تيم فوتبال منچستر يونايتد انگليس با غلبه بر شالكه آلمان گام بلندي را براي صعود به مرحله نهايي ليگ قهرمانان اروپا برداشت.
تابناک: دیدار تیم‌های شالكه آلمان و منچستریونایتد انگلیس از دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب در ورزشگاه ولتینز آره‌نا برگزار شد كه شیاطین سرخ با نتیجه 2 بر صفر به‌برتری دست یافتند. 

رایان گیگز در دقیقه 67 و وین رونی در دقیقه 69 گلزنان این بازی بودند. 

در نیمه اول این دیدار، منچستر بازی را كاملاً در اختیار داشت و بر روی دروازه میزبان آلمانی موقعیت‌های خطرناكی را پدید آورد كه عملكرد درخشان مانوئل نویر دروازبان شالكه، شاگردان فرگوسن را در امر گلزنی ناكام گذاشت. 

دفاع باز شالكه همچنان زمینه‌ساز حملات دامنه‌دار منچستر بود و شیاطین سرخ موقعیت‌های مناسبی را یكی پس از دیگری به هدر دادند تا فرگوسن نیز از بی‌دقتی بازیكنانش لب به اعتراض بگشاید و فریادهای رانگ‌نیك سرمربی شالكه بیانگر بازی ضعیف آبی‌های گلزن كرشن در نیمه اول بود و درنهایت 2 تیم با تساوی بدون گل به رختكن رفتند. 

در نیمه دوم بار دیگر مردان فرگوسن بر میانه میدان تسلط داشتند و اجازه بازی‌سازی را از نماینده آلمان گرفتند و در یكی از این فرصت‌های پرشمار، هرناندز مهاجم منچستر دروازه شالكه را گشود كه كمك داور به‌درستی آفساید اعلام كرد. 

در ادامه روی ارسال پاس عمقی وین رونی، رایان گیگز در دقیقه 67 دروازه شالكه را باز كرد. پس از این گل شاگردان رانگ‌نیك بازهم اجازه بازی‌سازی را به مردان فرگوسن دادند و 2 دقیقه پس از گل اول در دقیقه 69 این بار وین رونی گل دوم منچستر را به‌ثمر رساند تا هواداران پرتعداد شالكه از شكست تیم محبوبشان مغموم شوند. 

در این دیدار نماینده آلمان به‌هیچ عنوان درخشش سایر بازی‌های گذشته خود در لیگ قهرمانان را نداشت و عملكرد ضعیفی را از خود به نمایش گذاشت تا در خانه و مقابل دیده‌گان هوادارانش متحمل شكست شود. 

علی كریمی ستاره ایرانی شالكه نیز در این بازی به میدان نرفت و 90 دقیقه بر روی نیمكت ذخیره‌ها حضور داشت. 

دیدار برگشت این 2 تیم چهارشنبه هفته آینده 14 اردیبهشت‌ماه به‌میزبانی منچستر در ورزشگاه اولدترافورد برگزار خواهد شد


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:tabnak.ir.ir