برانکو: پرسپولیس مربی‌ای با کارنامه من را نداشته است
برانکو ایوانکوویچ می گوید پرسپولیس مربی‌ای با کارنامه من را نداشته است. واقعیت این است که من مثل مربیانی که قبلا در پرسپولیس بودند قرارداد بستم.

برانکو ایوانکوویچ(Branko Ivanković) در حاشیه تمرین امروز پرسپولیس، درباره آخرین وضعیت این تیم، اظهار کرد: ما بخش بسیار مهم کار را تا به امروز انجام داده‌ایم. چند بخش تمرینی داشتیم که آن‌ها را انجام دادیم و همان طور که قبلا گفته بودم هدف ما بالا بردن آمادگی بدنی بازیکنان بود. یک بار دیگر باید بگویم از عملکرد بازیکنانم راضی هستم و البته اگر بخواهم اسم بازیکنان را بیاورم شاید نام یک نفر یادم برود و در حق او اجحاف کرده باشم چون واقعا همه یکسان خوب بودند.

وی افزود: هدف ما در جام حذفی مثل هدف‌مان در لیگ، قهرمانی است. نمی‌خواهیم خودمان را فریب بدهیم. می دانم بازی با پیکان واقعا سخت است. البته ما به اینکه آن‌ها در لیگ یک هستند هیچ توجهی نداریم. پیکان خیلی زود به شرایط ایده‌آل رسیده و الان هم در صدر جدول لیگ یک است. امیدوارم بازیکنان‌مان که در تیم ملی هستند سالم به جمع ما اضافه شوند زیرا مهم‌ترین مساله همین سلامتی بازیکنان است. البته بابت بازی بسیار خوب تیم ملی و پیروزی مقابل هند هم به ایرانی‌ها تبریک می‌گویم. کسب هر پیروزی برای تیم ملی خیلی مهم است.

برانکو درباره اینکه یکی از سایت‌های کرواسی از او به عنوان گزینه سرمربیگری کرواسی یاد کرده است، گفت: تا آن‌جا که می دانم تیم ملی کرواسی هنوز سرمربی خود را دارد و با همین قضیه که این تیم سرمربی را دارد این حدس و گمان‌ها کنار می‌رود. آن‌ها باید نتایج و بازی های خود را به دقت آنالیز کنند و من نمی‌دانم این اطلاعات از کجا آمده است. من تا به حال سه الی چهار بار تا مرز سرمربیگری تیم کرواسی پیش رفته‌ام. بعد از اینکه از ایران به کشورم برگشتم قبل از 'بلیچ' قرار بود من سرمربی کرواسی شوم اما تصمیم گرفتم در رده باشگاهی به مربیگری ادامه بدهم و به همین دلیل بقیه مسائل فعلا در حد حدس و گمان است.

او در پاسخ به اینکه اگر پیشنهاد رسمی از فدراسیون کرواسی به دستش برسد پاسخش چه خواهد بود، گفت: اصلا درباره این موضوع فکر نکرده‌ام حتی دیدار کرواسی مقابل نروژ را هم ندیده‌ام. روز گذشته هم که در ایران نبودم و برای انجام امورات شخصی به امارات رفته بودم.

در ادامه خبرنگاری خطاب به برانکو اظهار کرد که سفر یک روزه شما به امارات و منتشر شدن این خبر کمی شائبه برانگیز است، برانکو نیز در ادامه پاسخ داد: کاملا برای انجام کارهای شخصی‌ام به امارات رفته‌ام و بلیت سفر را هم 10 روز قبل گرفته بودم زیرا می دانستم از روز دوشنبه قرار است تمرین‌مان تعطیل باشد و به همین دلیل سفرم را برای این روز برنامه‌ریزی کردم. حال شاید سفرم به امارات با منتشر شدن این اخبار در یک روز باشد اما هیچ شکی در صحبت‌های من نیست اما در مورد پیشنهاد باید بگویم همیشه پیشنهاداتی وجود دارد. قبلا هم گفته ام پیشنهاداتی از اسلوونی و لهستان را رد کرده‌ام، بنابراین هر پیشنهادی به دستم برسد برایم غیرمنتظره نیست.

وی در پاسخ به این سوال که رقم قراردادتان در سایت سازمان لیگ کم شده است آیا نظری در این باره دارید،‌ بیان کرد: اینکه مبلغ قرارداد من را کم کرده‌اند را باید از همان کسانی که این قرارداد را منتشر کرده‌اند بپرسید. از همان ها هم باید بپرسید که شما چقدر دریافتی دارید؟ آیا خود آقایانی که قراردادها را منتشر کرده‌اند می‌گویند چقدر حقوق می‌گیرند؟ اگر می‌خواهند شفاف‌سازی کنند چرا مبلغ درآمد خودشان را منتشر نمی‌کنند. اصلا آن‌ها از چه کسی حقوق می‌گیرند. این که می‌گویند ما بدون پول کار می‌کنیم باعث می‌شود من از خنده بمیرم.

برانکو افزود: در مورد دریافتی‌ام باید بگویم من 50 درصد ارزش واقعی‌ام دریافت می‌کنم. همان طور که گفته‌ام من و کل کادرفنی‌ام 50 درصد کمتر از ارزش واقعی‌مان دریافتی داریم. قیمت من و کادرفنی‌ام کمتر از مربیانی است که در 10 سال گذشته به پرسپولیس آمده‌اند. پرسپولیس در 15 سال اخیر هیچ وقت مربی‌ای چون من را نداشته است. منظور من خودم، 'پانادیچ'، 'ایگور' و همین‌طور باقری و قنبرپور است.

در ادامه خبرنگاری خطاب به برانکو گفت آری هان(Arie Haan) و دنیزلی(Mustafa Denizli) هم مربیان خوبی بودند که برانکو پاسخ داد: آن‌ها مثل من نبودند به طور مثال مصطفی دنیزلی دوست بزرگ من است اما او فقط در ترکیه و ایران کار کرده است در حالی که من دو بار در جام جهانی حضور داشتم و در جام جهانی هم به مقام سوم رسیده‌ام و در جام ملت‌های اروپا هم به جمع 8 تیم برتر صعود کردیم و با تیم ملی ایران هم در جام ملت‌های آسیا سوم شدم. در بازی‌های آسیایی بوسان هم به مقام قهرمانی رسیدیم. در کشور خودم هم باشگاهی را قهرمان کردم و در چین هم به مقام قهرمانی رسیدم. حال آیا آری هان و دنیزلی افتخاراتمان را دارند.

آری هان فقط در چین به مقام دوم رسید که آن هم سر تیم ما کلاه گذاشتند. من می‌خواهم بگویم پرسپولیس مربی‌ای با کارنامه من را نداشته است. واقعیت این است که من مثل مربیانی که قبلا در پرسپولیس بودند قرارداد بستم. البته طبیعی است که به عنوان یک مربی گران قیمت باشم. البته این که قراردادها را منتشر کردند واقعا غیرحرفه‌ای بود و حتی از نظر قانون این کار مجازات دارد که یک نفر میزان حقوق شما را بدون اطلاع شما منتشر کند. کدام مرجعی به سازمان لیگ اجازه داده تا این کار را بکند. آن‌ها از باشگاه‌ها درآمدزایی می‌کنند، آن‌ها به خاطر باشگاه زنده هستند نه اینکه باشگاه‌ها به خاطر آن‌ها سرپا باشند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir