رییس سازمان تربیت بدنی گفت: ورزشكارانی كه بتوانند سهمیه بازی‌های المپیك 2012 لندن را كسب كنند، بلافاصله از سوی سازمان تربیت بدنی صاحب خانه خواهند شد.
 
 
برنا: علی سعیدلو عصر روز گذشته و در نشستی با محمدرضا كاظمی آشتیانی رییس فدراسیون دو ومیدانی علاوه بر بررسی عملكرد سال گذشته این فدراسیون، برنامه و بودجه فدراسیون دوومیدانی را برای سال جاری مورد ارزیابی قرار داد.

رییس سازمان تربیت بدنی در این نشست با تاكید بر اینكه بودجه فدراسیون دوومیدانی قطعا با افزایش چشمگیری مواجه خواهد شد، گفت: حداقل بودجه این فدراسیون مبنای سال گذشته می باشد اما با توجه به برنامه و تقویم اعلام شده، بودجه این فدراسیون با رشد قابل ملاحظه ای مواجه خواهد شد.

وی افزود: البته فدراسیون ها برای تامین بودجه خود 12 بند دارند كه تنها یكی از آنها كمك های دولتی و سازمان تربیت بدنی است. بر همین اساس نیاز است كه روسای فدراسیون ها برنامه ویژه ای را هم برای درآمدزایی داشته باشند.

رییس سازمان تربیت بدنی در ادامه با قدردانی از عملكرد مطلوب ملی پوشان دو و میدانی كشورمان در بازی های آسیایی گوانگجو خاطرنشان كرد: دوومیدانی ایران در بازی های آسیایی گوانگجو با كسب چندین مدال رنگارنگ نشان داد كه از پتانسیل بالایی برخوردار است و آینده پر باری در انتظار این رشته خواهد بود. ما امسال كسب سهمیه های المپیك را داریم و ورزشكارانی كه بتواند سهیمه این بازی ها را كسب كنند بلافاصله از سوی سازمان تربیت بدنی خانه دار می شوند.

سعیدلو در ادامه با تاكید بر اینكه همه روسای فدراسیون ها می بایست از زیرساخت های موجود رشته خود اطلاع كامل داشته باشند، تصریح كرد: مسئولان و روسای فدراسیون های ورزشی باید به این نكته توجه داشته باشند كه فعالیت یك فدراسیون نباید به یك ساختمان و چند ورزشكار ختم شود. سازمان تربیت بدنی سال گذشته به تنهایی 700 پروژه ورزشی را مورد بهره برداری قرار داده است و می بایست سایر فدراسیون ها از این اماكن در راستای رسیدن به اهداف خود استفاده كند.

وی افزود: روسای فدراسیون ها در سال 90 باید به همه استان های كشور سركشی كرده و استعدادهای ناب كشور را از دل روستاها و شهرستان های كوچك بیرون بكشند. به هیات های استان ها و شهرستان ها باید بها داده شود و حل و فصل امور آنها باید در رئوس برنامه فدراسیون ها قرا گیرد. ضمن آنكه رشته دوومیدانی از جمله رشته هایی است كه باید مقوله همگانی شدن ان بیش از هر رشته ای مد نظر قرار گیرد.

رییس سازمان تربیت بدنی همچنین تدوین برنامه یك ساله و 4 ساله فدراسیون ها را هم بسیار مهم و اساسی خواند و گفت: همه فدراسیون های ورزشی باید برنامه های یك ساله و 4 ساله خود را به سازمان تربیت بدنی ارایه كنند تا كارشناسان ما آنها را مورد ارزیابی قرار دهند.

در این جلسه علاوه بر سعیدلو، سید حمید سجادی، مرضیه اکبرآبادی، علی رغبتی، محمدرضا كاظمی آشتیانی، حلیم بردی شرعی، محمدرضا صنیعی و جمعی از مسوولان فدراسیون دوومیدانی حضور داشتند.
 
 
گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:bornanews.com