مهدی مهدوی کیا در یکی از معدود مصاحبه های زندگی اش احتیاط را کنار گذاشت و به شدت از علی دایی انتقاد کرد.
 
خبرآنلاین: کاپیتان استیل آذین در گفت و گو با عادل فردوسی پور ، در واکنش به اتفاقات بازی استیل ، پرسپولیس گفت:« من می خواهم بپرسم آیا ما در طول بازی به آنها بی احترامی کردیم؟ ما حتی به خاطر گلی هم که خوردیم ناراحت نیستیم. خود من بعد از بازی به آنها تبریک گفتم . درست یا غلط ، سوشا اشتباه کرد و توپ را نزدیک دروازه بیرون انداخت . می گویند او زود بلند شده و دکتر به او سرپایی اسپری زده. دلیلش مشخص است چون یار پرسپولیس برای زدن توپ ، دور خیز کرده بود و ما می دانستیم آنها می خواهند از این توپ به ما گل بزنند. من می گویم اگر قرار بود مساوی شود ، همان بهتر که پرسپولیس برد. یک امتیاز کاری برای ما نمی کرد اما امیدوارم این دو امتیاز به پرسپولیس کمک کند.»

مهدوی کیا با تاکید بر اینکه در این چند روزه سکوت کرده تا با  دایی رودررو حرف بزند گفت:« دوست داشتم وقتی علی روی خط بود با او حرف می زدم. از دو نکته خیلی ناراحتم. نه برای گلی که خوردیم ، برای بخشی از حرف های دایی. من حرفش را خودم از اخبار شنیدم که گفت بازیکنان استیل در زمین راه نمی رفتند و غیرت به خرج نمی دادند. آقای دایی شما که می گویی حرفه ای ، شما که می گویی بین المللی هستی در کجای دنیا مربی یک تیم این حرف ها را درباره تیم حریفش می زند؟ شما که ادعای رفاقت با ما داری ، ما این همه سال کنار هم بازی کردیم ، یکی مثل من یا دیگر بازیکنان تیم کی کم کاری کردیم؟ بله قبول دارم تیم ما بحران زیاد داشت و بازیکنان آن کیفیت همیشگی شان را نداشتند و با هم هماهنگ نشدند اما کجای دنیا مربی یک تیم درباره تیم رقیب از این حرفها می زند. در فوتبال ما همه چیز بر عکس است. سال قبل به زور می گفتند من برای بزرگان تیم رقیب گل ببرم اما با این کار مخالفم. در همه جای دنیا قبل بازی کری می خوانند و با سوت پایان همه چیز تمام می شودذ. اینجا قبل بازی گل می برند و آخر بازی به هم می تازند.»

او ادامه داد:« من دایی را هم درک می کنم. او فشار زیادی را تحمل می کند. به هرحال استقلال پرسپولیس دیگر آن تیم های سابق نیستند که در هر بازی 4 تا به حریفان می زدند. الان اصفهانی ها بهترند و به فینال لیگ قهرمانان می روند و مربی حق دارد به فکر نتیجه باشد. اما حتی زمانی که تیم دایی 5 بازی پشت هم باخت من از او حمایت کردم. حتی وقتی استعفا داد از او حمایت کردم و امروز هم انتظار نداشتم او درباره ما که همبازی و رفیق هستیم ، بگوید کم گذاشتند.»

مهدوی کیا اشپیتیم را عامل همه دعواهای بازی دانست و گفت:« پنالتی روی من صد در صد بود و حتی فکم تا دو روز درد می کرد اما جنجال ها بعد از حرکت زشته این بازیککن زننده گل که به نظر من درجه 5 است ایجاد شد. بد است برای فوتبال ما که یک زمانی 10 12 بازیکن استقلال ، پرسپولیسش در بوندسلیگا بازی می کردند صاحب این بازیکنان شده.»

مهدوی کیا در پاین حرف هایش به عادل فردوسی پور هم کمی گیر داد.

 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:khabaronline.ir