*این اشتباهات از سوی چه کسانی سر زد؟
همه ما اشتباهاتی داشتیم. علی رغم اینکه مدیران وقت باشگاه تمام زحمات خود را کشیدند ولی بازهم تکرار می کنم اشتباهات باعث شد تا حاشیه ها بلافاصله برما غلبه کنند تا کار ما به اینجا کشیده شود اما خوشبختانه دوستان در حال حاضر با درایت و تدبیر و امیدوار به آینده در تلاش هستند تا در نیم فصل دوم با پروین و خاکپور به اهداف خود رسیده و نتایج نیم فصل اول را جبران کنند.
 *آیا پشیمان نیستید که به این فوتبال پر از حاشیه، چالش و مملو از اتفاقات غیرفوتبالی آمدید؟
خیر، پشیمانی در کار نیست. ما به لطف خدا و با انگیزه خدمت به جوانان کار خودمان را در استیل آذین اغاز کردیم و خدا راشکر توانستیم دل جوانان را تا حدودی به دست آوریم و جایگاه خوبی پیدا کنیم. اغلب افراد می دانند که در فوتبال ما منافع مالی وجود ندارد.
*یعنی بخش خصوصی فقط باید در فوتبال ما ضرر کند؟
من باز هم می گویم فوتبال ما به هیچ عنوان درآمدزا نیست و هیچکس نمی تواند این تهمت را به من بزند که در این فوتبال با توجه به هزینه هایی که کرده ام، درآمدزایی هم داشته ام. باور کنید تنها و مهم ترین انگیزه من در فوتبال عشق و علاقه و خدمت به فوتبال و جوانان این مرز و بوم بوده است. *پس اجازه بدهید این سوال را بپرسیم که آیا پشیمان نیستید که با بخش خصوصی وارد فوتبال شده اید؟
بازهم پاسخ من منفی است و پشیمان نیستم اما من از دوستان خود در فدراسیون فوتبال و سازمان تربیت بدنی می خواهم که واقعا از بخش خصوصی حمایت کنند تا این بخش هم بتواند خدمات خودش را ارائه کند. قطعا اگر این از این بخش حمایت شود امثال من میدان را خالی نمی کنیم و با قدرت کارمان را ادامه می دهیم.
*اما شاید حضور امثال شما در بخش خصوصی، دولتی ها را ناراحت کند ؟
 سوال جالبی بود. قطعا ما اگر ببینیم چنین اراده و علاقه ای وجود دارد که از پول بیت المال و جیب دولت در فوتبال هزینه شود و به بخش خصوصی هم اهمیتی نمی دهند، شک نکنید که میدان را خالی کرده و عرصه فوتبال را ترک می کنیم و به دنبال کار دیگری می رویم.
*به همین دلیل انتخاب مدیر عامل جدید را به تعویق انداخته اید ؟
 خیر، ربطی به این موضوع ندارد . تجربه به من ثابت کرد که با تامل بیشتر، صبوری و حوصله فرد مورد نظرم را برای پست مدیر عاملی باشگاه انتخاب کنم و شتابزده و باعجله تصمیم نگیرم. به همین دلیل به دنبال فردی هستم که عقاید و سیاست هایش با هیات مدیره و مالک باشگاه هماهنگ تر باشد . رایزنی هایی در این باره انجام داده ام تا فرد صادق و مورد اعتمادم را پیدا کنم، توافقاتی هم انجام شده و به زودی اسم فرد مورد نظرم را اعلام خواهم کرد.
*برخی می گویند هدایتی مدیری را دوست دارد که بتواند همواره در کارش دخالت کند.
واقعا اینطور نیست. هدایتی به جز موفقیت باشگاه و خوشحالی هواداران چیز دیگری نمی خواهد. من مدیری می خواهم که با تدبیر و بدون عجله تصمیم بگیرد تا به حاشیه سازان فرصت ایجاد حاشیه و اختلاف ندهد. من در زمانی اعلام کردم که نیستم و فقط کنار تیم خواهم بود اما شما دیدید که چه اتفاقاتی افتاد.
*در این میان هم از برخی رسانه ها که علیه شما جوسازی می کردند هم ناراحت بودید. حتی از برخی رسانه ها شکایت هم کردید.
من ابتدا جا دارد از روزنامه های سیاسی و ورزشی کشور که بدون هیچ چشم داشتی از بخش خصوصی حمایت کردند، تشکر کنم. اخیرا در یکی از روزنامه های ورزشی برخی دروغ پردازی ها و شایعه پراکنی های علیه باشگاه استیل آذین شده بود که من هم سعی کردم در جلسه ای با مسئولان این رسانه خوب ورزشی، دلایل این موضوع را با مستنداتی که داشتم جویا شوم. خوشبختانه سوء تفاهمات برطرف شد تا ما هم شکایت خودمان را از این رسانه پس بگیریم. من برای تمام رسانه های نوشتاری و غیره که واقعا با پوشش اخبار درست و واقعی قصد کمک به ورزش را دارند آرزوی موفقیت می کنم و باز هم تاکید می کنم که با هیچ فردی مشکلی ندارم.
*آیا اگر رسانه ای شما را نقد کند، از نظر شما جزو رسانه های بد است؟
خیر، اصلا اینطور نیست. من عاشق نقدهای منصفانه و خبر های راست هستم نه دروغ و حاشیه سازی. من می گویم با حمایت از بخش خصوصی می توانیم موجب توسعه فوتبال کشورمان شویم. در این بین نقدهای منصفانه و دلسوزانه مختلفی وجود دارد که از آنها استفاده می کنیم اما بازهم تکرار می کنم با دروغ پردازی و تهمت های ناروا مشکل فوتبال ما حل نمی شود. این نظر من است. واقعا از شما می پرسم حرف من اشتباه است؟
*بگذریم، ماجرای علی کریمی و استیل آذین به کجا کشیده شد؟
علی کریمی دوست و رفیق بسیار خوب من است. کریمی سرمایه فوتبال این مملکت است و باید قدر ایشان و امثال او را بدانیم. من می دانم هر باشگاهی دوست دارد بازیکنی مثل کریمی را در اختیار داشته باشد اما ما متاسفانه بعد از اتفاق تلخی که در تمرینات افتاد و باعث بروز دلخوری و کدورت میان کادر فنی و کریمی شد، باید این موضوع را حل می کردیم و یک تصمیم منطقی می گرفتیم. علی کریمی یک بازیکن حرفه ای است که در بالاترین سطح فوتبال اروپا حضور داشته و باید در سفرش به امارات، سلسه مراتب را رعایت می کرد.
 *منظورتان همراهی تیم الاهلی است ؟
 بله، ایشان باید با علی پروین و خاکپور و یا حتی سرپرست تیم هماهنگ می کرد تا در تمرینات حاضر نشود و برای همراهی الاهلی به خارج از کشور برود. متاسفانه ایشان به عنوان یک بازیکن حرفه ای به وظیفه خود عمل نکرد. از آن طرف کادر فنی ما هم باید بیشتر صبوری و حوصله به خرج می داد اما این اتفاق نیفتاد و علی کریمی در اختیار باشگاه قرار گرفت.
*حالا تصمیم شما چیست ؟
با توجه به اینکه علی کریمی با تصمیم کادر فنی در اختیار باشگاه قرار گرفته و با توجه به تقاضای علی کریمی و توافقات انجام شده علی رغم میل باطنی ام رضایت نامه این بازیکن را صادر می کنیم تا به هر تیمی که دوست دارد، برود و فوتبالش را در تیم دیگری ادامه دهد. باور کنید این تصمیم برای من بسیار سخت و دشوار بود چون همه می دانند من به کریمی چه علاقه ای دارم اما باید این اتفاق می افتاد.
 *از باشگاه الاهلی هم شکایت خواهید کرد ؟
باشگاه الاهلی یکی از بزرگ ترین و بهترین باشگاه های امارات است و من برای آنها احترام خاصی قائلم و همیشه برای الاهلی آرزوی موفقیت می کنم. خبری را مبنی بر شکایت از باشگاه الاهلی شنیدم که بسیار ناراحت شدم. ما هیچ گونه شکایتی از باشگاه الاهلی نداریم و برای این تیم آرزوی موفقیت می کنیم.
* به نظر شما با رفتن کریمی وضعیت استیل آذین بدتر نمی شود ؟
 ما در ابتدای فصل طبق برنامه و اهدافی که داشتیم یارگیری کردیم اما بازهم اعتراف می کنم اشتباهات به ما ضربه زد تا شرایطی پیش بیاید که امتیازات بازی های مهم را یکی پس از دیگری از دست بدهیم اما ما می توانیم در نیم فصل دوم ناکامی ها را جبران کنیم. باید با رفتن کریمی هم کنار بیاییم.
*به نظر می رسد پس از اتفاقاتی که در باشگاه استیل آذین افتاد و رفت و آمدهایی که شد تجربه گرانبهایی به دست آورده اید ؟
بله .فوتبال و حضور در آن برای ما یک عرصه آزمون و تجربه است. من در این اتفاقات دوست و دشمن خودم را شناختم مخصوصا در شرایط سخت استیل آذین ولی سکوت کردم . من همواره امیدوارم صبوری ،ادب و احترام به یکدیگر را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم چون حفظ حرمت ها و ارزش ها در ورزش بسیار مهم تر است مثل آقا تختی که بعد ازچندین سال هنوز هم در دل این مردم جا دارد.
*دلیل سکوت طولانی شما در برابر افرادی که از باشگاه استیل آذین رفتند و حرف های خوبی هم در قبال شما نزدند، چیست ؟
 خداوند در قرآن کریم می فرماید:« اناالله مع الصابرین» ما باید صبر و حوصله داشته باشیم و گاهی سکوت بهترین پاسخ برای دروغ پردازان و افرادی است که تهمت می زنند ولی من برای انها هم ارزوی موفقیت می کنم و از خدمات ارزنده انها تشکر می کنم.
*بازهم می پرسم از حضور در فوتبال پشیمان نیستید ؟
زیاد اذیت شدم خیلی زیاد بی مهری دیدم و اتفاقات عجیب در فوتبال تجربه کردم ولی عشق به ورزش وجوانان باعث نشد کمر خم کنم وبا علاقه بیشتر در کنار طعنه ها کارم را ادامه می دهم.
*حضور پروین در استیل آذین تاثیری داشته است ؟

 بله بالاخره علی پروین آبروی خود را گذاشته و به استیل اذین امده است من از زحمات ایشان تشکر می کنم ومی دانم علی رغم نابسامانی ها تلاش می کند تا استیل اذین نتایج بهتری را بگیرد.
*آیا به فکر این نیفتادید که از فوتبال کنار بروید واستیل اذین را واگذار کنید ؟
همه اتفاقات در گروی عملکرد بازیکنان تیم است. انها باید از انتهای جدول فرار کنند چون پتانسیل این کار را دارند.
*درباره جرایم بازیکنان هم حرف می زنید ؟
 با هزینه هایی که کرده ایم جایگاه ما در پایین جدول اصلا خوب و قابل قبول نیست و باید تغییر کند. ما برای بازیکنان جرایم 20 در صدی در نظر گرفتیم و پس از پیروزی مقابل فولاد 2 درصد آن را بخشیدیم اما در صورتی که تیم نتایج خوبی بگیرد جرایم را بازهم می بخشیم و اگر راهی آسیا شویم حتی پاداش هم می دهیم. اما اگر باز هم به نتایج بد خود در نیم فصل دوم ادامه دهیم بازیکنان با جریمه مواجه می شوند مثل همه تیم های دیگر.
*در پایان نظرتان را درباره تیم ملی ایران و جام ملتهای آسیا بگویید ؟
بالاخره بازی های بسیار سختی در انتظار تیم ملی فوتبال کشورمان است. امیدوارم ایران در گام اول خود در دیدار برابر عراق نتیجه خوبی بگیرد تا روحیه انها بالازرود. من امیدوارم تیم ملی فوتبال کشورمان برای شادی دل مردم وزجوانانی که عاشقانه علاقه مند به فوتبال هستند نتایج خوبی بگیرد وانشاالله با دعای خیر مردم راهی فینال شود چون بازیکنان ایرانی پتانسیل این کار را دارند تا پرچم پرافتخار کشورمان بعد از 35 سال در قطر به اهتزاز در اید.

 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:goal.com