به گفته ایستوود: «همیشه از اینكه چقدر برخی از بازیگران جوان ما خوب هستند، شگفت‌زده می‌شوم. آنها حتی با كارهایشان به من درس‌های تازه‌ای می‌دهند، برای همین فكر می‌كنم بهتر است...
 
 

آیا كلینت ایستوود بازیگری را رها می‌كند؟ خود او می‌گوید اصلا روی چنین احتمالی حساب باز نكنید!
 واقعیت این است كه این بازیگر- فیلمساز كهنه‌كار چندسالی است كه وقت و زمان بیشتری را  پشت دوربین فیلمبرداری سر كرده و بیشتر وقت خود را صرف كارگردانی فیلم‌ها كرده است تا بازیگری در آنها. اما تمام كسانی كه باور كرده بودند او در گوشه و كنار گفته قصد بازنشستگی در رشته بازیگری را دارد، باید در باور خود تجدیدنظر كنند. این درست است كه وی در محفل‌های خصوصی به دوستانش گفته بود می‌خواهد بازیگری را رها كند، ولی او تغییر عقیده داده است.
برنده جایزه اسكار بهترین كارگردانی برای «نابخشوده» و «بچه میلیون دلاری» كه این روزها درام دلهره‌آور اجتماعی و سیاسی جدیدش «بچه عوضی» را آماده نمایش عمومی می‌كند، بیش از نیم قرن است كه به كار بازیگری مشغول است و به‌دلیل بازی در نقش كابوی‌ها و پلیس‌های سرسخت، شهرت زیادی به دست آورده است. او كه زمانی بازیگر پركاری بود، طی سال‌های اخیر ترجیح داد وقتش را صرف كارگردانی فیلم‌هایی كند كه به شدت مورد توجه منتقدین و حرفه‌ای‌های سینما قرار گرفته است.
ایستوود 78 ساله برای «رود مرموز»‌و «نامه‌هایی از آیدو جیما» هم نامزد دریافت اسكار بهترین كارگردانی شد. او می‌گوید با آنكه در چندسال گذشته به شدت مخالف بازگشت به جلوی دوربین بوده است، اما اگر با نقشی روبه‌رو شود كه دل‌بسته آن شود، حتما آن را قبول و بازی خواهد كرد. در حقیقت او در فیلم «گران تورینو» كار جدیدش كه به زودی جلوی دوربین می‌رود، یكی از نقش‌های اصلی را دارد. 
«پس از پایان كار فیلمبرداری «بچه‌ عوضی» بلافاصله مقدمات تولید فیلم دیگری را شروع كردم كه از قبل می‌دانستم در آن بازی هم خواهم داشت. با این كار حرف قبلی‌ام را كه گفته بودم دیگر در فیلمی بازی نمی‌كنم پس‌گرفتم. بعضی وقت‌ها خیلی مشكل است كه بگوییم دیگر هیچ وقت در فیلمی بازی نخواهیم كرد. چندسال قبل كه چنین چیزی را گفتم نقش خوبی را در دوروبرم نمی‌دیدم. آن زمان فكر می‌كردم حضورم در پشت دوربین ثمره بیشتر و بهتری دارد، نقشم در «بچه میلیون دلاری» را دوست داشتم و همین حس را در مورد «گران تورینو» دارم. وقتی نقشی به دلم بنشیند حتما در آن بازی می‌كنم و اهمیتی نمی‌دهم كه این كار در تناقض با گفته‌های قبلی‌ام باشد.»
فیلم جدید، اولین كار ایستوود پس از «بچه میلیون دلاری»‌در سال 2004 است كه در آن، نقشی هم بازی می‌كند. این فیلمساز قدیمی سینما به شوخی می‌گوید هدایت چند بازیگر جوان در «بچه عوضی» باعث شده تا او واقعا به این فكر بیفتد كه دیگر وقت بازنشستگی رسیده و باید میدان را به جوانان واگذار كند! به گفته ایستوود: «همیشه از اینكه چقدر برخی از بازیگران جوان ما خوب هستند، شگفت‌زده می‌شوم. آنها حتی با كارهایشان به من درس‌های تازه‌ای می‌دهند، برای همین فكر می‌كنم بهتر است میدان را خالی كنم و به آنها فرصت ابراز وجود بدهم.»
فیلم جدید ایستوود با نام «بچه عوضی» یك درام دهه بیستی است كه قصه‌اش را از یك ماجرای واقعی گرفته است. قصه فیلم درباره زنی (با بازی آنجلینا جولی) است كه در جست‌وجوی پسر گمشده‌اش است و وقتی او را پیدا می‌كند حس می‌كند او پسرش نیست. این مسئله او را با نیروی پلیس و یك قاتل زنجیره‌ای كودكان درگیر می‌كند و پرده از یك فساد گسترده برمی‌دارد.
 
 
گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : همشهری آنلاین