اما اين يک شکست کامل برای جان مک تيرمن بود، هزينه‌ها پس از پايان فيلم برداری به طور عجيبی افزايش يافتند و اين مساله ناشی از اختلاف بين...
 

  
چه فیلم هایی برای تهیه کنندگان و استودیوهای سینمایی بیشترین هزینه را در بر داشته اند؟ البته دلیل نمی‌شود که حتما یک فیلم بسیار پرهزینه فروش خوبی هم در گیشه داشته و جزو پر فروشترین فیلم های سینمایی قرار گیرد. در این گزارش تصویری برخی از پرهزینه ترین فیلم های تاریخ سینما معرفی می‌شوند.
 
 

فیلم سیزدهمین جنگجو با بازیگری آنتونیو باندراس با 190 میلیون و 700 هزار دلار مقام یازدهم پرهزینه ترین فیلم های تاریخ سینما را به خود اختصاص داده است.اما این یک شکست کامل برای جان مک تیرمن بود، هزینه ها پس از پایان فیلم برداری به طور عجیبی افزایش یافتند و این مساله ناشی از اختلاف بین تهیه کننده و کارگردان این فیلم بود!

فیلم تروا که از اثر ایلیاد هومراقتباس شد 184 میلیون و 400 هزار دلار هزینه در برداشت و دوازدهمین فیلم پرهزینه سینما است. بخش اعظم بودجه فیلم صرف دستمزد بازیگران و صحنه های مهیج جنگی آن شد.

دنیای نارنیا با 180 میلیون دلار هزینه در این رده بندی در جایگاه سیزدهم است. فیلمی ‌موفق از نظر فروش گیشه که همگان در انتظار اپیزود دوم آن هستند.

قطار سریع السیر قطب در مقام چهاردهم فیلم های پرهزینه 172 میلیون دلار خرج روی دست تهیه کنندگانش گذاشت. این فیلم نیمه کارتونی از لحاظ جنبه های فنی فوق العاده است.

فیلم آرماگدون با نقش آفرینی بروس ویلیس 171 میلیون و 100 هزار دلار هزینه تولیدش شد و در مقام پانزدهم فیلم های پرهزینه قراردارد. فیلمی‌مهیج و سرگرم کننده و تا اندازه ای احساسی.

چهارمین اپیزود فیلم اسلحه مرگبار و گران ترین اپیزود این مجموعه 170 میلیون و 900 هزار دلار هزینه داشت که 20 میلیون دلار آن دستمزد جناب مل گیبسون بود و با این هزینه در جایگاه شانزدهم این فهرست جا گرفته است.

ماتریکس 2 دومین اپیزود این مجموعه با 162 میلیون و 800 هزار دلارهزینه هفدهمین فیلم پرخرج تاریخ سینما است. صحنه های اکشن این فیلم باعث موفقیت آن از لحاظ فروش گیشه شد.

فیلم ارباب و فرمانده با بازیگری راسل کرو مملو از صحنه های جنگ های دریایی و جزایر دورافتاده 162 میلیون دلار هزینه داشته و در مقام هجدهم این فهرست جا خوش کرده است.

ماتریکس یک نخستین اپیزود این مجموعه با 162 میلیون دلار نوزدهمین فیلم پرهزینه است که صحنه‌های مهیج آن فروشش را تضمین کرد.

فیلم در قلب توفان در مقام بیستمین فیلم پر خرج تاریخ سینما 161 میلیون و 800 هزار دلار هزینه تولیدش شد. این فیلم با استفاده از تکنولوژی دارای جلوه های ویژه تماشا پسندی است.
 
 
 مطالب مرتبط:
گزارش تصويرى: پرهزينه‌ترين فيلمهاى تاريخ سينما (1)
گزارش تصويرى: جديدترين فيلمهاى ستارگان هاليوود
 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: جام جم آنلاین