مربی آلمانی استقلال نامزد جدی احراز پست سرمربيگری تيم ملی فوتبال ويتنام است.
 
 
فارس: به نقل از ویتنام‌نت، هانس یورگن گده كه از حدود چهار ماه قبل با تیم استقلال به عنوان مربی و زیر نظر پرویز مظلومی همكاری می‌كند، در كنار فالكو گوتس، همكار و هموطنش‌، بخت زیادی برای برعهده گرفتن سكان رهبری تیم ملی ویتنام دارد.

بر اساس این گزارش پس از آنكه هنریكه كالیستو، به دلایل مالی از مقام سرمربیگری تیم این كشور كنار كشید، فدراسیون فوتبال ویتنام فهرستی پنج‌نفره از جانشینان احتمالی را تهیه كرد. این نفرات شامل گده، فالكو گوتس، پیر لشاندره، ادواردو مارتینو ویگاندا و استیو سمپسون بودند.
آنها سپس رایزنی‌های اولیه را برای آگاهی از نقطه نظرات هریك، شروع كردند اما سمپسون اولین نفری بود كه درخواست همكاری را رد كرد.

لشاندره نیز برای همكاری 40 هزار دلار در ماه مطالبه كرد و ویگاندا نیز حقوق 50 هزار دلاری برای خود به اضافه 10 هزار دلار برای دستیارانش را خواستار شد. با مشخص شدن خواسته مالی دو نامزد فوق، طرف ویتنامی به علت محدودیت مالی، اقدام به خارج كردن این گزینه‌ها از فهرست مد نظر خود كرد.

در این شرایط تنها دو مربی آلمانی یعنی گده و گوتس باقی ماندند كه گوتس خواهان 25 هزار دلار در ماه حقوق برای خود و همكارانش شد. او سپس اعلام كرد حاضر است بدون دستیار از كشورش و با همكاران بومی كار كند.

همچنین یورگن گده نیز با اشتیاق برای شروع همكاری با خاور دوری‌ها، اعلام كرد با حقوقی كمتر از 15 هزار دلار در ماه حاضر به همكاری است.
مطابق این گزارش مقامات كشور مذكور در حال انجام آخرین بررسی‌ها برای انتخاب سرمربی جدید از بین این دو نامزد باقیمانده هستند.

مسئول آینده تیم ویتنام پس از گزینش و معرفی در عین حال مسئولیت هدایت تیم زیر 23 ساله‌‌های این كشور برای حضور در شانزدهمین دوره پیكارهای جنوب شرق آسیا، یاری رسانی به تیم المپیك كشور برای حضور در مرحله مقدماتی المپیك 2012 لندن و نیز مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل خواهد داشت.
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:farsnews.com