پژمان بازغی: نام پرسپولیس روی قلب من نوشته شده است
پژمان بازغی گفت: ما تیمی می خواهیم که در بیست دقیقه اول نسخه حریفان را می‌پیچید و می‌رفتند دنبال زندگی خود. متاسفانه ناخواسته تعصب بازیکنان کم شده است.

در میان هنری‌ها پژمان بازغی یک پرسپولیسی صد آتیشه است. او از شرایط این روزهای تیم محبوب خود به شدت ناراحت است و اعتقاد دارد برخی تعصب‌ها کم‌رنگ شده است. شایعه حضور او به عنوان معاون این باشگاه بهانه‌ای شد تا صحبت های او در این باره و شرایط این روزهای سرخپوشان پایتخت را منتشر کنیم.

اظهارات بازغی را در ادامه می خوانید:

* این روزها پرسپولیسی‌ها خیلی به داوری‌ها ا عتراض دارند و برخی سوت‌ها را عمدی می‌دانند.

- بعید می‌دانم اشتباهات داوری عمدی باشد. داور هم انسان است و اشتباه می‌کند. نباید روی این موضوع کلید کرد. تیم اگر تیم باشد اشتباهات داوری هم نباید جلوی قدرت آن را بگیرد. پرسپولیس خیلی مشکل دارد که باید هر چه سریع‌تر برطرف شود. بازیکنان و هواداران بسیار عصبی هستند.

* چرا عصبی؟

- خوب معلوم است تیم نتیجه نمی‌گیرد و باخت‌های زیاد باعث شده اعصاب همه پرسپولیسی‌ها به هم بخورد. آنها می‌خواهند تیمشان بهترین باشد اما هر چه تلاش می‌کنند این اتفاق نمی‌افتد.

* عده‌ای اعتقاد دارند کنار گذاشتن برانکو همه چیز را درست می‌کند.

- این هم از آن حرف‌هاست. برانکو(Branko Ivanković) باید چه کار کند؟! چرا با مربی خارجی مخالفت می‌کنیم؟! مگر فردی مثل ولاسکو(Velasco) برای والیبال ما کم گذاشت؟ تا قبل از آمدن او اصلاً نمی‌دانستیم والیبال داریم. برانکو چهار سال در فوتبال ما به عنوان سرمربی کار کرده و به خوبی از شرایط اطلاع دارد فقط متاسفانه محتاط است و تیم او هجومی بازی نمی‌کند.

* این ایراد نیست؟

- نمی‌توان از برانکو به این دلیل ایراد گرفت. هر مربی نظریات خود را دارد. یکی می‌خواهد تیمش هجومی بازی کند یا شاید یکی مثل برانکو هم به فولاد دفاعی علاقه داشته باشد.

* نبود یک بازیکن با تجربه هم در تیم خیلی به چشم می‌خورد.

- به نکته خوبی اشاره کردی جای یک بازیساز باتجربه مثل محمد نوری خیلی خالی است تا علاوه بر رهبری تیم در بازیسازی هم عصای دست کادرفنی باشد. البته جوان‌های خوبی در تیم حضور دارند. مثل علیپور، احمدزاده و طارمی که خوب بازی می‌کنند.

* از طارمی صحبت کن، بازیکنی که این روزها یک تنه بار پرسپولیس را به دوش می‌کشد؟

- طارمی فوق‌العاده است. توانایی او از استاندارد فوتبال ایران بالاتر است.

* خدا وکیلی به پرسپولیس امیدی داری؟

- اگر مثل هر سال قرار بر تعویض مدیر و سرمربی و این جور کارها باشد پرسپولیس به هیچ جا نمی‌رسد اما اگر تیم را حمایت کنند پرسپولیس به روزهای خوب خود خواهد رسید. به نظرم نیم فصل باید چند بازیکن باتجربه به تیم اضافه شوند.

* سوشا این روزها خیلی عصبی است. صحبتی با او نداری؟

- او جوان است و مثل همه شرایط تیم روی اعصابش تأثیر گذاشته است. او از با تجربه های تیم است که از نظر فنی هم از بهترین گلرهای ایران به شمار می‌رود اما باید حاشیه را کنار گذارد و راحت از کوره در نرود. سوشا باتعصب است اما اگر به حاشیه‌ها ادامه دهد اولین نفر خودش ضربه می‌خورد.

* با هواداران چه صحبتی داری؟ طاقت آنها دیگر تمام شده است.

- من هم مثل هواداران نگران تیم هستم. ما پرسپولیس علی پروین را می‌خواهیم. تیمی که در بیست دقیقه اول نسخه حریفان را می‌پیچید و می‌رفتند دنبال زندگی خود. متاسفانه ناخواسته تعصب بازیکنان کم شده است. آنها باید با یکدیگر نشستی داشته باشند و درباره مشکلات صحبت کنند. بفهمند ایراد کار کجاست و آن را برطرف کنند. یک "یاعلی" بگویند و تیم را به جایگاه اصلی خود برگردانند.

* در این مدت بحث حضور تو به عنوان معاون باشگاه پرسپولیس مطرح شد.

- تا این لحظه صحبت جدی نشده است اما اگر بخواهند با جان و دل در خدمت هستم. حتی حاضرم به عنوان مشاور به پرسپولیس کمک کنم. این باعث افتخار من است. نام پرسپولیس روی قلب من نوشته شده است و حاضرم همه جوره به عشق خود کمک کنم. اگر سمت بگیرم با برنامه خواهم آمد و در بخش فرهنگی کار می‌کنم. تیم از نظر فرهنگی مشکلات زیادی دارد. به عنوان مثال فردی مثل مازیار زارع سال‌ها برای پرسپولیس بازی کرده و بازوبند کاپیتانی تیم را به بازو بسته چرا باید او را فحش بدهند؟! این اتفاقات نباید تکرار شود. نه تنها به پرسپولیسی‌های سابق بلکه به هر فردی دیگری هم نباید اجازه دهیم توهین و فحاشی صورت گیرد.

* بعد از اینکه بحث معاونت در باشگاه مطرح شد برخی پیشکسوتان پرسپولیس نسبت به این موضع معترض شدند که چرا یک هنری باید به تیم بیاید.

- ببخشید بحث فرهنگی را جامعه هنر باید انجام دهد. نمی‌خواهم که پرسپولیس را ارنج کنم باید روی مسائل فرهنگی خیلی کار کرد. مثلاً بازیکن بداند پیراهنی که به تن دارد در گذشته متعلق به چه افرادی بوده است. فقط به یاد دارم که استیلی وقتی خواست شماره هفت تیم را بپوشد از علی پروین رخصت گرفت. یادتان رفته کانتونا(Eric Cantona) چه عشق و تعصبی به شماره هفت منچستر داشت؟ باید روی خیلی مسائل کار کرد و در قالب یک یا چند مصاحبه این کارها نمی‌گنجد اما اگر بیایم دست همه پیشکسوتان را می‌بوسم و عاشقانه مشغول کار می‌شوم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir