14 فیلم ترسناک برنده جایزه اسكار + عکس
اما درحال حاضر حتی طرفداران اصلی این نوع فیلم در مورد انتخاب این فیلم ها و حتی ارتباط این فیلم ها با اسكار سوال می كنند. به همین خاطر است كه من با نگاهی به گذشته نگاه دقیق تری به برندگان جوایز اسكار می كنم.....

از جن گیر تا سکوت بره ها: فیلم های ترسناکی که اسکار گرفتند

فیلم های ترسناك برنده اسكار، می خواهید باور كنید یا خیر واقعی هستند! همین حالا سر و صدای زیادی پیرامون اسكار وجود دارد و همه آنها خوب نیستند. طرفداران فیلم های ترسناك اغلب از سوی اسكار احساس سرزنش می كنند، اما درحال حاضر حتی طرفداران اصلی این نوع فیلم در مورد انتخاب این فیلم ها و حتی ارتباط این فیلم ها با اسكار سوال می كنند.  به همین خاطر است كه من با نگاهی به گذشته نگاه دقیق تری به برندگان جوایز اسكار می كنم.

طرفداران و منتقدین در مورد اینكه چگونه جوایز اسكار برخی از بهترین فیلم های سال 2012 را مورد غفلت قرار داده اند، سوالاتی را مطرح می كنند. علاوه بر این واقعیت اكثر اعضا افراد مسنی هستند كه در مورد چگونگی امكان آخرین پالس فیلم ها پرسش هایی را مطرح می كنند.

لس آنجلس تایمز یك قطعه زیبا  از مراسم اسكار را كه بیش از 5700 رای كه نزدیك به 94 درصد می شود، هندی و اروپایی هستند و 77 درصد مرد و میانگین سنی آنها حدود 62 است. افراد زیر 50 سال كمتر از 14 درصد هستند. بنابراین، وقتی شما تعجب می كنید چرا فیلم های ترسناك برنده نمی شوند، شما باید پاسخ گو باشید. بیشتر 60 ساله ها از طرفداران سرسخت این گونه فیلم ها هستند.

به همین خاطر گفته می شود كه برخی از بهترین فیلم های ترسناك برنده جایزه اسكار شده اند و تلاش می كنند تا خود را تشویق كنند و دیگر طرفداران نیز دوست دارند كه به 14 فیلم برنده اسكار نگاهی بیندازند. این فیلم ها هیچ نظم خاصی ندارند.

بچه رزماری- سال 1968

فیلم بچه رزماری به کارگردانی رومن پولانسكی یك فیلم قوی است و یكی از بهترین فیلم ها در ژانر وحشت است. مایا فارو یكی از بهترین بازیهایش را در این فیلم انجام داد، به عنوان زنی كه یك كودك شیطانی دارد، مهم نیست كه وی خواهان همچنین چیزی بوده است یا نه.

بچه رزماری

در این دوره، این فیلم برنده جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مكمل زن و مرد شد. بچه رزماری باید یكی از برندگان جایزه اسكار در ژانر وحشت در همه زمانها باشد.

جن گیر- 1973

بعد از فیلم بچه رزماری، فیلم جن گیر مطرح شد. در جن گیر، یك كودك به واسطه یك داستان اسرار آمیز درگیر می شود و مادرش از دو كشیش برای نجات او كمك می خواهد.  

بیشتر بدانید : 23 حقیقت جذاب ناگفته در مورد فیلم ترسناک «جن‌گیر»! + عکس

جن گیر

این فیلم نکات مثبت زیادی داشت داشت كه از آن جمله می توان به بهترین عکس، بهترین بازیگر، بهتری کارگردانی، بهترین بازیگر مكمل و مجموعه ای عوامل اشاره كرد. این فیلم نامزد 9 جایزه شد وت وانست جایزه اسکار رابرای بهترین صدابرداری و بهترین نمایشنامه بگیرد، جن گیر نسبت به دیگر فیلم های ژانر وحشت تفاوت چشمگیری داشت كه نامزد بهترین جایزه آكادمی گردید. این فیلم هنوز هم ما را وحشت زده می کند.

گرگ آدم نما آمریكایی در لندن- 1981

من یكی از طرفداران گرگ آدم نمای آمریكایی در لندن و ساخت مجدد آن در پاریس هستم. که یكی از فیلمسازی های بزرگ محسوب می شود. در فیلمی كه دو توریست آمریكایی در انگلیس به وسیله مردم گرگ نما مورد حمله قرار می گیرند.

گرگ آدم نما آمریكایی در لندن

  اف ایكس من ریك بیكر  افسانه ای موفق به كسب جایزه اسكار در بخش گریم برای كارش بر روی مرد گرگ نما در لندن شد.

بیگانگان- 1986

جن گیر موجب ترس ما از شیطان شد، کوسه هاباعث شد ما از آب بترسیم و بیگانگان نیز ما را از هیولاهایی كه در فضا مخفی هستند، ترساند. داستان حول یك تیم معدن كار در یك جای عمیق می گذرد، این افراد یك بیگانه را می آورند كه خیلی سریع به كارگران با پیامدهای وحشتناك نزدیك می شود.

بیگانگان

این یكی از 5 فیلم مهم تخیلی محسوب می شود و شایسته برنده شدن در اسكار است، اما در پایان تنها برنده جایزه بهترین جلوه های ویژه و صداگذاری شد.

مگس- 1986

جف گلدمن یكی از بهترین بازیگران بود. نقش وی در فیلم مگس جای سوال است. مگس داستان دكتری است كه بر روی یك قالب جدید تكنولوژی كار می كند و آزمایشی را بر روی خود انجام می دهد و  سهوا DNA خود را تغییر داد تبدیل به مگسی بزرگ شد.

مگس

مگس مثل فیلم های زیاد دیگری در لیست جایزه بهترین گریم اسکار قرار دارد.

سوئینی تاد آرایشگر شیطان صفت خیابان فلیت- 2007

سوئینی تاد واقعا یكی از معدود فیلم های ترسناكی است كه برای ما عادی نمی شود. من هرگز طرفدار موسیقی نبوده ام و این شامل نمایش تصویری ترسناك و سوئینی تاد نیز می شود. این فیلم در مورد یك آرایشگر قاتل است و بر پایه یك داستان واقعی است، اگرچه من فكر می كنم آواز نیز به آن افزوده شده است. هنوز مطمئن نیستم كه قاتل واقعی نیز این آهنگ را دوست داشت.

سوئینی تاد آرایشگر شیطان صفت خیابان فلیت

فیلم نامزد بهترین بازیگر مرد، بهترین طراحی لباس و بهترین كارگردانی هنری شد. و تنها در زمینه بهترین کارگردانی برنده جایزه شد.

آرواره ها- 1975

این فیلم موجب ترس و هراس ما از آب شد. شاید این فیلم شعاری باشد ولی واقعا تاثیرگذار است. استیون اسپیلبرگ آن را كارگردانی كرد، داستان فیلم در مورد یک كوسه در یك شهر كوچك است. یك گروه برای توقف کوسه به اقیانوس رفتند و با یك نتیجه ناجوانمردانه روبرو شدند.

آرواره ها

  این فیلم نامزد چندین جایزه مثل بخش بهترین تصویربرداری شد اما در رشته بهترین تدوین و بهترین صدابرداری برنده جایزه شد.

Beetlejuice - 1988

این فیلم یكی از بهترین فیلم های ترسناك كمدی است و در بخش گریم برنده جایزه اسكار شد. سبک کار تیم برتون در این فیلم فانتزی کمدی-ترسناك با بازی مایكل كیتون نمایش داده می شود.

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/07/9win.jpg

مایكل كیتون در نقش BeetleJuice بازی می کند کسی كه به یك زن و شوهر با بازی گرینا داویس و الك بالدوین كمك می كند،آنها از خانه جدیدشان هراس دارند.

دراكولا، برام استوكر- 1992

بسیاری می گویند كه كیانو ریوز نمی تواند راه خود را خارج از كیسه های كاغذی باز كند. شاید این درست باشد اما نقش های خاصی وجود دارد كه كاملا مناسب وی است و برام استوكر در فیلم دراكولا یكی از همان موارد است. در این فیلم ویونا رایدر نقش نامزد وی را بازی می كرد.  

دراكولا، برام استوكر

این فیلم نامزد چهار جایزه شد و در بخش های بهترین طراحی لباس، صداگذاری و گریم جایزه اسکار را برد.

سكوت بره ها- 1991

سكوت بره ها یك فیلم جنایی ترسناك است و به همین خاطر است كه شناس بیشتری در اسكار دارد یا شاید به خاطر حضور آنتونی هاپكینز باشد. سكوت بره ها داستان یك دكتر قاتل است كه نه به خاطر رضایت مندی و یا به خاطر یك موضوع واقعی دست به قتل می زند. یكی از بهترین فیلم های ترسناك دهه 90 در ژانر وحشت است.

سكوت بره ها

این فیلم در چند بخش نامزد دریافت جایزه اسكار شد كه از آن جمله می توان به بهترین تصویربرداری، بهترین فیلم، بهترین كارگردانی، بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مكمل اشاره كرد. سكوت بره ها اولین و تنها فیلم ترسناکی كه در بخش تصویربرداری برنده جایزه شده است و واقعا لیاقت دریافت جایزه را داشته است.

پارك ژوراسیك- 1993

برخی از افراد معتقد هستند كه پارك ژوراسیك یك فیلم در ژانر وحشت نیست. به نظر من چه چیزی ترسناك تر از ماسك هاكی یا یك بسته Velociraptor بر روی صورت است؟ پارك ژوراسیك، داستان یك پارك با دایناسورهایی با مهندسی ژنتیك است. در این داستان دایناسورها، قفس را دوست ندارند و در نتیجه با رفتن به قبل از تاریخ و قتل عام به عنوان یك خانواده برای نجات فرزند اسیر خود تلاش می كنند.

پارك ژوراسیك

این فیلم فصل جدیدی در CGI‌است و برنده سه جایزه اسكار شد. بهترین جلوه های صوتی، صداگذاری و جلوه های تصویری.

میزری- 1990

انتخاب بهترین اقتباس از فیلم هایی که از روی کتاب های استفان کینگ همیشه با شک و تردید همراه بوده, برخی از این ها مانند مه، سریال های کوتاه The Stand و میزری بسیار جالب هستند. برخی دیگر هم جالب نیستند. كتی بیتس و جیمز كان در این فیلم  نقش یك طرفدار خشن را بازی می كنند كه نویسنده مورد علاقه خود را از یك تصادف ماشین نجات می دهد تا به او اجازه دهد برای یك پایان وحشیانه او را وسوسه كند.

میزری

در این فیلم، كیتی بیتس برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد. فیلم میزری برنده بهترین تصویربرداری شد اما چه كسی می تواند آن را تشخیص دهد. 

Sleepy Hallow- 1999

من یكی از طرفداران تیم برتون و فیلم Sleepy Hallow هستم كه همیشه در قلب من وجود دارد. این فیلم داستان یك خواب عمیق را با بازی جانی دپ و ایچی باد كرن نقل می كند.

Sleepy Hallow

كریستینا ریچی و ویژگی های بازیگر برجسته ای چون كریستوفر والكن در این فیلم تاثیر می گذارد. این فیلم برای دریافت بهترین فیلم برداری و بهترین كارگردانی هنری و طراحی لباس نامزد دریافت  جایزه اسكار شد. و تنها در بخش طراحی لباس موفق به دریافت جایزه شد. 

 

بیشتر بدانید : فیلم‌های ترسناکی که کارگردان‌های بزرگ ساخته‌اند!

بیشتر بدانید : گزارش تصویری: گریم در فیلم‌های ترسناک!

بیشتر بدانید : 15 لوکیشن واقعی که فیلم‌های ترسناک مشهور در آنجا ساخته شدند!! (+عکس)

 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture   
اختصاصی سیمرغ