ركوردشكنی مسی و رونالدو تنها بحشی از ركوردهای مهم جهان فوتبال در هفته‌ی گذشته بود.
 
ایسنا: جهان فوتبال در هفته‌ای كه گذشت چند عدد و آمار و ركورد جدید را شاهد بود كه گلزنی مسی مقابل تیم مورینیو، و گلزنی همتای او در رئال مادرید در ال كلاسیكو مهمترین آنها بودند.

مسی یك - رونالدو 2

ایسنا ، ستاره آرژانتینی بارسلونا كه پیش از این هرگز نتوانسته بود به تیمهای تحت هدایت مورینیو گل بزند، در دیدار برگشت ال كلاسیكو از روی نقطه پنالتی دروازه كاسیاس را باز كرد تا طلسم شكسته شود. البته رونالدو هم در این طلسم شكنی بیكار نبود و او هم از روی نقطه پنالتی دروازه والدس را باز كرد تا طلسم گل نزدن مقابل بارسلونا را شكسته باشد.

ستاره پرتغالی رئال مادرید البته در دیدار پایان جام حذفی همتایش را پشت سر گذاشت و تعداد گلهای زده‌اش را به عدد دو رساند. رئال مادرید با همین گل رونالدو قهرمان كوپا دل ری شد.

* 395

كلارنس سیدورف با حضور در دیدار مقابل سامپدوریا در سری A، تعداد بازی‌هایش را برای سرخ و مشكی پوشان ایتالیا به عدد 395 رساند تا ركورد بیشترین حضور یك بازیكن خارجی در تركیب میلان را به دست بگیرد.

پیش از این نیلز لیدهولم با 394 بازی با پیراهن میلان این ركورد را در اختیار داشت. هافبك هلندی میلان با گلی كه در این دیدار به ثمر رساند تعداد گلهای زده‌اش را در سری A به عدد 55 رساند. میلان در حال حاضر در دوازده بازی اخیر خود در سری A تنها یك گل پذیرفته و از این نظر ركورد قابل توجهی بر جای گذاشته است.

* 4

ماریو گومس پس از 34 سال نخستین بازیكنی لقب گرفت كه چهار هت تریك را در رقابتهای بوندسلیگا به نام خود ثبت كرده است. پیش از این درسال 1977 دیتر مولر در تیم كلن 4 هت تریك را به نام خود ثبت كرده بود.

بایرن مونیخ در حال حاضر شرایط خوبی را در بوندسلیگا تجربه نمی كند و در مكان چهارم جدول قرار گرفته است.

* 3

معدود بازیكنانی هستند كه بتوانند مقابل بوكاجونیورز 3 گل به ثمر برسانند. بیش از 15 سال از آخرین باری كه دروازه‌ی این تیم آرژانتینی توسط یك بازیكن فرو ریخت می گذرد. باروش اسكلتو در سال 1996 بود كه در پیروزی 6 بر صفر تیمش مقابل بكوا سه بار موفق به گلزنی شد. اتفاقی كه در تساوی 3 بر 3 بوكا بار دیگر رخ داد و استراكوآلورسی توانست سه گل به ثمر رساند.
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir