سرمربی پرسپولیس در جدال با مربیان تیم‌هایی که سابقه حضور در استقلال را داشته‌اند، ناکام بوده و در بازی با مس کرمان به دنبال جبران مافات است.
 
 
برنا: هفته سی‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از فردا آغاز می شود و تیم ها به مصاف حریفان خود می روند.

در مهمترین بازی‌های این هفته تیم های صنعت نفت آبادان-سپاهان اصفهان، ذوب آهن اصفهان-فولاد خوزستان، شاهین بوشهر-استقلال تهران و پرسپولیس-مس کرمان به مصاف هم خواهند رفت.


*صنعت نفت آبادان-سپاهان اصفهان؛ پذیرایی برزیلی‌ها از صدرنشین لیگ

بازی تیم های فوتبال صنعت نفت آبادان و سپاهان اصفهان از حساسیت زیادی برخورددار است و می تواند در تعیین قهرمان در هفته های پایانی لیگ تاثیر گذار باشد. سپاهان هفته گذشته میزبان صبای قم بود، اما نتوانست پیروزی را بدست آورد و دو امتیاز حساس را از دست داد تا فاصله اش با استقلال به چهار امتیاز کاهش پیدا کند. 
سپاهان از 31 بازی، 62 امتیاز کسب کرده و در واقع میانگین 2 امتیاز در هر مسابقه را از خود بر جای گذاشته است. ابراهیم توره که با هجده گل زده بهترین گلزن تیمش محسوب می شود، می تواند از شم گلزنی خود برابر نفتی ها استفاده کند. اما صنعت نفت که در بازی گذشته با 6 گل از استقلال شکست خورده بود، برای جبران مافات گام به میدان می گذارد و با توجه به میزبانی و حمایت تماشاگرانش می خواهد از صدرنشین لیگ امتیاز بگیرد. در بازی رفت دو تیم که یک ماه پیش برگزار شده بود، سپاهان با دو گل توره پیروز شده بود.


*شاهین بوشهر-استقلال تهران؛ استقلال به دنبال شکار شاهین

دیدار شاهین بوشهر و استقلال تهران بازی جالب توجهی خواهد بود. شاهین هفته قبل مقابل شهرداری تبریز به تساوی رسید و استقلال هم با 6 گل صنعت نفت آبادان را در هم کوبید. استقلال با 58 امتیاز در رتبه دوم قرار دارد و هنوز امیدهایش را برای قهرمانی زنده نگه داشته است. 
آرش برهانی مهاجم استقلال با 12 گل زده امید اول گلزنی تیمش محسوب می شود و پرویز مظلومی به خط حمله آبی پوشان دل خوش کرده است. استقلال دو بار در لیگ و جام حذفی با شاهین بازی کرده که در هر دو مسابقه به پیروزی دست پیدا کرده است. از طرفی تیم شاهین که با آمدن اکبر میثاقیان متحول شده به رتبه یازدهم صعود کرده و تقریبا خیال خودش را از ماندن در لیگ راحت کرده است. تقابل هوارمحمد و عمادرضا بازیکنان عراقی استقلال و شاهین هم دیدنی خواهد بود.


*پرسپولیس تهران-مس کرمان؛ دوئل دایی و مرفاوی در آزادی

بازی پرسپولیس و مس کرمان می تواند برای سرخپوشان و به ویژه علی دایی اهمیت زیادی داشته باشد. دایی در جدال با مربیان تیم هایی که سابقه حضور در استقلال را داشته اند، ناکام بوده و به دنبال جبران مافات است. شکست در دو دیدار مقابل استقلال مظلومی، یک شکست مقابل سپاهان قلعه نویی و باخت مقابل مس مرفاوی، نشان می دهد که اصلا روبروی این مربیان موفق نبوده است. 
پرسپولیس هفته قبل و در غیاب چندین بازیکن اصلی خود با 5 گل نفت تهران را شکست داد تا ناکامی بازی مقابل بنیادکار ازبکستان را جبران کند. از طرفی مس کرمان در بازی قبل با تک گل دیدنی لوسیانو ادینهو سایپا البرز را شکست داد و پیروزی ارزشمندی را بدست آورد. ادینهو که با نوزده گل زده در صدر جدول گلزنان قرار دارد، می تواند امیدهای موفقیت کرمانی ها را افزایش دهد. در بازی رفت مس با تک گل نبی الله باقری ها به ییروزی رسیده بود.


*ذوب آهن اصفهان-فولاد خوزستان؛ تداعی کننده خاطره تلخ

بازی ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان یک نکته ویژه خواهد داشت. ذوب آهن که در سال های اخیر نشان داده در هفته های پایانی لیگ به راحتی آب خوردن، صدرنشینی را از دست می دهد و اصفهانی ها امیدوار هستند که شکست مقابل پاس همدان را جبران کنند. در هفته پایانی لیگ هشتم، در حالی که ذوب آهن تنها به یک امتیاز نیاز داشت، مقابل فولاد شکست خورد تا قهرمانی را به استقلال واگذار کند. 
محمد قاضی بازیکن فعلی ذوب آهن و یار سابق فولاد در آن دیدار با گلزنی اش مانع دستیابی ذوب آهن به رتبه دلخواهش شد. آن دیدار تداعی کننده خاطر تلخ برای اصفهانی ها است و با پیروزی برابر فولاد می توانند روی آن ناکامی خط بطلان بکشند. اما فولاد که با 47 امتیاز در رتبه ششم قرار دارد، تلاش می کند تا در بازی های باقی مانده نتایج خوبی بگیرد و جایگاه خود را بهتر کند. شاگردان مجید جلالی در جام حذفی هم شانس دارند تا بتوانند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. در بازی رفت دو تیم به تساوی 2-2 رسیده بودند.


*سایپا البرز-پیکان قزوین؛ دربی خودروسازان

تیم های سایپا و پیکان که شرایط خوبی در جدول رده بندی ندارند و برای فرار از مهلکه سقوط تلاش می کنند، دربی خودروسازان را برگزار خواهند کرد.
 
سایپا و پیکان در بازی قبلی خود برابر مس و تراکتورسازی شکست خوردند تا اوضاع بحرانی در جدول پیدا کنند. اختلاف 3 امتیازی دو تیم باعث می شود تا بازی هیجان بیشتری پیدا کند. در بازی رفت پیکان با یک گل به پیروزی رسیده بود.


*راه آهن شهرری-نفت تهران، تقابل بحران زده‌ها

بازی راه آهن شهرری و نفت تهران جدال تیم هایی خواهد بود که با بحران مواجه شده اند و نیاز به امتیاز دارند تا برای حفظ خود در لیگ امیدوار بمانند.

نفت با 5 گل از پرسپولیس شکست خورد و راه آهن هم بازی برده مقابل استیل آذین را با تساوی عوض کرد تا جایگاه مناسبی در جدول نداشته باشد. لوکوموتیورانان سعی می کنند تا از انتهای جدول فاصله بگیرند و چاره ای جز پیروزی برابر نفت نخواهند داشت. نفت هم که قرار است از سال آینده در رده بزرگسالان تیمداری نکند، هدفی جز کسب امتیاز ندارد. در بازی رفت نفت با یک گل پیروز شده بود.


*پاس همدان-شهرداری تبریز، دیدار سرنوشت‌ساز

تیم های پاس همدان و شهرداری تبریز در هفته های اخیر نتایج خوبی گرفته اند و کمی از انتهای جدول جدا شده اند. پاس در بازی قبل ذوب آهن اصفهان را شکست داد و شهرداری برابر شاهین به تساوی رسید.
 
امتیازات این دیدار می تواند در باقی ماندن دو تیم در لیگ برتر تاثیر گذار باشد و مربیان پاس و شهرداری با تدابیری که خواهند اندیشید، به دنبال پیروزی هستند. در بازی رفت دو تیم به تساوی 2-2 دست پیدا کرده بودند.


*ملوان انزلی-استیل آذین تهران، آخرین فرصت استیل برای بقا

بازی تیم های ملوان انزلی و استیل آذین برای سرخپوشان تهرانی اهمیت زیادی دارد و شاگردان محمود یاوری اگر باز هم ناکام بمانند، باید با لیگ برتر وداع کنند. 
از طرفی ملوان با 45 امتیاز در رتبه هشتم قرار دارد و در مجموع فصل خوبی را پشت سر گذاشته است. ملوان در جام حذفی هم هنوز شانس دارد و می تواند با شکست استقلال به فینال برسد. بازی رفت دو تیم با تساوی بدون گل خاتمه یافته بود.

لازم به ذکر است بازی تیم های تراکتورسازی تبریز و صبای قم روز یکشنبه برگزار خواهد شد.


اسامی محرومان هفته سی‌ودوم

* سایپا البرز: سعید یوسف زاده
* مس کرمان: فرزاد حسین خانی
* پیکان قزوین: رحمان رضایی، روح الله سلطانی، بهزاد غلامپور (مربی دروازه بانها)
* تراکتورسازی تبریز: علیرضا جلیلی
* استیل آذین: حسین کاظمی، سوشا مکانی، ماتیوس آلونسو، علی عشوری زاد
* راه آهن شهرری : میثم آقایی، حسن رودباریان، محمد رضا کامیابی نیا ، ابراهیم کریمی ، علی نیکخو (سرپرست)
* نفت آبادان: رسول میرطرقی
* پاس همدان: علی سامره
* فولاد خوزستان: کریم شاوردی
* سپاهان اصفهان: احسان حاج صفی
* صبای قم: مرتضی کاشی ، حمید رضا فرزانه
* ملوان بندر انزلی: محمد همرنگ ، مهرداد اولادی ، سعید سالارزاده
* پرسپولیس: علیرضا نورمحمدی ، قاسم عبدالصمدی (تدارکات)


برنامه بازی‌ها و اسامی داوران

پنجشنبه 8 / 2 / 90 –هفته سی‌ودوم

* ذوب‌آهن اصفهان ـ فولاد خوزستان -ورزشگاه فولاد‌شهر اصفهان-ساعت 18

-محمود رفیعی-مهدی عالیقدر-حسین طالقانی

* صنعت نفت آبادان ـ سپاهان اصفهان -ورزشگاه تختی آبادان ساعت 18

-خداداد افشاریان-محسن فریمانی-تورج عیوض محمدی

* شاهین ـ استقلال -ورزشگاه بهشتی بوشهر ساعت 18

-هدایت ممبینی-رضا سخندان-بابک داوری

*پرسپولیس ـ مس كرمان -ورزشگاه آزادی- ساعت 20:15

-علیرضا فغانی-حسن کامرانی فر-حمید نظری


جمعه 9 / 2 / 90 –هفته سی و دوم-ساعت: 18

*سایپا ـ پیكان- ورزشگاه انقلاب كرج

-محسن ترکی-حیدر شکور-داوود رفعتی

*ملوان ـ استیل‌آذین- ورزشگاه تختی انزلی –ساعت 17:30

-احمد صالحی-مسعود فرح نیا-بهرام کیانی-محمدرضا فغانی

*راه‌آهن ـ نفت تهران- ورزشگاه اكباتان

-سعید مظفری زاده-علیرضا کهوری-سعید علی نژادیان

*پاس ـ شهرداری تبریز- ورزشگاه قدس همدان

-تورج حق وردی-محمدرضا ابوالفضلی-محمد رضا منصوری


یکشنبه11/2/90-ساعت 18:00

*تراكتور‌سازی ـ صبای قم- ورزشگاه یادگار امام (ره)تبریز

-یدالله جهانبازی-مجید شمس-سعید زارع


جدول گلزنان لیگ برتر

19گل- لوسیانو ادینهو (مس)

18گل - ابراهیم توره (سپاهان)

17گل- رضا نوروزی (فولاد)

16گل - کریم انصاری فرد (سایپا)

13گل - مهرداد اولادی (ملوان)-سعید دقیقی (شهرداری تبریز)

12گل - آرش برهانی (استقلال)- سیدمحمد حسینی (ذوب آهن)-روح الله عرب (نفت آبادان)

11گل - آرش افشین (فولاد)

9گل - سیاوش اکبرپور (استیل آذین) -ژودیفلی فریرا (نفت تهران) -فرهاد مجیدی (استقلال) -محمد نوری (پرسپولیس) 
 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:bornanews.com