انصاری فرد رکورد 34 ساله روشن را شکست...
 
 کریم انصاری فرد بازیکن جوان تیم ملی در دومین بازی تیم ملی در جام ملتهای آسیا مقابل کره شمالی زننده گل پیروزی بخش تیم ملی بود و با این گل نام خود را به عنوان جوان ترین گلزن تاریخ تیم ملی ایران در جام ملتهای آسیا ثبت کرد. انصاری فرد که شانزدهمین بازی ملی اش را پشت سر گذاشت، سومین گل ملی اش را به ثمر رساند که مهم ترین گل ملی او تا زمان فعلی می باشد. اما او رکورد 35 ساله حسن روشن را نیز شکست و جوان ترین گلزن تیم ملی در تاریخ جام ملتهای آسیا شد. اما جوان ترین گلزنان ایران در جام ملتهای آسیا چه کسانی بوده اند؟

حسن روشن بازیکن اسبق تیم استقلال تهران در جام ملتهای 1976 تهران در اولین بازی تیم ملی مقابل عراق گلزنی کرد و ایران 2- صفر پیروز شد. روشن در روز 14 خرداد 55 که برای تیم ملی گلزنی کرد 21 سال و 2 روز سن داشت و دو روز بعد از تولدش موفق به گلزنی شد! روشن رکورد جوان ترین گلزن تیم ملی در تاریخ جام ملتهای آسیا را تا آن سال به نام خود ثبت کرد و تا همین امشب نیز آن را حفظ کرده بود!

***

مهرداد میناوند در جام ملتهای 1996 در دومین بازی تیم ملی مقابل تایلند گلزنی کرد که در آن بازی ایران 3- صفر پیروز شد. میناوند برای شکستن رکورد روشن فقط یک هفته  کم آورد و موفق به شکستن رکورد نشد! میناوند در حالی برای تیم ملی گلزنی کرد که 21 سال و 9 روز سن داشت و بنابراین در رده دوم جوان ترین گلزنان تیم ملی در تاریخ جام ملتهای آسیا باقی ماند.

***

عبدالرضا برزگری بازیکن اسبق تیم نفت آبادان در جام ملتهای 1980 برای تیم ملی بازی کرد و در بازی با بنگلادش 2 گل از هفت گل تیم ملی را به ثمر رساند. برزگری در حالی برای تیم ملی در روز 31 شهریور 1359 گلزنی کرد که 22 سال و 81 روز سن داشت.

***

سید محمد علوی از دیگر گلزنان جوان تاریخ تیم ملی است که در جام 2004 و در بازی نیمه نهایی زننده گل ایران تساوی ایران مقابل چین بود. علوی در آن روز 22 سال و 188 روز سن داشت و بعد از تعویض در نیمه دوم از روی نیمکت تیم ملی اخراج شد و رکورد جالب دیگری نیز ثبت کرد! در آن بازی ایران در ضربات پنالتی به چین باخت.

***

محمد نصرتی که سومین جام ملتهای دوران حرفه ای اش را پشت سر می گذارد، در جام 2004 مقابل عمان گلزنی کرد و بازی را در دقایق تلف شده بازی به تساوی 2-2 کشاند. نصرتی در آن روز 22 سال و 196 روز سن داشت و نام خود را به عنوان یکی از جوانترین گلزنان تاریخ تیم ملی در جام ملتهای آسیا ثبت کرد.

***

کریم انصاری فرد در بازی دیروز یک گل 3 امتیازی به ثمر رساند و با 20 سال و 287 روز سن جوان ترین گلزن تیم ملی در تاریخ جام ملتهای آسیا شد. انصاری فرد پس از 34 سال رکورد حسن روشن را شکست و جالب اینکه رکورد روشن در آخرین دوره ای که تیم ملی قهرمان آسیا شد، ثبت شده است. آیا رکورد اولین تیمی که 4 بار قهرمان آسیا شده است نیز پس از 34 سال به نام ایران ثبت می شود؟

 
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع: goal.com