امروز به خاطر حسین فرکی و علی دایی به ورزشگاه آمدم وگرنه هیچ انگیزه ای برای حضور در ورزشگاه ندارم. وقتی این همه آدم در فوتبال و ورزش هست دیگر چه نیازی به ماست.
 
 
 
مهر: رئیس پیشین فدراسیون فوتبال که عصر یکشنبه به ورزشگاه آزادی آمده بود در تازه ترین اظهاراتش به انتقاد از شرایط حاکم بر تیم پرسپولیس، ورزشگاه های خالی از تماشاگر، نابسامانی در فدراسیون فوتبال و سازمان تربیت بدنی پرداخت و گفت: با این شرایط به فوتبال برنمی گردم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دادکان که برای تماشای دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و نفت تهران عصر امروز یکشنبه به ورزشگاه آزادی آمده بود در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: امروز به خاطر حسین فرکی و علی دایی به ورزشگاه آمدم وگرنه هیچ انگیزه ای برای حضور در ورزشگاه ندارم. وقتی این همه آدم در فوتبال و ورزش هست دیگر چه نیازی به ماست.

وی در خصوص عدم استقبال تماشاگران گفت: از مسئولان سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال بپرسید که چه اقداماتی صورت داده اند و چه کاری صورت داده اند که تماشاگران در ورزشگاه حضور یابند. تنها اقدام آنها این بوده که آدم های ورزشی را از ورزش فراری دهند. الان تعداد تماشاگران به دو هزار نفر هم نمی رسد. چه کسی آنها را فراری داده است. من؟ یا رئیس سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال.

محمد دادکان نیاز مردم و جوانان را به تخلیه هیجانات خود در ورزشگاه ها دانست و گفت: مردم هیجانات خود را در ورزشگاه خالی نکنند کجا خالی کنند. تماشاگرانی که ما به ورزشگاه آوردیم و باعث رونق ورزشگاه ها شدیم را اینها فراری دادند.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال یادآور شد: ما با یک باخت به پرتغال برکنار شدیم اما آقایان به تیمی نبوده که ببازند و از جایشان تکان هم نخورده اند.

وی خاطرنشان کرد: از مردم بپرسید چه کسی برای فوتبال و ورزش خدمت کرده است. مطمئن باشید مردم اینها را از نظر ورزشی و اخلاقی قبول ندارند. امروز تماشاگر فوتبال برای بازی تیم ملی هم هزار نفر به ورزشگاه نمی آید. اما ما در همین ورزشگاه آزادی بازی ایران و ژاپن را با حضور 120 هزار تماشاگر و دیدار دوستانه با آلمان را با حضور 150 هزار تماشاگر برگزار کردیم.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در خصوص حضور کارلوس کی روش در تیم ملی ایران گفت: کی روش می تواند به فوتبال ایران کمک کند اما با آمدن او تنها بخش کوچکی از مشکلات فوتبال کشور پنهان می شود.

وی هدف مسئولان ورزش کشور و فدراسیون فوتبال را فراری دادن همین دو هزار تماشاگر عنوان کرد و گفت: اگر این تماشاگران هم به ورزشگاه نیایند خیال آنها راحت می شود.

محمد دادکان خاطرنشان کرد: من اگر در مورد پرسپولیس اظهار نظری کنم فکر می کنند در جبهه مخالف هستم. به عقیده من تمام بازیکنانی که امروز در پرسپولیس بازی می کنند قابل احترام هستند اما هیچکدام آنها در حد پرسپولیس نیستند. روزگاری ذخیره های پرسپولیس هم ملی پوش بودند اما اینها هیچکدام در حد پرسپولیس نیستند. بازیکنان این تیم به اندازه خود و شاید هم بیش از توانای‌هایشان زحمت می کشند اما حد توانایی هایشان همین قدر است. مطمئن باشید پرسپولیس با این بازیکنان 20 سال دیگر هم قهرمان نمی شود.

وی با بیان اینکه در ناکامی های پرسپولیس دایی مقصر نیست گفت: با این بازیکنان دایی چه کاری می تواند انجام دهد؟ این نفرات هیچ فرقی با بازیکنان تیمی چون پیکان ندارند اما با وجود شخصیتی چون دایی توانسته اند خود را تا رده چهارم و پنجم جدول بالا بکشند.

وی در خصوص معرفی اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: شما از مسئولان بپرسید چرا هیئت مدیره پرسولیس را انتخاب نمی کنند؟ من اگر این سوال را بپرسم فردا هزار و یک حرف در مورد دادکان می زنند. آقایانی که می گفتند سهام پرپسولیس در 5 روز واگذار می شود از آن 5 روز 20 ماه گذشته اما چرا سهام واگذار نشده است! رئیس سازمان تربیت بدنی برای باشگاه بزرگی چون پرسپولیس هیئت مدیره یک نفره انتخاب کرده است. مگر می شود این باشگاه بزرپ با این همه هوادار یک نفر هیئت مدیره داشته باشد؟ پس پیشکسوتان چه می شوند.

وی با تاکید دوباره بر اینکه هیجانات جوانان باید در ورزشگاه ها خالی شود افزود: زمانی که ما در فدراسیون فوتبال بودیم هر صندلی که در ورزشگاه می شکست فردای روزی که خسارت را اعلام می کردند بهای آن را پرداخت می کردیم چون اعتقاد داشتیم این شور و هیجان باید یکجایی خالی شود. اما اینها هدفشان این است که می خواهند ورزشگاه ها خالی باشد. ببینید چرا می خواهند ورزشگاه ها خالی باشد. چرا فوتبال درآمدزا را فقیر کردند و بدهکار و هفتادم دنیا. چرا از مردم پرسش ها را مطرح نمی کنید.

وی با تاکید بر اینکه بقای بازیکنان و مربیان به نتایج تیم هاست افزود: امروز بحث مالی بر حیثیت و تعصب می چربد. در همین استیل آذین قرارداد بازیکنان 500 میلیون است اما هنوز فصل تمام نشده بازیکن به دنبال مذاکره با این باشگاه و آن باشگاه است. در این بین هیئت مدیره و مالک و بقیه مسئولان مقصر هستند.

دادکان با طرح این انتقاد که چرا فردی چون هدایتی را با کلک و اذیت و آزار از فوتبال فراری می دهند گفت: البته هدایتی عشق شهرت دارد و در ناکامی های استیل آذین خودش هم مقصر است ایشان در یک فصل 30 مربی و سرپرست عوض کرده است. چرا؟ او باید در ابتدا یک تیم خوب می بست . نه اینکه یک میلیارد و 200 میلیون تومان به یک مربی خارجی بدهد و یک مدافع آخر نگیرد تا ناچار شود از علی کریمی در این پست استفاده کند.

محمد دادکان با طرح این انتقاد که چرا افرادی که در بخش خصوصی فوتبال فعالیت می کنند را به انزوا می کشانند افزود: مردم با فوتبال زندگی می کنند. اجازه دهید آنها به زندگی شان ادامه دهند. اجازه دهید فوتبال پرواز کند و بال این کبوتر خوش پرواز را نشکند.

وی با تاکید بر اینکه مردم و عاشقان فوتبال را فراری داده اند افزود: با این شرایط من دیگر به فوتبال برنمی گردم. فوتبال جای افرادی است که امروز در فوتبال هستند.

دادکان تاکید کرد: امروز ریاست بر سازمان تربیت بدنی شده است کارآموزی و هیچ تخصصی برای انتخاب رئیس سازمان در نظر نمی گیرند. چون فلانی با فلان شخص دوست بوده انتخاب می شود. آنهم در شرایطی که هیچ ربطی با ورزش ندارد و بعد از چهار سال می رود و دیگر با ورزش کاری ندارد!  
 
گردآوری:گروه ورزش سيمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:mehrnews.com