سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس تهران گفت: من خيلی چيزها را می‌دانم، اما نمی‌توانم بگويم كه قبل و بعد از جام جهانی چه اتفاقاتی افتاد.
 
 
فارس: علی دایی پس از پیروزی 5 بر یك مقابل نفت تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به نظر من در نیمه اول تقریباً بازی متعادلی را به نمایش گذاشتیم اما در دقایقی بهتر از حریف بودیم. خدا را شكر در همان نیمه اول توانستیم به یك گل حساس برسیم حتی می‌توانستیم گل‌های بیشتری را بزنیم، اما نشد. برای من این مهم است كه شروع خوبی را در نیمه اول داشتیم. این روند را حتی در ابتدای نیمه دوم هم تكرار كردیم و به یك گل رسیدیم همین موضوع باعث شد كه روحیه بچه‌های ما بالاتر برود.
وی افزود: به نظر من ما امروز از لحاظ روحی بسیار خوب بودیم و نتیجه اش یك بازی منطقی و روان بود. به نظرم این بهترین بازی ما در این مدت بود. در دیدار امروز هیچ بازیكنی احساسی نشد و هر بازیكنی كار خودش را ادامه داد، همین مورد باعث شد با 5 گل نفت را شكست دهیم. راستش را بخواهید خودم هم انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشتم، چون نفت تیم بسیار خوبی است و در هفته‌های گذشته نشان داده كه فوتبال را بسیار خوب و روان بازی می‌كند. مطمئن باشید این بازی هم جزیی از فوتبال است.

دایی گفت: شما نگاه كنید در برخی از بازی ها در دقیقه 93 توپ ما داخل دروازه نمی‌شود اما در این بازی گل اول را زود به ثمر می‌رسانیم و تیم ما طروات لازم را دارد این هم جزیی از فوتبال است من به تمام دوستانم در تیم نفت خسته‌ نباشید می‌گویم، مخصوصاً به آقای فركی كه بزرگ‌تر و استاد من بوده است و بقیه مدیرانی كه با هم رفاقت دیرینه‌ای داریم.
سرمربی پرسپولیس خاطرنشان كرد: امروز از لحاظ فوتبالی بهتر از حریف بودیم مخصوصاً در نیمه دوم كه چند پله بالاتر از تیم نفت فوتبال بازی كردیم نتیجه‌اش هم این بود كه دست پر از ورزشگاه آزادی امروز خارج شدیم.
دایی در جواب سؤالی كه به نظر می‌رسد مصاحبه‌های شما كار خودش را كرد و امروز سكوهای سالمی را در ورزشگاه دیدیم نیز گفت:‌ ببینید من همیشه حرف های خودم را می‌زنم. الان هم تكرار می‌كنم هیچ‌وقت نه ترسیده‌ام و نه حرف بیهوده زدم. من دنبال حق هستم دنبال این نیستم كه با كارهای غلط و اشتباه یك تصمیم بد بگیرم. امروز تیمم برده است و بهتر است زیاد در این باره صحبت نكنیم. امروز دوست دارم راجع‌به خوبی‌ها و اتفاقات خوب بازی صحبت كنیم، دوست ندارم راجع‌به اتفاقات بیرونی صحبت كنم.

سرمربی پرسپولیس همچنین درباره عملكرد فنی تیمش گفت: یك بازی را نگاه نكنید، بعد قضاوت كنید. باید این همه بازی و فرازونشیب را پشت‌سر بگذارید. به نظرم با یك بازی نمی‌شود نسبت به من حتی اگر یك نتیجه خوب بگیریم قضاوت كرد در مورد تیمم هم همین مورد است. تیمی كه بتواند این روند را ادامه بدهد آن مهم است. ما امروز یكی از بازی های خوب‌مان را به نمایش گذاشتیم و اگر دقت كنیم از لحاظ فوتبالی در دیدار مقابل استقلال بهتر از این بازی بودیم. ما حتی در لیگ قهرمانان هم بهتر بازی كردیم. پیروزی برابر نفت یك علامت خوب برای تیم ما بود چون در بدترین شرایط این نتیجه را گرفتیم.
دایی افزود: بعد از باختی كه مقابل بنیادكار داشتیم و آن اتفاقاتی كه روی سكوها افتاد و خیلی‌ از مسائل دیگر و نبود چند بازیكن اصلی خودمان، امروز كار بزرگی كردیم. در مقابل بنیادكار شكست تلخی داشتیم و خودتان می‌دانید این هفته چه مسائلی را برای ما به وجود آوردند. خبر جریمه 10 درصد بازیكنان و كادر فنی كه باعث شد روحیه بازیكنان من دچار مشكل شود و موارد غیره. خدا را شكر ما این مسائل را رد كردیم و جا دارد به بازیكنان تبریك بگویم. باید سعی كنیم این باهم بودن بیشتر فعلش را صرف كنیم تا به نتیجه بهتری برسیم. به نظرم در این بازی خدا پاداش باهم بودن را به ما داد.

سرمربی پرسپولیس همچنین در خصوص حضور محمد دادكان در ورزشگاه و اتفاقات نماینده وی در كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز گفت: من اصلاً این مسئله را كه به كمیته انضباطی دعوت شده‌ام، قبول ندارم. اما مجبورم احترام بگذارم، این تصمیمی است كه فدراسیون فوتبال و كمیته انضباطی گرفته است. كجای دنیا این اتفاق‌ها می‌افتد به خاطر یك برد با ما چه كارهایی كه نكرده اند! بازی جوانمردانه تعریفش مشخص است. معنی این جمله این است كه اگر بازیكن حریف روی زمین باشد و من توپ را به گل تبدیل كنم آن خلاف است. من نمی‌دانم سواد فوتبالی ما كی می‌خواهد درست شود و بالاتر برود. ما نباید همیشه دنبال غرض‌ورزی در فوتبال باشیم. مطمئن باشید من به كمیته انضباطی نمی‌روم. من وكیل و نماینده دارم و پاسخگوی این مسئله هستند. شما ببینید هیچ كجای دنیا قضاوت‌هایی كه در ایران می‌شود را نمی‌كنند. اصلاً برخی اوقات بعضی از چیزها خنده دار است. شما می‌خواهید من با فیفا مكاتبه كنم و بعد پس از چند روز جوابش را بگیریم و به شما نشان بدهم.
دایی افزود: متأسفانه نمی‌دانم چه خبر است! در مورد پرونده مالیاتی‌ام هزاران حرف و حدیث درست شد. آقایان به همه چیز گیر دادند پرونده من را این طرف و آن طرف فرستادند، اما نتیجه‌اش چه شد باز هم آقایان محكوم شدند. من از شما می‌پرسم خوب است من برای قراردادم بروم و به فیفا شكایت كنم؟ متأسفانه من در خیلی از مسائل تا آلان خویشتن‌داری كردم و از حقم گذشته‌ام اما تا كی باید این‌طور باشد. من از شما می‌پرسم به خاطر چه دلیلی باید به كمیته انضباطی دعوت شوم خواهش می‌كنم به من بگویید مگر من به كسی بی‌احترامی و توهین كرده‌ام. اینها مسائل مسخره در فوتبال ما است و خنده‌دار. تیم من گل زده اوت انداخته من باید به كمیته انضباطی بروم.

دایی یادآور شد: اما جا دارد حضور محمد دادكان را در ورزشگاه آزادی به فال نیك بگیرم. وجود چنین آدم‌هایی قطعاً به فوتبال ما كمك‌های زیادی می‌كند. دور بودن این آدم‌ها و دور نگه‌ داشتن آنها به ورزش ما صدمه‌های جبران‌ناپذیری می‌زند مخصوصاً به فوتبال ما. كارنامه دادكان برای همه مشخص است. ایشان در مدتی كه در فدراسیون فوتبال بود به نظر من یكی از بهترین‌ها بود كه كار كرد و نتایج خوبی را گرفت. تیم ملی ایران را پس از مدت‌ها راهی جام جهانی كرد. متأسفانه مسائلی وجود دارد كه من همیشه درباره آن حرف می‌زنم كه اجازه نمی‌دهد امثال دادكان و آدم‌هایی كه درست كار می‌كنند در این فوتبال باشند.
دایی خاطرنشان كرد: من خیلی چیزها را می‌دانم كه در جام جهانی قبل و بعد از آن چه اتفاقاتی افتاد. آقایان چه فشارهایی به تیم ملی ایران آوردند. چقدر به خود دادكان فشار آوردند. اگر بخواهیم صحبت كنیم می‌گویند علی دایی علیه فلانی صحبت كرده است. به خاطر آن به نظر من امروز روز خوبی بود چون دكتر دادكان بعد از مدت‌ها به استادیوم آزادی آمد من خودم خیلی خوشحالم و تبریك می‌گویم.

سرمربی پرسپولیس همچنین ضمن تبریك به تیم ملی دانش‌آموزی ایران نیز گفت: خیلی‌ها موفقیت تیم ملی دانش‌آموزی را در برزیل فراموش كردند اگر ما خواستار فوتبال بهتر هستیم باید به فوتبال مدارس بیشتر توجه كنیم خواهشم از مسئولان این است كه تیم‌های دانش‌آموزی را فراموش نكنند هر كاری می‌توانند انجام بدهند. مدیران باشگاهها هم می‌توانند با شناسایی كمك كنند و در باشگاههای خود از این بازیكنان استفاده كنند. ما باید بیشتر به این مسائل بپردازیم.
دایی در پایان در خصوص شایعه قراردادش با داماش گیلان نیز گفت: عابدینی یكی از بهترین دوستان من است ایشان مدیر باشگاه من بوده است. من خاطرات خوبی را با عابدینی دارم. ایشان بزرگ‌تر من است و به من لطف دارد. من با عابدینی حرف زده‌ام اما به هیچ عنوان درباره مسئله فوتبالی حرفی نزدم، چون من حرفه‌ای هستم و تا روزی كه با پرسپولیس قرارداد دارم با هیچ باشگاهی حرفی نمی‌زنم. انشاءالله روزی كه قراردادم تمام شد می‌نشینم و با فكر آزاد تصمیم می‌گیرم. البته جا دارد در پایان هم رضایت خودم را از بازیكنان خارجی خودم اعلام كنم.
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:farsnews.com