رئال مادريد با شكست بارسلونا پس از 18 سال قهرمان جام حذفی اسپانيا (كوپا دل‌ری) شد.
فارس: دومین ال‌كلاسیكو 18 روزه این بار در فینال جام حذفی باشگاهی اسپانیا (كوپا دل‌ری) برگزار شد و رئال مادرید در ورزشگاه مستایا با نتیجه یك بر صفر بارسلونا را شكست داد.
تك گل این دیدار را كریستیانو رونالدو در وقت‌های اضافه نیمه اول و در دقیقه 103 به‌ثمر رساند تا اولین شكست بارسلونا با هدایت گواردیولا رقم بخورد.

در نیمه اول این بازی 2 تیم بازی پایاپایی را به‌نمایش گذاشتند و خطراتی را بر روی دروازه یكدیگر پی‌ریزی كردند كه سهم مردان مورینیو بیش از بارسلونا بود و درنهایت 2 تیم در به‌ثمر رساندن گل ناكام ماندند.
شاگردان خوزه مورینیو در این نیمه اجازه ندادند تا بازی شناور مردان گواردیولا با دادن پاس‌های متوالی شكل بگیرد و با استفاده از سیستم ضدحمله و فرارهای عمقی كریستیانو رونالدو باعث آزار خط دفاعی بارسلونا شدند و چندین بار پینتو دروازبان بارسا را به زحمت انداختند.
حساس‌ترین صحنه بازی ضربه سر زیبای پپه مدافع جلو كشیده رئال مادرید در دقیقه 44 بازی بود كه تیرك دروازه بارسلونا را به لرزه درآورد تا شانس همراه مردان گواردیولا باشد.
درنهایت 2 تیم نیمه اول را بدون گل به رختكن رفتند.

در آغار نیمه دوم، شاگردان پپ تا حدودی بازی را دراختیار گرفتند و موقعیت‌هایی را بر روی دروازه رئال ایجاد كردند كه درنهایت در به‌ثمر رساندن گل ناكام بودند.
در دقیقه 69 فرار پدرو از قلب خط دفاعی رئال با پاس طلایی مسی، این بازیكن را در موقعیت گلزنی قرار داد و دروازه كاسیاس گشوده شد، اما كمك داور مسابقه به‌درستی آفساید اعلام كرد.
پس از این صحنه خطرناك، مسعود اوزیل جای خود را به امانوئل آده‌بایور داد، اما پس از این تعویض بود كه حملات شاگردان گواردیولا دامنه‌دارتر شد و تنها كسی كه توانست در مقابل این حملات درخشان ظاهر شود كسی نبود جر ایكر كاسیاس كه با عكس‌العمل‌های دیدنی خود مانع فروپاشی دروازه رئال شد.
در اواخر این بازی و از دقیقه 85 به‌بعد هر 2 تیم حملات گسترده‌ای را بر روی دروازه یكدیگر ایجاد كردند كه در پایان 90 دقیقه تلاش توپی از خط دروازه‌ها رد نشد تا وقت‌های اضافه تعیین كننده پیروز و قهرمان این میدان باشد.

در وقت‌های اضافه، كریستیانو رونالدو روی سانتر تماشایی آنخل دی‌ماریا در دقیقه 103 دروازه شاگردان گواردیولا را گشود تا در نهایت رئال با نتیجه یك بر صفر این دیدار را خاتمه دهد و قهرمان جام حذفی اسپانیا شود و به حسرت 18 ساله پایان دهند.
در اواخر نیمه دوم وقت‌های تلف شده آنخل دی‌ماریا با دریافت كارت قرمز از بازی اخراج شد تا باز هم شاگردان مورینیو 10 نفره ال‌دربی كلاسیكو را به‌پایان برسانند.

 

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:farsnews.com