در حالی که بیشتر کاروان های ورزشی ایران برای رفتن به کشورهای گوناگون از جمله آمریکا چنین مشکلی ندارند، حرکت بی شرمانه سعودی ها نابخشودنی است...
 
تابناک: دهم اسفند ماه 89، كاروان تیم فوتبال پرسپولیس ایران که پس از هشت ساعت معطلی و پس از انگشت‌نگاری و چشم‌نگاری برای نخستین دیدار خود در چهارچوب لیگ قهرمانان آسیا ساعت 15:10 وارد فرودگاه جده شده بود، با مشكلاتی كه عربستانی‌ها برای آنها درست کردند، تا ساعت 11:10 در فرودگاه جده ماندند؛ نمی دانیم، شاید علی دایی یا حبیب کاشانی تروریست بودند یا...؟!

در این باره باید گفت، در حالی که بیشتر کاروان های ورزشی ایران برای رفتن به کشورهای گوناگون از جمله آمریکا چنین مشکلی ندارند، حرکت بی شرمانه سعودی ها نابخشودنی است...

این در حالی بود كه عرب‌ها اصرار بسیاری داشتند كه اگر پرسپولیسی‌ها تن به این كار ندهند، زمان بیشتری در فرودگاه معطل خواهند بود؛ البته این اتفاق برای تیم استقلال هم تکرار شد.

بنا بر این گزارش، سید حسین نقوی، عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته بود: ما با كشورهای عربی و همسایه ارتباط خوبی داریم و می خواهیم این ارتباط ادامه داشته باشد، ولی با توجه به انگشت‌نگاری از پرسپولیس در فرودگاه جده، با تیم الاتحاد عربستان مقابله به مثل می‌كنیم.

همچنین حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره درخواست سعودی‌ها برای انگشت‌نگاری و مردمك‌نگاری از بازیكنان تیم فوتبال پرسپولیس تهران ـ كه به منظور بازی دور رفت با تیم الاتحاد عربستان به این كشور سفر كرده بود ـ اظهار داشت: ما با عربستان روبط خوبی داریم و امیدواریم مسئولان عربستان به دلیل مباحث ورزشی، این ارتباط را خدشه‌دار نكنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به همه كشورها احترام می‌گذارد و در عین حال، اجازه بی‌احترامی به هیچ‌ كشوری نمی‌دهد. اگر عربستانی‌ها از بازیكنان پرسپولیس انگشت‌نگاری و چشم‌نگاری كنند، قطعا ایران با بازیكنان عربستانی همان رفتار را خواهند كرد.

این گزارش می افزاید، پس از بی احترامی چند باره مأموران اماراتی فرودگاه دبی علیه مسافران بی گناه ایرانی و توهین معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت درباره ایران، اکنون پادشاه بحرین در سالروز سلطنتش در ادعای واهی، درباره روابط ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: ایران هیچ چشمداشتی به خلیج فارس ندارد (!) در حالی که 85 درصد حقوق خلیج فارس، قانونی متعلق به ایران است.

آل ثانی در عین حال با اشاره به موضوع جزایر سه‌گانه از رسانه‌ها خواست «بر عربی بودن خلیج فارس تأکید کنند!» و بار دیگر مدعی شد که تهران در امور داخلی عراق دخالت می‌کند. این در حالی است که تغییر نام خلیج فارس از سوی اعراب و هتک حرمت حجاج ایرانی در عربستان در دهه 60 و ... در کارنامه سعودی ها به چشم می خورد!

كاروان تیم فوتبال الاتحاد عربستان عصر امروز وارد ایران می‌شود

درحالی كه قرار بود، تیم الاتحاد عربستان، حریف پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، ساعت 14 امروز وارد تهران شود، در نمابری كه چند دقیقه پیش برای باشگاه پرسپولیس فرستاد، اعلام كرد، ساعت 17:40 امروز وارد ایران می شود.

الاتحادی ها برای سفر به تهران، یك هواپیمای اختصاصی گرفته اند كه پس از پایان بازی با پرسپولیس به عربستان برگردند.

اکنون آنچه روشن است، این که خبر انصراف تیم های عربستانی، ساختگی و با اهداف سیاسی بوده و روز سه شنبه این تیم در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس می رود.

این گزارش در ادامه آورده است، تحولات اخیر منطقه به ویژه تجاوز آل سعود به کشور بحرین ـ که منجر به وقوع صدها جنایت ضدانسانی علیه مردم این کشور شده ـ حتی مسابقات فوتبال را که همواره از فجایع انسانی متأثر بوده، تحت الشعاع قرار داده است.

حال این پرسش مطرح است، آیا مسئولین به وعده خود، مبنی بر انگشت‌نگاری و چشم‌نگاری و مقابله به مثل با بازیکنان حریف عمل خواهند كرد، یا...؟!
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:tabnak.ir