روز اول هفته چهارم ليگ قهرمانان آسيا با يك شكست و يك پيروزی برای نمايندگان ايران آغاز شد و ذوب‌آهن در آستانه صعود قرار گرفت.
 
 
فارس: در هفته اول از دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته استقلال تهران در تاشكند برابر پاختاكور ازبكستان قرار گرفت و در حالی كه 3 هزار تماشاگر این مسابقه را تماشا می‌كردند بازی را به حریف خود واگذار كرد.

 استقلالی‌ها در این مسابقه با نتیجه 2 بر یك بازی را به نماینده ازبكستان واگذار كردند تا امیدهای خود را برای صعود به دور دوم مسابقات كم رنگ شده ببینند و از طرفی امید نماینده ازبكستان را برای ادامه راه زنده نگه دارند.

گل پاختاكور را در دقیقه 27 استانیسلاو آندریف با استفاده از ز غفلت مدافعان استقلال به ثمر رساند و آرش برهانی در دقیقه 1+45، كار را به تساوی رساند تا آبی‌پوشان با نتیجه تساوی به رختكن بروند. در نیمه دوم هم پس از اخراج حنیف عمران‌زاده ازبك‌ها از روی یك ضربه ایستگاهی و با ضربه سر ایگور كریمتس در دقیقه 87 به گل دوم رسیدند.

با توجه به دیگر دیدار برگزار شده در این گروه بین تیم‌های النصر عربستان و السد قطر كه با نتیجه تساوی یك بر یك به پایان رسید آبی‌پوشان استقلال همچنان امیدوار به صعود از این گروه هستند، اما پرویز مظلومی و شاگردانش به خوبی به این نكته واقف هستند كه باید در دیدار برابر نماینده‌های عربستان و قطر به پیروزی برسند تا بدون هیچ حرف و حدیثی به دور بعد صعود كنند.
در دیدار تیم‌های النصر عربستان و السد قطر هم كه شب گذشته برگزار شد ابتدا نماینده قطر با گلزنی مجید صدیق در دقیقه 37 از میزبان خود جلو افتاد، اما نماینده عربستان با اشتباه كیتا بازیكن السد در دقیقه 74 به ‌گل تساوی رسید.

با توجه به نتایج كسب شده توسط تیم‌های حاضر در این گروه تا پایان هفته چهارم كمی كار پیچیده شده و می‌توان گفت كه تمام تیم‌ها شانس حضور در مرحله بعد را دارند، اما شاید كار استقلال با توجه به اینكه باید 2 دیدار سخت خانگی و خارج از خانه را با تیم‌های بالاتر از خود در جدول رده‌بندی انجام دهد كمی‌مشكل‌تر به نظر برسد.

استقلال هفته بعد در خانه میزبان النصر عربستان است كه در صورت پیروزی در این دیدار امیدش برای حضور در مرحله حذفی زیاد خواهد شد. آبی‌پوشان در هفته پایانی هم باید در قطر به مصاف السد صدرنشین بروند. تیمی كه كمتر كسی، با توجه به صعودش از مرحله‌ پلی‌آف، شانسی برای موفقیتش در این گروه قائل بود، اما هم اكنون در صدر جدول گروه دوم قرار دارد.

*جدول رده‌بندی گروه دوم:
1- السد قطر، 4 بازی، 8 امتیاز
2- النصر عربستان، 4 بازی، 5 امتیاز
3- استقلال ایران، 4 بازی، 4 امتیاز
4- پاختاكور ازبكستان، 4 بازی، 4 امتیاز

* ذوب‌آهن یك گام تا صعود
ذوب‌آهن دیگر نماینده ایران شب گذشته با یك گل برابر الغرافه قطر به برتری رسید.
ذوب‌آهنی‌ها كه از 3 بازی گذشته خود 7 امتیاز كسب كرده بودند در این مسابقه در دقیقه 21 توسط اسماعیل فرهادی به گل دست یافتند و توانستند 3 امتیاز خانگی این دیدار را از آنِ خود كنند و در آستانه صعود قرار گیرند.

دیگر مسابقه این گروه با دیدار تیم‌های الامارات و الشباب عربستان حریفان ذوب‌‌آهن ایران پیگیری شد كه نماینده امارات با نتیجه 2 بر یك به برتری رسید و با كسب 6 امتیاز به رده دوم این گروه صعود كرد تا امیدوار به صعود از این گروه شود.
گل‌های این دیدار را بوگه‌چو در دقایق 27 و 41 برای الامارات و عبدالعزیز بن‌ساران در دقیقه 45 برای الشباب عربستان به ثمر رساندند.
در این دیدار زننده گل الشباب بن‌ساران در دقیقه 74 با دریافت كارت زرد دوم از بازی اخراج شد و مصطفی در دقیقه 78 از الامارات با كارت قرمز داور مواجه شد.

با توجه به این نتایج و با نگاهی گذرا به جدول این گروه مشخص است كه صعود ذوب آهن به مرحله بعد با توجه به اختلافی كه با رقبا ایجاد كرده، تقریبا قطعی به نظر می‌رسد و با كسب 2 مساوی از 2 دیدار باقیمانده حتی می‌تواند به عنوان تیم نخست گروه خود راهی مرحله حذفی شود.
ذوب آهن در 2 دیدار باقیمانده خود ابتدا باید در امارات با الامارات دیدار كند و در آخرین هفته هم در فولادشهر میزبان الشباب عربستان است.

*جدول رده‌بندی:
1- ذوب‌آهن، 4 بازی، 10 امتیاز
2- الامارات، 4 بازی، 6 امتیاز
3- الشباب، 4 بازی، 5 امتیاز
4- الریان، 4 بازی، یك امتیاز

روز نخست هفته چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق نیز با برگزاری 4 دیدار از گروه‌های ششم و هشتم این رقابت‌ها آغاز شد.

در گروه ششم 2 دیدار برگزار شد كه سئول كره‌جنوبی در ورزشگاه خانگی خود میزبان ناگویا گرامپوس ژاپن بود كه در پایان موفق شد با نتیجه 2 بر صفر به‌پیروزی دست یابد.
گل‌های این دیدار را كانازاكی در دقیقه 27 و ناگای در دقیقه 41 به‌ثمر رساندند.
در دیگر دیدار این گروه تیم‌های العین امارات و هانگ‌ژو لوچنگ چین به مصاف هم رفتند كه در پایان نماینده امارات با یك گل به پیروزی رسید.
تك گل این بازی را عمر عبدالرحمان در دقیقه 60 به‌ثمر رساند. العین با وجود این برد همچنان قعرنشین باقی ماند.

*جدول رده‌بندی:
1- ناگویا گرامپوس، 4 بازی، 7 امتیاز، تفاضل 4+
2- سئول، 4 بازی، 7 امتیاز، تفاضل 2+
3- هانگژو لوچنگ، 4 بازی، 4 امتیاز، تفاضل 2-
4- العین امارات، 4 بازی، 4 امتیاز، تفاضل 4-

از گروه هشتم نیز ابتدا تیم‌های كاشیما آنتلرز ژاپن و سوون سامسونگ كره‌جنوبی برابر هم به میدان رفتند كه در نهایت این مسابقه با نتیجه یك بر یك به پایان رسید.
لی در دقیقه 48 سوون سامسونگ را از حریف خود پیش انداخت، اما 6 دقیقه بعد و در دقیقه 54 آلكس حساب كار را یك بر یك كرد، تا 2 تیم به كسب یك امتیاز رضایت دهند.
در دیگر دیدار این گروه تیم‌های شانگ‌های چین و سیدنی استرالیا به دیدار هم رفتند كه این مسابقه در پایان با برتری نماینده استرالیا با نتیجه 3 بر 2 همراه شد.
گل‌های این دیدار را جیانگ جیاجون در دقیقه 9، موسیالیك در دقیقه 53 گل‌به‌خودی برای شانگ‌های و برونو كازارین در دقایق 45 و 59 و بریدج در دقیقه 90 برای سیدنی به‌ثمر رساندند.

*جدول رده‌بندی:
1- سوان بلووینگز، 4 بازی، 6 امتیاز، تفاضل 4+
2- كاشیما آنتلرز، 4 بازی، 6 امتیاز، تفاضل 3+
3- سیدنی، 4 بازی، 5 امتیاز
4- شانگ‌های شنهوا، 4 بازی، 2 امتیاز
 
 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:farsnews.com