عکس های تراژیک از آخرین هنرنمایی بازیگران در فیلم هایشان (قسمت2)
 اگر می خواهید بدانید بازیگران مشهوری چون اینگرید برگمن،  همفری بوگارت و.... در سال های آخر زندگی در چه فیلم هایی بازی کرده اند با ما همراه شوید

آخرین فیلم های بازیگران قدیمی هالیوود از مریلین مونرو تا کاترین هپبورن

 
1. گریگوری پک
گریگوری پک به خاطر بازی در فیلم کلاسیک موبی دیک در نقش جان هاستون تحسین شده است.
این بازیگر افسانه ای سال 1998  در آخرین پروژه بازیگری اش بازی کرد، مجموعه تلویزیونی م وبی دیک در نقشش پدر ماپل.
. گریگوری پک سال 2003 در اثر بیماری ذات الریه درگذشت. او هنگام مرگ 87 ساله بود.


بیشتر بدانید : عکس های تراژیک از آخرین هنرنمایی بازیگران در فیلم هایشان

آخرین عکس,بازیگران هالیوود,بازیگر قدیمی,آخرین فیلم بازیگران,گریگوری پک 
آخرین فیلم گریگوری پک

2 . هنری فوندا
هنری فوندا بازیگر که 5 دهه در صنعت سینما درخشید. او تا سال های آخر زندگی به بازیگری ادامه داد.  او در سال 1981 برای بازی در فیلم «روی گلدن پاند» جایزه بهترین بازیگر مرد را از ان خود کرد.

او پدر یک خانواده هنرمند است: دخترش جین فوندا و پیرس پیتر فوندا (نوه هایش بریژیت فوندا و تروی گریتی) همگی بازیگر هستند. هنری فوندا سال 1982 در سن 77 سالگی در اثر مشکلات قلبی فوت کرد.

آخرین عکس,بازیگران هالیوود,بازیگر قدیمی,آخرین فیلم بازیگران,هنری فوندا 
آخرین فیلم هنری فوندا


3. اینگرید برگمن
بازیگر سوئدی برنده دو جایزه امی، سه جایزه اسکار و چهار گلدن گلاب دوره بازیگری درخشانی داشت.  اگرچه او به خاطر بازی در فیلم های  آمریکایی و انگلیسی شهرت دارد، اما کار بازیگری را از کشور زادگاه خودش شروع کرده بود.

او آخرین بار سال 1982 در  فیلم تلویزیونی «زنی به نام گولدا» که در مورد گولدا مییر (Golda Meir ) بود بازی کرد. این بازیگر همان سال در روز تولدش در اثر سرطان سینه درگذشت.

 آخرین عکس,بازیگران هالیوود,بازیگر قدیمی,آخرین فیلم بازیگران,اینگرید برگمن
آخرین فیلم اینگرید برگمن


4. همفری بوگارت
بازیگری که در نیویورک به دنیا آمد و بزرگ شد؛ همفری بوگارت در معروف ترین فیلم های دهه 40 هنرنمایی کرد: فیلم هایی مثل کازابلانکا، خواب ابدی، شاهین مالت. بوگارت در دوران کاری خود در بیش از 75 فیلم بازی کرد. سه بار نامزد اسکار و یک بار نیز برای بازی در فیلم ملکه آفریقایی برنده جایزه اسکار شد.

آخرین حضور این بازیگر پرکار در سینما سال 1956 و  بازی در فیلم «هرچه سخت تر به زمین می خوردند» بود. این بازیگر افسانه ای در سن 57 سالگی یک سال بعد از اکران فیلم در اثر سرطان درگذشت.

 آخرین عکس,بازیگران هالیوود,بازیگر قدیمی,آخرین فیلم بازیگران,همفری بوگارت
آخرین فیلم همفری بوگارت


5. جیمز کانگی
افراد مشهور و برجسته زیادی این بازیگر را تحسین کرده اند. برای مثال اورسن ولز به او لقب «یکی از بزرگ ترین بازیگرانی که جلوی دوربین ظاهر شده» را داد. استنی کوبریک نیز این بازیگر را یکی از بزرگ ترین چهره های سینما می دانست.

جیمز کانگی تا سال های آخری زندگی اش نیز در سینما فعالیت داشت. او حتی در آخرین فیلمش (Terrible Joe Moran) با ویلچر سر صحنه فیلمبرداری حضور پیدا می کرد و مشکلات سلامتی متعددی داشت. این بازیگر سال 1986 در سن 86 سالگی در اثر حمله قلبی درگذشت.

آخرین عکس,بازیگران هالیوود,بازیگر قدیمی,آخرین فیلم بازیگران,جیمز کانگی 
آخرین فیلم جیمز کانگی


6. جودی گارلند
این بازیگر با صدای زیبا و چشمانی جذاب از بازیگران خوب دهه 40 سینما بود. شاید مشهورترین نقش او بازی در نقش «دوروتی» در فیلم جادوگر شهر اوز محصول سال 1939 باشد. او بازیگری را از سن خیلی کم آغاز کرد و به سرعت وارد دنیای هالیوود شد.

آخرین فیلم جودی گارلند I Could Go On Singing  نام داشت و سال 1963 اکران شد.دقیقا چهار سال بعد این بازیگر در جوانی در سن 47 سالگی از دنیا رفت.

 آخرین عکس,بازیگران هالیوود,بازیگر قدیمی,آخرین فیلم بازیگران,جودی گارلند
آخرین فیلم جودی گارلند


7. آن میلر
آن میلر نیز مانند جودی گارلند به خاطر قدرت صدای خوبش تبدیل به یکی از ستاره های دهه 40 شد. این بازیگر، خواننده و رقصنده در تعداد زیادی از فیلم های موزیکال کلاسیک حضور پیدا کرد. معروف ترین فیلم هایش «نمایش شرقی» 1948 و «من را ببوس کیت» در سال 1953 بودند.

اخرین حضورش در سینما سال 2001 فیلم جاده مالهالند بود. در آن زمان این بازیگر در دهه 70 زندگی اش به سر می برد، اما دیوید لینچ کارگردان از او خواست در این فیلم بازی کند.  امروزه منتقدین این فیلم را یکی از بهترین فیلم های قرن می دانند. آن میلر در سال 2004 در سن 80 سالگی درگذشت.

 آخرین عکس,بازیگران هالیوود,بازیگر قدیمی,آخرین فیلم بازیگران,آن میلر
آخرین فیلم آن میلر


8. کاترین هپبورن
کاترین هپبورن برای 60 سال در حرفه بازیگری فعالیت داشت. او در دوران بازیگری اش 4 بار برنده جایزه اسکار شد. این بازیگر تحصیلات دانشگاهی نیز داشت و از کالج  Bryn Mawr فارغ التحصیل شد. او از برادوی بازیگری را شروع کرد و از همان بار اول نیز مورد توجه قرار گرفت.

دوران پرکار بازیگری این هنرمند سال 1994 و با آخرین فیلمش Love Affair به اتمام رسید. او  سال 2003 در سن 96 سالگی درگذشت.

آخرین عکس,بازیگران هالیوود,بازیگر قدیمی,آخرین فیلم بازیگران,کاترین هپبورن 
آخرین فیلم کاترین هپبورن


9. لورن باکال
لورن باکال هیچ وقت در زمره بازیگران تاثیرگذاری که امروزه از آنها یاد می شود قرار نگرفت. درحقیقت اولین بار به عنوان یک مدل شروع به کار کرد.

انجمن فیلم آمریکایی از او به عنوان یکی از 20 ستاره بزرگ سینمای کلاسیک هالیوود یاد کرده است. او در سال 2014 در سن 89 سالگی در اثر سرطان درگذشت.

 آخرین عکس,بازیگران هالیوود,بازیگر قدیمی,آخرین فیلم بازیگران,لورن باکال
آخرین فیلم لورن باکال


10. پیتر اوتول
شاید مشهورترین فیلم این بازیگر فیلم کلاسیک «لورنس عربستان» باشد، پیتر اوتول بازیگری را با نقش های شکسپیری در یک کمپانی انگلیسی آغاز کرد. او در دوران بازیگری هشت بار نامزد جایزه اسکار شد. همچنین 4 بار برنده جایزه گلدن گلاب نیز شد.

آخرین حضور اوو در سینما در فیلم The World World at Our Feet  بود. او خودش موفق نشد سال 2015 و زمان اکران فیلم آن را ببیند. چراکه در سال 2013 و در سن 81 سالگی درگذشت.

آخرین عکس,بازیگران هالیوود,بازیگر قدیمی,آخرین فیلم بازیگران,پیتر اوتول
آخرین فیلم پیتر اوتول

 11. مریلین مونرو

این بازیگر جذاب و فوق العاده در دهه 50 و 60 در فیلم های زیادی بازی کرد. مریلین مونرو امروزه نیز نماد زیبایی شناخته می شود.

متاسفانه این بازیگر زیبا در جوانی وقتی تنها 36 سال داشت به طرز ناراحت کننده ای درگذشت. در آن زمان در سال 1962 در فیلم Something’s Got to Give بازی کرد. بعد از مریگ مریلین مونرو این فیلم به فراموشی سپرده شد.


بیشتر بدانید : در پرونده مرگ مریلین مونرو دست های خانواده کندی به خون آغشته است؟!+ تصاویر

آخرین عکس,بازیگران هالیوود,بازیگر قدیمی,آخرین فیلم بازیگران,مریلین مونرو

 

بیشتر بدانید : معروفترین ستارگان درگذشته زن هالیوود و علت مرگ آنها +عکس

بیشتر بدانید : 16 بازیگر هالیوود که آخرین فیلم خودشان را ندیدند! (+عکس)

بیشتر بدانید : عکس های بازیگران و ستاره های مشهور قبل از مرگ! (قسمت1)

بیشتر بدانید : عکس های بازیگران و ستاره های مشهور قبل از مرگ! (قسمت2)

بیشتر بدانید : عکس های بازیگران و ستاره های مشهور قبل از مرگ! (قسمت3)


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ