درآمد 33 میلیون دلاری جشنواره کن 2014 در طی 12 روز!!!
این جشنواره نه‌تنها برای نویسندگان، بازیگران، کارگردانان و حتی مخاطبان جالب است بلکه موقعیت مناسبی را برای رشد اقتصادی این شهر فراهم می کند...
جمعیت شهر فرانسه همزمان با برگزاری جشنواره 12 روزه کن، تا 3 برابر و در واقع چیزی  حدود 200 هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد.
این جشنواره نه‌تنها برای نویسندگان، بازیگران، کارگردانان و حتی مخاطبان جالب است بلکه موقعیت مناسبی را برای رشد اقتصادی این شهر فراهم می کند.

کمک های دولتی :  5.72 میلیون دلار (4 میلیون یورو)
این مبلغ از مرکز سینمای ملی، وزارت فرهنگ فرانسه برای برگزاری جشنواره پرداخت می‌شود و بخشی از کمک دولت به این شهر می باشد .

درآمد حاصل از ورودی شرکت‌کنندگان: 5.63 میلیون دلار (4 میلیون یورو)
قیمت حضور در برنامه‌های مختلف از 387 دلار تا 552 دلار می باشد. امسال مبلغ میانگین 469 دلار توسط بیش از 12 هزار شرکت کننده پیش بینی شده است که به رقم 5.63 میلیون دلار (4 میلیون پوند) خواهد رسید.

بازار فروش فیلم‌ها: 3.37 میلیون دلار (2.4 میلیون یورو)
افراد خاص و شرکت‌ها برای جذب حامیان مالی و به دست آوردن جواز ساخت فیلم‌هایشان مجبور به اجاره فضاهایی هستند که هزینه آن با توجه به محدوده ی مورد نیاز و بزرگی آن بین 213 یورو تا 423 یورو است. مثلا هر متر مربع از 4500 متر مربع فضای داخلی 587 دلار (423 پوند) قیمت دارد، در حالی‌که هر متر مربع از 2500 متر مربع فضای تراس 293.50 دلار (212 پوند) قیمت‌گذاری شده است.

حمایت مالی 7 میلیون دلار (5 میلیون یورو)
حدود 6.9 میلیون دلار از رقم کلی (که شامل معامله های داد و ستدی است) از اسپانسرهای اصلی شامل شوپار و لو رئال به دست می آید که از پیش قراردادهای بالای پنج سال بسته‌اند. کمپانی ماشین سازی رنو نیز در مقابل تبلیغات عمومی اش، م250 اتومبیل را برای این مراسم فراهم می کند که 100 دستگاه از آنها به طور اختصاصی برای خدمات روی فرش قرمز می باشد. این ماشین ها به طور مخصوص برای فستیوال کن استفاده خواهند شد و دارای پنجره‌های رنگ شده مخصوصی می باشد که از دخالت پاپاراتزی‌ها جلوگیری به عمل می آورد.

شهر کن و 2.76 میلیون دلار (2 میلیون یورو)
2.76 میلیون دلار کمک‌های مالی مستقیمی است که به جشنواره داده می شود، اما شهر کن مبلغ 5.52 میلیون دلار (4 میلیون پوند) نیز در قالب خدمات مجانی ارایه می‌دهد که همان استفاده از کاخ جشنواره و ویلا دومرج برای برگزاری مراسم نهایی واهدای نخل طلا توسط هیات داوران می باشد.

فستیوال مجبور به پرداخت مبلغی برای تامین امنیت نیست چون 100 نفر نیروی پلیس و ژاندارمری اضافه ای که مسئولیت حفظ امنیت فستیوال را بر عهده دارند بدون هیچ دستمزدی از سوی دولت فرانسه فراهم می‌شوند. شهر نیز هر روزه خیابان هایش را تمیز می کند و هزینه آن را سرجمع با دیگر فستیوال‌های فرانسوی در طی سال محاسبه می‌کند. در ازای 2.76 میلیون دلاری که شهر برای جشنواره هزینه می‌کند، اقتصاد آن حدود 269.24 میلیون دلار (194 میلیون پوند) در طی 12 روز این فستیوال درآمد کسب می‌کند که معادل 22.4 میلیون دلار در روز است.

حقوق تلویزیونی8.3 میلیون دلار (6 میلیون یورو)
کانال پلوس برای حقوق تلویزیونی خود که شامل مراسم افتتاحیه و اختتامیه ی ویژه مراسم می باشد ،این مبلغ را پرداخت میکند. در حالی که  در سال 2010 مبلغ 6 میلیون پوند پرداخت کرده بود که به احتمال بالا این مبلغ از آن زمان تا به حال بالاتر رفته است و باید اکنون بیش از 8 میلیون دلار باشد.



تهیه و ترجمه :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ



  مطالب پیشنهادی:
لیلا حاتمی در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کن+ تصاویر
کدام فیلم از ایران مسافر فستیوال کن شد؟
گلشیفته فراهانی و شهره آغداشلو در فیلم ضد ایرانی «گلاب» در جشنواره کن اکران می شود؟!
شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن آغاز شد+ تصاویر مراسم افتتاحیه و فرش قرمز
اولین تصاویر لیلا حاتمی در هئیت داوران جشنواره کن