مراسم افتتاح دبیرخانه موسسه فرهنگی اکو صبح امروز پنج شنبه در محل این موسسه واقع در خیابان پردیس تهران با حضور سعیدرضا عاصمی، رئیس این دبیرخانه، علی سعیدلو، رئیس سازمان تربیت بدنی، حجت الله ایوبی، رئیس موسسه فرهنگی اکو و... افتتاح شد.
 

مهر: ایوبی ضمن تشکر از حمایت های سازمان تربیت بدنی در خصوص افتتاح دبیرخانه گفت: «همه دنیا به دنبال شناخت مشاهیر و ادبایی هستند که در این منطقه زاده شده اند و از خود آثار گرانبهایی بر جای گذاشته اند. همه تلاش ما این است که مردم این سرزمین 450 میلیون نفری به هم نزدیک شوند. سنن و آداب مشترک باعث می شود که این کشورها در قالب یک کشور واحد باشند و بنابراین برگزاری رقابت های جام ملت های اکو به نزدیکی مردمان این سرزمین کمک می کند.»

سعید لو نیز ضمن خیرمقدم به حاضران در مراسم افتتاح دبیرخانه گفت: «رئیس جمهور و رهبری تاکید به حضور جوانان در همه عرصه ها دارند و اعتقاد دارند جوانان، سازنده آینده کشور هستند. ورزش یکی از ابزارهایی است که که می توان با توسل به آن به این اهداف دست پیدا کرد. خاطرم است که مقام معظم رهبری سال گذشته تاکید داشتند اگر جامعه ای با نشاط باشد، انسان های آن جامعه با شور و نشاط بیشتر می توانند به اهداف خود برسند. در همین راستا این کار ارزشمند را انجام دادیم تا کشورهایی که فرهنگ مشترک دارند و در آینده می توانند تعاملات بیشتری داشته باشند، در این بازی ها حضور پیدا کنند.»

رئیس سازمان تربیت بدنی در پایان گفت: «افتتاح این دبیرخانه تلاش بسیار خوبی است و موسسه اکو تلاش می کند تا باعث دوستی و آشنایی مردم عضو شود و زمینه رشد جوانان را فراهم کند. این قول را از جانب جامعه ورزش می دهم که با عزم جدی برای کمک به آینده این رقابت ها تلاش خود را انجام دهیم.»

منطقه اکو شامل 10 کشور ایران، ترکیه، افغانستان، پاکستان، ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، آذربایجان، تاجیکستان و قزاقستان است. طبق اعلام مسئولان موسسه فرهنگی اکو، رقابت های جام ملت های اکو اوایل تابستان با حضور کشورهای عضو برگزار خواهد شد. زمان دقیقه برگزاری بازی ها متعاقبا از سوی مسئولان برگزاری این مسابقات اعلام خواهد شد.

 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:mehrnews.com