ژاپن توانست با برد مقابل تیم بی‌تفاوت عربستان به مرحله یک‌چهارم نهایی برسد....
 
 
ژاپن در مقابل دیدگان کمی بیش از 2000 تماشاگر، توانست با بردی قاطع به دور بعد رقابت‌های جام ملت‌های آسیا راه یابد.

اولین گل ژاپن در دقیقه 8 و توسط بازیکنی به ثمر رسید که بسیاری بر این باور بودند باید در ترکیب ثابت ژاپن قرار می‌گرفت. یاسوهیتو اندو توپ را از بالای سر مدافعان سعودی رد کرد و شینجی اوکازاکی توانست توپ را بگیرد و پس از جا گذاشتن ولید عبدالله، گل اول را بزند.

چهار دقیقه بعد سامورایی‌ها به گل دوم رسیدند. اوکازاکی، خرید جدید اشتوتگارت با شینجی کاگاوا، ستاره دورتموند همکاری کرد و روی سانتر عالی کاگاوا، اوکازاکی که در تیر دورتر بود گل دوم را زد.

ژاپن در دقیقه 19 باز هم گل زد. یوتو ناگاتومو با سرعت از عبدالله شهیل گذشت و توپ را به محوطه جریمه فرستاد تا ریوییچی مائدا با ضربه‌ای استادانه باز هم دروازه عبدالله را باز کند.

مائدا در دقیقه 51 هم گل‌زنی کرد. بعد از پاس اورلپ اوکازاکی به ماساهیکو اینوها، او توپ را به مائدا در تیر نزدیک‌تر سپرد و این مهاجم جوبیلو ایواتا با ضربه سر گل چهارم را زد.

در نهایت، اوکازاکی، مهاجم سابق شیمیزو اس‌پالس (تیم جدید افشین قطبی) در دقیقه 80 هت‌تریک کرد. او توپ را از مائدا گرفت و با شوتی محکم عبدالله را تسلیم کرد. این سومین هت‌تریک او برای تیم ملی ژاپن بود. دو هت‌تریک قبلی او مقابل توگو و هنگ‌کنگ بود، اما این یکی معنای دیگری داشت.

ژاپن به این ترتیب بالاتر از اردن در صدر گروه قرار گرفت و در دور بعد به مصاف قطر می‌رود. عربستان هم با سه شکست و بدون کسب حتی یک امتیاز از دور رقابت‌ها کنار رفت.
 
 
 
 
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع: goal.com