کارش در تیم ملی را در حالی قرار است شروع کند که بسیاری از اهالی فوتبال جزو منتقدانش هستند.
 

خبرآنلاین: رفاقت با محمد خاکپور ورق زندگی او را برگرداند.شاید هرگز خودش هم فکرش را نمی کرد که پس از سالها اقامت در آمریکا به ایران بیاید و بعد از چند ماه حضور در زادگاه مادری اش هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده بگیرد.«خب،راستش من برای آینده در برنامه هایم بود که به مربیگری در ایران فکر کنم،اما این اتفاق زودتر افتاد و به من پیشنهاد شد و من هم قبول کردم.»
شاگرد کارلوس کروش در تیم دلاواره.البته نمازی در آن فصل تنها یک بازی برای تیم کرش انجام داد و بس.با این حال حتی همان یک بازی هم برای امید نمازی خاطره انگیز بوده است.«خوب یادم هست که در آن بازی کروش نکاتی را در مورد تیم حریف به من گفت که دقیقا درست بود.همان جا فهمیدم که او مربی بزرگ و البته با دانشی است.»
نمازی حالا آن خاطرات را باید در همان گذشته اش مدفون کند و اینجا در ایران یک تجربه جدید را آغاز کند.تجربه ای که هنوز به صورت رسمی آغاز نشده،اما کوله باری از انتقاد را به همراه دارد.

حضور شما در تیم ملی و به عنوان دستیار کارلوس کروش خیلی ها را شوکه کرد.هنوز هم بسیاری از منتقدان از این انتخاب انگشت به دهان مانده اند.
نمی دانم باید چه جوابی بدهم اما از طرف مسسئولان فدراسیون فوتبال ایران یک پیشنهادی به من شد و من هم قبول کردم.حالا هم باید تلاش کنم تا برای موفقیت تیم ملی قدم بردارم.

آمدن شما به ایران هم در نوع خودش جالب است.شما رفیق خاکپور بودید و به همراه او به اینجا آمدید.اصلا فکر می کردید که روزی در تیم ملی مربیگری کنید؟
من محمد را در آمریکا دیدم و با او آشنا شدم.در آنجا با هم کار می کردیم و همه چیز خوب بود.تا اینکه او از ایران و از تیم فولاد پیشنهاد دریافت کرد و به ایران آمد.خاکپور از من خواست که در این سفر او را همراهی کنم و به این ترتیب بود که من وارد ایران شدم و در فولاد اولین فعالیتم را شروع کردم.در فولاد هدایت مدرسه فوتبال آنجا را به من سپردند.بعد از آن هم که پیشنهاد استیل آذین مطرح شد و به همراه خاکپور به این تیم آمدم.به هر حال هر کس مربیگری را شروع می کند،اهداف بزرگی در سر دارد که یکی از آنها می تواند مربیگری در تیم ملی کشورش باشد.

حضور شما در اینجا یک جورهایی مثل حضور قطبی در ایران است.هر دو از آمریکا آمدید،هر دو مربی تیم بانوان بوده اید و ...

من با قطبی دوست هستم.ایشان آنالیزور تیم های بزرگ و دستیار مربیان بزرگی بوده اند اما به نظر من حتی این سوابق،برای اینکه آدم سرمربی باشد کافی نیست. من از جریان پرسپولیس و سرمربی شدن او در این تیم خبر ندارم اما برایم جالب بود که چطور این اتفاق افتاد. قطبی باید تجربه بیشتری کسب می کرد.فکر می کنم برای او تیم ملی ایران کمی زود بود.این را هم نمی دانم که مسئولان فدراسیون چطور قطبی را سرمربی کردند به نظرم باید با تجربه تر می شد و بعد از آن هدایت تیم ملی را بر عهده می گرفت اگر این طور بود قطعا می توانست موفق باشد.


این احتمال وجود دارد که شما هم روزی سرمربی تیم ملی شوید.فدراسیون گفته کسی که دستیار کروش است شاید سرمربی تیم ملی شود.

من به این موضوع فکر می کنم و هر کس می تواند این تفکر را داشته باشد.اما در حال حاضر دستیار کروش هستم و یک هدف بزرگ دارم که آن هم صعود به جام جهانی است.بعد از آن می شود در مورد آینده بیشترفکر کرد.

انتقاد دیگری که از شما می کنند این است که می گویند دستیار کروش از یک تیم ته جدولی انتخاب شده است.

به هر حال به من پیشنهاد داده شد و من هم قبول کردم. من خودم را برای هرگونه انتقادی آماده کرده ام. باید بگویم که من با کروش ازقدیم دوست بودم.البته 14 یا 15 سال بود که ارتباطی با هم نداشتیم و من بیشتر با دن گاسپر ارتباط داشتم.چندین جلسه هم با او ملاقات کردم و یکی دو بار هم خود کروش را دیدم.ما هدف مشترکی داریم که برای رسیدن به آن باید تلاش کنیم.

کروش شما را به خاطر برنامه ها و تجربه تان انتخاب کرده یا دوستی و رفاقت؟
من هنوز هیچ برنامه ای به کروش نداده ام. فقط همان حرف های اولیه ردو بدل شده است. برای کروش خیلی مهم بود که بداند هدف من چه چیزی است.من می خواستم به آمریکا بروم چون از تیم زیر 21 ساله این کشور برای دستیاری پیشنهاد داشتم اما وقتی این شرایط پیش آمد ترجیح دادم که در ایران بمانم.

به نظر،کروش علاقه زیادی به استفاده کردن از بازیکنان دو رگه دارد.در این مورد حرفی با شما نزده است؟

او یک لیست از بازیکنان خارجی و دو رگه تهیه کرده تا اگر شرایط فراهم بود از آنها برای بازی در تیم ملی استفاده کند.دقیقا نمی دانم اما یک سری اسم است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

شما در کجاها مربی بوده اید؟
من فیلادلفیا بودم،سن دی گو،کیلیولند نیوجرسی و شیکاگو رد استار.دوسال هم به عنوان بهترین مربی سال آمریکا انتخاب شدم و یک بارهم با فیلادلفیا قهرمان شدم.البته در دوران بازی گری که در پست هافبک و مدافع بازی می کردم یک بار به عنوان بهترین بازیکن سال آمریکا انتخاب شدم.بهترین دورانی هم که داشته ام در تیم بالتیمور بوده است.

شما شاگرد کروش هم بوده اید.این طور نیست؟
سال 96 به صورت قرضی از تیم دلاواره ویزاردز رفتم مترو استار. یک نیم فصل آنجا بودم ودر اولین بازی هم یادم هست که کروش یک اطلاعاتی در مورد تیم حریف داد که کاملا درست بود.همان جا فهمدیم که او تحلیل گری فوق العاده است و هوش بالایی دارد.

 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:khabaronline.ir