خماری
اگر می ترسید که نامزد شما شب عروسی غیب شده و پیدایش نشود، بهتر است هرگز این فیلم را نبینید. این فیلم داستان چند دوست را روایت می کند که....

عروسی های پردردسر در سینما

اگر فکر آماده کردن مقدمات عروسی، شما را گیج می کند، نگاهی به فیلم هایی در این رابطه بیاندازید. در اینجا به معرفی ده فیلم با این موضوع می پردازیم:

10. جنگ عروس ها- 2009

درست است که رقابت بین دو دوست امری طبیعی است، امّا هنگامی که بحث مقدمات عروسی در میان باشد، داستان فرق می کند. فیلم جنگ بین عروس ها، این عنصر را به اوج خود می رساند؛ هنگامی که دو دوست صمیمی، آنا هاتوی و کیت هادسون، هر کاری را انجام می دهند تا عروسی یکدیگر را به کابوسی دهشتناک و فراموش نشدنی تبدیل نمایند.


جنگ عروس ها-

9. خماری- 2009

اگر می ترسید که نامزد شما شب عروسی غیب شده و پیدایش نشود، بهتر است هرگز این فیلم را نبینید. این فیلم داستان چند دوست را روایت می کند که شبی را در وگاس می گذرانند، امّا هنگامی که صبح روز بعد بیدار شده، شب گذشته را به یاد نیاورده و در ضمن داماد را نیز گم کرده اند. آنها با موانع وحشتناک و خطرناکی روبه رو می شوند. این فیلم با طنزی فوق العاده، بدترین سناریو برای یک عروسی را به مخاطب عرضه می کند.

خماری

8. پارتی مرد مجرد- 1984

تام هنکس، ستاره این فیلم می خواهد پس از برگزاری آخرین جشن مجردی که به طرزی وحشیانه برگزار می شود، ازدواج کرده و متاهل گردد. نامزد سابق عروس وارد جشن شده و تمام تلاشش را می کند تا این ازدواج سر نگیرد. زیرا دوست ندارد این اتفاق روی دهد. او به روشی سعی دارد تا عروس را دزدیده و از جشن خارج کند.


پارتی مرد مجرد

7. مدرسه قدیمی- 2003

این فیلم سه گانه، روایت کننده این موضوع است که چگونه دوستان می توانند، بهترین روز زندگی یک داماد را از بین برده و نابود کنند. وینس واگان، با بدگمانی تمام تلاش دارد تا عروسی ویل فیریل را برهم بزند. او این کار را با اظهار نظرات نامناسب در طول مراسم عروسی انجام می دهد. اگر می خواهید آخرین جشن مجردی خود را برگزار نمایید، بهتر است آن را به طور خصوصی انجام دهید. ضرر نمی کنید!!!

مدرسه قدیمی

6. شانزده شمع- 1984

مولی رینگ والد، ستاره این فیلم کلاسیک می باشد. در حالیکه، نقش او نشان از شخصیتی دارد که خود را آماده مراسم مهمترین روز زندگی اش می کند، مشکلات به سرعت از سوی خانواده ناکارآمدش بر او تحمیل می شود.


 شانزده شمع

5. خواننده عروسی- 1998

شما چه خواهید کرد، اگر آدام سندلر قلب شکسته را استخدام کنید، تا در روز عروسی تان، خواننده مراسم باشد؟ او از عشق های کلاسیک می خواند و شما با تعجب فکر خواهید کرد که چرا زوج خوشبخت پیشین، خوشبخت نشدند؟ خوشبختانه، دورو باریمور برای ترمیم قلب شکسته ساندلر از راه می رسد و شخصیت تهدید کننده او برای ازدواج های بعدی را از بین می برد.

خواننده عروسی

4. چهار عروسی و یک تشیع جنازه- 1984

در میان چند عروسی باشکوه و تجملاتی در نقاط مختلف انگلستان- یعنی چهار عروسی- اوّلین عروسی کاملا ناقص و نامناسب برگزار می گردد؛ این اتفاق به لطف اجرای فاجعه آمیز کشیش کارآموز روآن آتینکسون انجام می گیرد. از این اتفاق می توانید دو درس را یاد بگیرید: اوّلا مطمئن شوید شخصی را که استخدام می کنید، کارش را به خوبی بلد است؛ دوّما، هرگز و در هیچ صورتی، آقای بین را استخدام نکنید.


چهار عروسی و یک تشیع جنازه

3. فارغ التحصیل- 1967

داستین هافمن یک فارغ التحصیل افتخاری است که وارد نزاع عاشقانه زنی می شود که بزرگتر از اوست- خانم رابینسون (آنا بانکرافت). در حالیکه هافمن، نقش محوری را در ازدواج شکست خورده خانم رابینسون ایفا می کند، در همین حین عاشق دختر او نیز می گردد- (کاترین رووس)- امّا دختر او نامزد فرد دیگری است. هافمن، آخرین تلاش هایش را برای جلوگیری از ازدواج این دختر انجام می دهد تا به او برسد.


 فارغ التحصیل

2. عروس فراری- 1999

سرنخ این فیلم در عنوان آن قرار دارد. این فیلم داستان زنی زیبا با بازی جولیا رابرتز را روایت می کند که روز عروسی فرار می کند. تا آنکه ریچارد گر، عاشق او شده و قصد ازدواج با او را دارد. این عروس، همان طور که از عنوانش بر می آید، تا به حال سه داماد را در روز عروسی ترک کرده است. آیا ریچارد نفر چهارم خواهد بود؟

عروس فراری

1. بیل را بکش- قسمت اول و دوم- 2003 و 2004

شما نیز ممکن است همین کار را انجام دهید، اگر روز عروسی به بدترین وجه ممکن برگزار شود و مجبور به تحمل اتفاقاتی شوید که قاتل پیشین اوما تورمن تحمل کرد. کارمند و عاشق پیشین او، بیل (دیوید کارادین)، عروسی را با تیمی از همکاران سابق تورمن برهم زده و نابود می کند. و جان هر شخصی را که جلوی راهش می بیند، می گیرد. تورمن زنده می ماند و در این فیلم دو قسمتی به دنبال انتقام از تک تک این افراد است. اگر این اتفاق در روز عروسی شما هم می افتاد، به احتمال زیاد چنین واکنشی را نشان می دادید.

بیل را بکش

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture   
اختصاصی سیمرغ