مهاجم برزیلی: میخواهم برای پرسپولیس بازی کنم
یحیی گل‌محمدی و دستیارانش کلی فیلم بازیکن خارجی دیدند و در نهایت دست روی کاسیانو دیاس موریرا گذاشتند. مهاجم شماره ۹ ویزلا که قدرت دوندگی، پرسینگ و گلزنی‌اش مورد توجه سرمربی پرسپولیس قرار گرفت

بازیکن برزیلی: می‌خواهم پیراهن پرطرفدارترین تیم آسیا را بپوشم

اگر اتفاق خاصی نیفتد به نظر می‌رسد کار پیوستن کاسیانو مهاجم برزیلی به پرسپولیس را باید تمام شده دانست. این گلزن برزیلی قرار بود در نقل و انتقالات زمستانی لیگ بیست و یکم سرخپوش شود اما یکسری اتفاقات دست به دست هم داد تا این نقل و انتقال منتفی شود.

در همین راستا گزارشی تهیه کردیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

یحیی کلی فیلم دید و دست روی کاسیانو گذاشت

سرمربی پرسپولیس که متوجه ضعف خط حمله تیمش شده بود پس از پایان رقابت‌های نیم فصل اول تصمیم گرفت مهاجم خارجی بخرد. یحیی گل‌محمدی و دستیارانش کلی فیلم بازیکن خارجی دیدند و در نهایت دست روی کاسیانو دیاس موریرا گذاشتند. مهاجم شماره ۹ ویزلا که قدرت دوندگی، پرسینگ و گلزنی‌اش مورد توجه سرمربی پرسپولیس قرار گرفت.

پرسپولیس بلیت خرید اما کاسیانو به ایران نیامد!

این مهاجم برزیلی طبق توافقات ابتدایی با پرسپولیس قرار بود بامداد ۲۳ بهمن ماه سال گذشته به تهران آمده و بلافاصله پس از عقد قرارداد با این باشگاه، همراه با شاگردان یحیی گل‌محمدی برای بازی با نساجی به مشهد برود اما چنین نشد. کاسیانو ناگهان تصمیم گرفت به ایران نیاید و باشگاه پرسپولیس مدعی شد برخلاف توافقات ابتدایی رقم مدنظر خود برای این انتقال را افزایش داد تا پروسه حضور وی هم در پرسپولیس عملی نشود.

پرونده شکایت خارجی‌ها به فیفا کار پرسپولیس را خراب کرد

اصل ماجرا چه بود که باشگاه ویزلای پرتغال به حضور کاسیانو در پرسپولیس مخالفت کرد؟ پرسپولیس قرار بود مبلغ ۵۰۰ هزار دلار برای یک سال و نیم به کاسیانو پرداخت کند و باشگاه پرتغالی هم ۵۰۰ هزار دلار برای رضایتنامه بازیکن تحت قرارداد خودش می‌خواست. ظاهرا مدیران باشگاه پرسپولیس خواستار قسط بندی این مبلغ شده بودند که با توجه به بد حسابی این باشگاه و پرونده شکایت خارجی‌ها به فیفا، مدیران ویزلا مخالفت ورزیده و قید این نقل و انتقال را زدند.

حفظ ویزلا در لیگ برتر پرتغال

یکی دیگر از دلایل مخالفت باشگاه ویزلا با جدایی مهاجم شماره ۹ خود در نیم فصل، ترس از سقوط به دسته پایین‌تر بود. کاسیانو در ویزلا ماند و موفق شد این تیم را در لیگ برتر حفظ کند. حالا مدیران باشگاه پرتغالی اعلام کرده‌اند مشکلی برای جدایی‌اش ندارند اما...

باشگاه ویزلا ۲۰۰ هزار دلار برای رضایتنامه می‌خواهد

شنیدیم باشگاه پرتغالی برای صدور رضایتنامه مهاجم برزیلی خود مبلغ ۲۰۰ هزار دلار به پرسپولیس پیشنهاد داده است. رقمی که به نظر معقول و قابل پرداخت به نظر می‌رسد و پرسپولیسی‌ها با پرداخت این مبلغ چندان مشکلی ندارند.

کاسیانو چقدر دستمزد می‌خواهد؟

شاید برای بسیاری از هواداران پرسپولیس این پرسش به وجود آمده باشد که وقتی باشگاه ویزلا ۲۰۰ هزار دلار برای صدور رضایتنامه می‌خواهد، کاسیانو چقدر دستمزد درخواست می‌کند؟ درهمین ارتباط شنیدیم دستمزد این مهاجم برزیلی چندان زیاد نیست و در حد قراردادهای این فصل خریدهای ایرانی و جدید پرسپولیس است. گویا کاسیانو حاضر است با مبلغ ۴۰۰ هزار دلار برای یک فصل پیراهن پرسپولیس را بپوشد.

جنگنده، توپ گیر اما عصبی!

اگر از خصوصیات کاسیانو خواسته باشید باید بگوییم این مهاجم برزیلی یک فروارد قدرتی و جنگنده است تا گلزن! گرچه فصل گذشته ۷ گل و ۲ فصل پیش ۱۶ گل برای تیمش زده اما استاد پرس کردن مدافعان حریف است. کاسیانو در توپ ربایی از خط دفاع حریف تخصص دارد ولی یک ویژگی منفی‌اش خشونت و عصبی بودن است که باعث شده در نیم فصل دوم لیگ پرتغال دو مرتبه از زمین اخراج شود.

کاسیانو به مدیربرنامه‌اش: دوست دارم پیراهن پرطرفدارترین تیم آسیا را بپوشم!

کاسیانو زاده ۱۶ ژوئن ۱۹۸۹ در پورتو آلگری برزیل است که با تیم سن‌ژوزه فوتبالش در این کشور را آغاز کرد. این مهاجم برزیلی اما در ادامه به پرتغال رفت و در تیم‌های بواویشتا و ویزلا توپ زد. جالب آن که شنیدیم کاسیانو بسیار مشتاق به حضور در پرسپولیس است و تحقیقات کافی هم در مورد این تیم انجام داده است. او که نتوانست در نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیسی شود حالا به مدیربرنامه‌های خودش گفته است: «دوست دارم پیراهن پرطرفدارترین تیم آسیا را بپوشم! زودتر کارها را انجام دهید تا پرسپولیسی شوم.»



گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی