اگر بخواهيم فوتبال را به عنوان ورزشی سرگرم كننده قلمداد كنيم كه چه در خانه و چه در استاديوم بخواهيم از ديدنش لذت ببريم ، او را نمی توانيم يك مربی فوتبال به شمار بياوريم.
 
گل: یوهان كرویف به انتقاد شدید اللحنی از خوزه مورنییو ، مربی رئال مادرید و سیستمش در الكلاسیكوی شنبه گذشته پرداخت .
به گزارش گل به نقل از مرجع خبری رئال مادرید كرویف در ستون هفتگی خود در ال پریودیكو نوشت :"مورینیو با تركیبی كه گذاشته بود كاملا به نوعی از بارسلونا تمجید كرده بود . بازی كردن در خانه با هفت مدافع نشان از ترس فراوان دارد . برنابئو به چنین ساختار بازی عادت ندارد . حداقل تا امروز كه این طور بوده است ، حتی كاپلو در زمانی كه قهرمان لیگ شد هم حاضر به چنین كاری نشد . مورینیو آن قدر ترسیده بود كه حتی در كنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی هم حاضر نشد بعد از بازی هم بحثش را روی این قضیه معطوف كرد كه چرا خبرنگاران با دستیارش صحبت نكرده اند و تیمش هم ده نفره شده است تا توضیح ندهد كه چرا این همه مدافع درون زمین بوده اند. در واقع در مورد هر چیزی صحبت كرد جز فوتبال . "
او افزود :" مورینیو مربی قهرمان كردن است ، نه فوتبال . اگر بخواهیم فوتبال را به عنوان ورزشی سرگرم كننده قلمداد كنیم كه چه در خانه و چه در استادیوم بخواهیم از دیدنش لذت ببریم ، او را نمی توانیم یك مربی فوتبال به شمار بیاوریم . بدون شك او به بارسا كمك كرده است تا سیستمش را بیشتر بپسندد . البته اگر در مستایا هم بخواهد مثل برنابئو باشد ، گواردیولا باید كمی حواسش جمع تر باشد ، با این كه نیازی به تغییر سیستم نیست اما باید بهتر عمل كند . "
او افزوده است :" تقصیر مورینیو نیست كه برابر كاتالان ها تیم هایش 11 به 10 می شوند بلكه خود بارسلونا كاری می كند كه حریفانش ده نفره شوند . این قضیه هم دو دلیل دارد ، یكی این كه رئال مادرید می خواهد لباس تیم كوچكی را بپوشد كه به دفاع اصرار دارد و زمین و توپ را به بارسلونا بدهد و این طبیعی است كه آنها بدین ترتیب ناچار شوند كه خطا كنند و كارت بگیرند . به نظرم نیازی نیست كه مورینیو برای بازی 10 به 11 آماده شود بلكه بهتر است كه برای 9 به 11 آماده شود . چرا كه په په اگر همان جا باشد و ناگهان بخواهد و حركات همیشگی اش را تكرار كند ، طبیعتا بازی را به طور كامل به پایان نخواهد رساند ."
 این بازیكن سابق افزود :"بزای رئال مادرید - بارسلونا تا حد زیادی مرا یاد فینال اسپانیا و هلند در جام جهانی انداخت . آن روز از هلندی بودنم خجالت كشیدم چرا كه تیمم به جای فوتبال بازی كردن ، برای نتیجه گرفتن به زمین بازی كرد . باختیم و تصویر بدی از ما به جا ماند . اسپانیایی ها كه حالا از مورینیو و سیستمش دفاع می كنند و حالا عاشق سینه چاكش شده اند ، در آن زمان از هلند عصبانی بودند و به این تیم ناسزا می گفتند ."
 او ادامه داده است :"‌از 5-0 به تساوی رسیدن برای رئال مادرید خیلی خوشایند است . شاید از نظر آماری خیلی بی ارزش باشد اما برای آنها خیلی مهم بود ."
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:goal.com