تيم ملی فوتبال در 2 ديدار دوستانه با ونزوئلا و ماداگاسکار بازی خواهد کرد. تيم ملی فوتبال در نخستين ديدارهای خود با هدايت کارلوس کی روش با ونزوئلا و ماداگاسکار رقابت خواهد کرد.
  
تابناک: تیم ملی 16 خرداد با ونزوئلا و 26 تیر با ماداگاسکار دیدار خواهد کرد. این 2 دیدار به میزبانی ایران برگزار خواهد شد.
 

بازدید نمایندگان سازمان لیگ از باشگاه استقلال

نمایندگان سازمان لیگ برتر فوتبال برای بررسی فعالیت های باشگاه استقلال از امکانات این باشگاه دیدن کردند. نمایندگان سازمان لیگ برای بررسی فعالیت های این باشگاه و امکانات آن و حضور آبی پوشان پایتخت در مسابقه های لیگ قهرمانان آسیا، ساختمان این باشگاه را مورد بازدید و بررسی قرار داد. مهدی و مأنوسی فر نمایندگان سازمان لیگ در این بازدید در جلسه ای با معاونان باشگاه استقلال در خصوص ارائه مدارک برای ناظران AFC تبادل نظر کردند.
 

مدیرعامل تراکتور: با قلعه نویی مذاکره نداشتیم

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی گفت: مذاکره ای با قلعه نویی نداشتیم و با کمالوند تیم فصل آینده را می بندیم. محمد حسین جعفری در مورد اینکه گفته می شود قرار است تغییرات مدیریتی در باشگاه تراکتورسازی انجام شود و مصطفی آجورلو جای او را بگیرد، تصریح کرد: دو هفته است که این شایعه را مطرح کرده اند اما من از این قضیه بی خبرم. آجورلو، این مومن خدا هم از این قضیه بی خبر است و حتی گفته من تازه از این فوتبال رها شدم. گویا بعضی از دوستان می خواهند در این شرایط حساس تراکتورسازی را به اضطراب بکشانند و توان ما را کم کنند.
 

پرسپولیس رکورد دار زدن گل اول!
پرسپولیس در میان همه رکوردهای بدی که امسال ثبت کرده است، یک رکورد جالب و فوق العاده را به نام خود ثبت کرده است. این تیم در 31 بازی گذشته خود در لیگ برتر 22 بار زننده گل اول بازی بوده است که در میان همه تیم های لیگ برتری یک رکورد است. پرسپولیس در 7 بازی نیز موفق به گلزنی نشده و در 2 بازی دیگر نیز که پس از دریافت گل اول، موفق به زدن گل شده است مقابل صبای قم بوده که آن 2 بازی را نیز باخته است!
 

ملامحمد: دوست دارم یک قهرمانی دیگر را در ایران تجربه کنم
ملامحمد، هافبک عراقی استقلال در بازی های اخیر این تیم عملکرد قابل قبولی داشته و در خط میانی یکی از مهره های کلیدی این تیم محسوب می شود. او حالا مثل خیلی از استقلالی های دیگر امیدوار است که تیمش قهرمان شود.
ملامحمد در مورد شانس قهرمانی استقلال می گوید:« ما 4 امتیاز با صدرجدول فاصله داریم و 3 هفته هم تا پایان لیگ باقی مانده است بنابراین شانس زیادی برای قهرمانی خواهیم داشت. من مطمئن هستم سپاهان در 3 بازی بعدی امتیاز از دست می دهد ولی این برای ما کافی نیست و همه چیز بستگی به خودمان دارد. وقتی آنها امتیاز از دست دادند ما باید هر 3 بازی را ببریم و فقط در این شرایط می توانیم شانس زیادی برای قهرمانی داشته باشیم.»
ملامحمد در ادامه حرف هایش تأکید می کند:«من همراه با پرسپولیس سابقه قهرمانی در جام حذفی را دارم و دوست دارم این بار با استقلال یک قهرمانی دیگر را در فوتبال ایران تجربه کنم. فقط امیدوارم در بازی های آینده امتیاز از دست ندهیم و طرفداران استقلال هم باید به ورزشگاه بیایند تا تیم خود را تشویق کنند.»

ویسی: آقای قلعه نویی؛ 10 دقیقه فحاشی به من جوانمردی است؟
سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: آقای قلعه نویی 10 دقیقه رکیک ترین ناسزاها را به من گفته اند، کجای این رفتار جوانمردانه است؟ عبدا... ویسی در مورد گفته های امیر قلعه نویی پس از تساوی برابر صبای قم گفت: مدتی است رسم شده در فوتبال ایران اگر تیمی بازنده شود سرمربی حریف از آن تیم تعریف و تمجید می کند اما اگر نتواند پیروز شود جور دیگری صحبت می کند. من از قلعه نویی می پرسم کجای این رفتار جوانمردانه است که 10 دقیقه در اصفهان به من فحش ناموسی داده اند؟ چون نتوانسته اند صبا را ببرند، ما ناجوانمرد شده ایم؟ یک صحنه در بازی به من نشان دهید که ما ناجوانمردانه بازی کرده ایم. من آن بازیکن را محروم می کنم و دیگر مربیگری هم نمی کنم.
 

شکایت کمیته داوران از حمید درخشان
کمیته داوران فدراسیون فوتبال از حمید درخشان به کمیته انضباطی شکایت کرد. پس از آن که حمید درخشان از کمک داور بازی دیدار شهرداری تبریز برابر شاهین بوشهر انتقاد کرد و عملکرد داور را مشکوک دانست کمیته داوران علیه سرمربی شهرداری به کمیته انضباطی شکایت کرد. حسین عسگری، نایب رئیس کمیته داوران این خبر را تأیید کرد. او همچنین در باره صحبت های شریفی که گفته بود کمیته داوران احتمال دارد از شکایتش از امیر قلعه نویی صرفه نظر کند، گفت: اگر قصد پس گرفتن شکایتمان را داشتیم این شکایت را مطرح نمی کردیم.
 

مدافع پرسپولیس بازی با مس و الاتحاد را از دست داد
جلال اکبری که بعد از حدود یک نیم فصل در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفت با مصدومیتی شدید روبرو شد و نتوانست تا پایان مسابقه در میدان باشد. اکبری که در برخورد با بازیکن نفت دچار آسیب دیدگی شد آزمایش ام آر آی داد و بعد از این آزمایش مشخص شد رباط زانوی وی دچار کشیدگی شده و وی حداقل 3 هفته دور از میدان خواهد بود.بدین ترتیب اکبری حداقل 2 بازی تیمش مقابل مس کرمان و الاتحاد عربستان را از دست خواهد داد اما امیدوار است طلسم بازی نکردنش مقابل تیم سابق خود شکسته شده و سرانجام با پیراهن پرسپولیس رودرروی سپاهان به میدان برود.
 

کاپیتان صبا: به تمام بازیکنان ما ناسزا گفتند
مرتضی کاشی کاپیتان صبای قم بعد از تساوی تیمش مقابل سپاهان که با دشواری به دست آمد درباره این بازی می گوید:«در جلسه شب قبل از بازی با بچه ها گفتیم کاری کنیم که لیگ ، بعد از بازی ما تمام نشود.ما در نهایت جوانمردی فوتبالی جانانه انجام دادیم هرچند یک امتیاز را هم به سختی به دست آوردیم.»وی ادامه داد:« در نیمه دوم دو سه موقعیت خوب هم داشتیم که هدر رفت اما خط دفاع و دروازه بان 20 ساله مان که من معتقدم بهترین دروازه بان ایران خواهد شد مقابل حمله های پرتعداد سپاهان ایستادگی کردند.در این بازی با سیستمی جدید در خط دفاع بازی کردیم که خوشبختانه کارساز بود»
کاشی درباره حاشیه های این بازی می گوید:«متأسفانه بعد از اینکه بازیکن ما میرشفیعیان دو سه بار مصدوم شد و به بیرون از زمین رفت تماشاگران شروع کردند به فحاشی علیه تمام بازیکنان ما از بالا تا پایین که اتفاقا همه فحش ها هم ناموسی بود.» وی می گوید:«در یک صحنه و بر سر پرتاب اوت حاج صفی به دست من کوبید تا توپ را بگیرد اما داور به من کارت داد.این اخطار اصلا درست نبود و باعث شد من 3 اخطاره شوم و بازی با تراکتور سازی را از دست بدهم.»
 

پرسپولیس 6 تا خداداد دارد؛ اصغر شرفی: فوتبالی ها سرطان می گیرند،غیرفوتبالی ها می خندند
شرفی درباره وضعیت فوتبال ایران می گوید:«فکر می کنم فوتبال ما یکی از بدترین دوران تاریخ خود را سپری می کند.نتایج ملی و باشگاهی ما این موضوع را اثبات می کند. پرسپولیس را نگاه کنید. پر شده از بازیکنان معمولی. مقابل نفت بارها دیدم که بازیکنان پرسپولیس پس از 5 متر دویدن به خودشان پشت پا می زدند و زمین می خوردند. خب آنها توان استارت زدن و دویدن را ندارند. ضمن اینکه پرسپولیس در ترکیبش 6 تا خداداد عزیزی داشت، همه بازیکنان پرسپولیس کوچولو بودند.»شرفی صحبتهای خود درباره بازیکنان پرسپولیس و الگوی فوتبال ایران را این گونه ادامه می دهد:«وقتی تیمی مثل پرسپولیس با 6بازیکن 061سانتی به مصاف حریف می رود معلوم است که این بازیکنان از نظر بدنی کم می اورند. زمانی در تیم ملی دایی، هاشمی نسب و باقری بازی می کردند اما حالا الگوی فوتبال ما مال بازیکنان کوتوله شده »
شرفی در پایان می گوید:«موافق فوتبال خصوصی هستم اما فردی که سرمایه گذاری می کند باید موجه باشد نه یکی مثل هدایتی. متاسفانه با دیدن این شرایط فوتبالی ها سرطان می گیرند و غیرفوتبالی ها به آنها می خندند. فکر کنم این بار نوبت اصغر شرفی است که به خاطر دوری از فوتبال مریض شود»
 

کی روش: سن بالای بازیکنان ایرانی برنامه هایم را به هم می ریزد
کارلوس کی روش در ضیافت شام باشگاه سپاهان گفت: بالا بودن سن بازیکنان ایرانی، برنامه هایم برای آماده سازی تیم ملی برای مسابقات انتخابی جام جهانی 4102 برزیل را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی تاکید کرد: تیم ملی ایران برای مسابقات انتخابی جام جهانی به بازیکنان مستعد و جوان تر نیاز دارد و به اعتقاد من فوتبال ایران در سال های گذشته از پشتوانه سازی برای تیم بزرگسالان خود غفلت کرده است.
 

آغاز نشست مشترک کمیته فرهنگی باشگاه ها با فدراسیون فوتبال ؛ عزیز محمدی: در منشور اخلاقی کار خاصی انجام نداده ایم

عزیز محمدی در نشست مشترک مسؤولان کمیته های فرهنگی و کانون هواداران باشگاه های لیگ برتری و فدراسیون با اشاره به این که باید برای تدوین قوانین فرهنگی فوتبال مان نظرات خود را روی هم بگذاریم تا پیشرفت کنیم گفت: ما هنوز در منشور اخلاقی هیچ کار خاصی نکرده ایم. در صدا و سیما از من پرسیدند به خودتان چه نمره ای می د هید؛ من گفتم صفر، زیرا هنوز کارهای زیادی هست که باید در حوزه اخلاقی و فرهنگی مان انجام دهیم.
 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:tabnak.ir