مربی تيم ملی كشتی آزاد گفت: كشتی هميشه با كسب مدال‌های رنگارنگ بار رشته‌های ديگر را در المپيك به دوش كشيده است.
 
فارس: امیر توكلیان درباره دومین اردوی تیم ملی آزاد،‌ گفت: اردوی پرفشاری را پشت سر گذاشتیم. در اردوی آخر كارهای سرعتی و تمرین كشتی را در دستور كار قرار خواهیم داد و از طرفی روی مسائل روحی و روانی آزادكاران كار می‌كنیم. امسال 2 مسابقه قهرمانی آسیا را پیش‌رو داریم و از طرفی رقابت‌های انتخابی تیم ملی و حضور در مسابقات قهرمانی جهان نیز شرایط را سخت كرده است.
مربی تیم ملی آزاد ادامه داد: تاریخ نشان داده همواره مسابقات قهرمانی جهان كه در تركیه برگزار شده شرایط سخت‌تری برای ما داشته است. اگر سال‌های 94 و 99 را ببینیم، متوجه می‌شویم كه شرایط خوبی در این كشور نداشتیم.
دارنده مدال نقره 2001 جهان تصریح كرد: كشتی نیازمند توجه بیشتر مسئولان است. ما حرفه‌ای تمرین می‌كنیم و اعتقاد دارم كشتی‌گیران زحمت می‌كشند و باید از سوی مسئولان حمایت شوند. كشتی همواره با كسب مدال‌های رنگارنگ بار رشته‌های دیگر را در المپیك به دوش كشیده است، اما ورزش مظلومی است و به آن صورت كه باید حمایت نمی‌شود.
توكلیان در مورد جلسه اخیر مسئولان این رشته با رئیس سازمان تربیت بدنی گفت: این موضوع را به فال نیك می‌گیریم. امیدوارم كه این نگاه ادامه داشته باشد. از طرفی با توجه به وجود افراد ورزشكار مانند سجادی در بدنه سازمان ورزش درك مشكلات راحت‌تر است.
وی درباه زمان آغاز اردوی آخر تیم ملی آزاد پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: اردوی آخر از 11 اردیبهشت‌ماه با حضور 18 كشتی‌گیر آغاز می‌شود و بلافاصله راهی مسابقات قهرمانی آسیا در تاشكند می‌شویم.
دارنده 3 نشان طلای آسیا در مورد كم شدن تعداد كشتی‌گیران برای اردوی آخر گفت: برخی از حاضران در اردو باید خود را برای حضور در مرحله اول انتخابی تیم ملی در جام شهید شیرودی آماده كنند و تمرینات اختصاصی خود را انجام دهند به همین دلیل آنها را به اردوی آخر دعوت نكردیم.
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:farsnews.com