حواشی جنجالی سینمای جهان در سال 2019 + عکس
حواشی مهم و جنجالی سینمای هالیوود سال ۲۰۱۹ را در این گزارش بررسی کرده ایم

از جدال هالیوود با ترامپ تا لو رفتن آدرس هزاران سلبریتی انگلیسی

سال 2019 هم مانند سال‌های گذشته، سینمای هالیوود حاشیه‌های جنجالی و خواندنی زیادی داشت.

از اخبار‌های بازیگران معروف، جدال سینمای هالیوود با دونالد ترامپ گرفته تا لو رفتن آدرس هزاران سلبریتی انگلیسی و حواشی مربوط به جوایز سینمایی معتبر سال را در ادامه این گزارش دنبال کنید.

همانطور که طرفداران فیلم‌های سینمایی «ماموریت غیر ممکن» انتظار می‌کشیدند تام کروز برای نقش آفرینی قسمت هفتم و هشتم انتخاب شود. تام کروز در هر شش قسمت گذشته این فیلم نقش اول را بازی کرده است.

حواشی جنجالی سینمای جهان در سال 2019
ترامپ بدترین بازیگر مرد ۲۰۱۹ شد

ترامپ چهارم اسفند ۹۷ نامزد جوایز تمشک طلایی برای مستند «۱۱.۹ فارنهایت» شد و حتی توانست جایزه بدترین بازیگر مرد سی و نهمین دوره جوایز تمشک زرین (بدترین‌های سینما) را دریافت کند.

حواشی جنجالی سینمای جهان در سال 2019
دواین جانسون

دواین جانسون که امسال با نسخه فرعی از سری فیلم‌های سریع و خشن با عنوان «هابز و شاو» به سینما آمده است، بر خلاف انتظار مخاطبان در نهمین قسمت از این سری فیلم‌های محبوب، دو بازیگر اصلی خود یعنی دواین جانسون و جیسون استاتهام را در اختیار نخواهد داشت.

بازیگری که به خاطر اظهارات نژاد پرستانه خود عذرخواهی کرد

صبحت‌های نژاد پرستانه لیام نیسون در شرف اکران فیلم جدیدش به نام «تعقیب سرد» واکنش‌های زیادی را در پی داشت. او می گفت که قصد داشته سال‌ها پیش به قصد کشتن یک فرد سیاهپوست در خیابان‌ها قدم بزند. او بابت این صحبت هایش عذر خواهی هم کرد، اما باز هم فیلم او تحت تاثیر این نظرات قرار گرفت.

حواشی جنجالی سینمای جهان در سال 2019
کناره گیری کوین هارت از مجری گری اسکار 2019

حاشیه‌های مهم سینمای جهان در سال ۲۰۱۹در ابتدا کوین هارت به عنوان مجری اسکار سال ۲۰۱۹ انتخاب شد، اما توئیت‌های سابق او که ضد همجنسگرایان بود، باعث شد برای این کمدین معروف حاشیه ساز شود و در نهایت به کناره گیری او منجر شود. به همین خاطر آکادمی اسکار هم تصمیم گرفت در اقدامی نادر این مراسم را بدون مجری برگزار کند. زمزمه‌های بدون مجری بودن اسکار امسال نیز به گوش می‌رسد.

بیشتر بدانید : اسکار بدون مجری 2019 محبوب تر از سال قبل!

برگزار کنندگان مراسم اسکار ۲۰۱۹، به دلیل کمبود وقت و کنترل زمان، تصمیم گرفتند نامزد‌های چهار بخش بهترین تصویربرداری، گریم، تدوین و لایو اکشن در بین زمان استراحت بینندگان پخش کنند و این بخش زنده نباشد. این موضوع واکنش نامزد‌های این چهار بخش را به همراه داشت و آکادمی در نهایت از این تصمیم خود صرف نظر کرد.

حواشی جنجالی سینمای جهان در سال 2019
درگذشت برونو گانتس بهترین هیلتر سینما

برونو گانتس، بازیگر سوئیسی که بیشتر با فیلم‌هایی در زبان آلمانی مثل «آسمان برلین» و ایفای نقش آدولف هیتلر در فیلم نامزد شده اسکار به نام «سقوط» شناخته شده بود در سن ۷۷ سالگی بر اثر بیماری ریه در گذشت. او به عنوان بهترین هیلتر سینما شناخته می‌شود.

خودکشی کمدین آمریکایی

برودی استیونز کمدین آمریکایی در سن ۴۸ سالگی خودکشی کرد. استیونز بیشتر به خاطر انرژی مثبتی که در بازی‌ها و اجرا‌های خود نشان می‌داد، معروف بود و هیچ گاه کسی تصور نمی‌کرد که او دست به چنین کاری بزند.

بیشتر بدانید : بازیگر آمریکایی خودکشی کرد!

برگزیدگان اسکار ۲۰۱۹ ششم اسفند ۹۷ و همانطور که گفته شده بود بدون مجری برگزار شد که با معرفی فیلم سینمایی «کتاب سبز» به عنوان بهترین فیلم سال همراه شد. آلفونسو کوارون هم سه جایزه بهترین فیلم خارجی زبان، کارگردانی و فیلمنامه را از این آکادمی دریافت کرد. فیلم سینمایی «پلنگ سیاه» هم با دریافت سه جایزه، تاریخ ساز فیلم‌های ابرقهرمانی شد.

حواشی جنجالی سینمای جهان در سال 2019
شکایت جانی دپ از همسر سابقش

جانی دپ بازیگر مشهور هالیوود از آمبر هرد همسر سابق خود شکایت کرد. دپ دلیل این شکایت را اتهام دروغین آمبر هرد درباره ضرب و شتم قرار گرفتن از سوی این هنرمند عنوان کرد. همسر آمبر هرد دست به انتشار متنی زد و مدعی شد در گذشته مورد خشونت و ضرب و شتم قرار گرفته است.

بیشتر بدانید : جانی دپ از امبر هرد همسر سابقش شکایت کرد

تعداد زیادی از هنرمندان هالیوودی از دونالد ترامپ دل خوشی ندارند، اما ساموئل جکسون می‌گوید هیچگاه از حرف‌هایی که بر علیه این شخص زده کوتاه نخواهد آمد حتی اگر به قیمت از دست رفتن طرفدارانش تمام شود. او معتقد است سکوت در برابر ترامپ به معنای شریک جرم شدن با اوست.

با وجود اینکه صحبت‌های نتفلیکس و جشنواره فیلم کن برای حل اختلافات پیش آمده بینشان در آرامش کامل انجام می‌شد و به نظر می‌رسید به نقطه نظر مشترکی دست پیدا کنند، اما در نهایت این مذاکرات به نتیجه نرسید و این غول رسانه‌ای همانند امسال هیچ فیلمی به جشنواره کن ارسال نمی‌کند.

حواشی جنجالی سینمای جهان در سال 2019
مجیدی داور جشنواره پکن شد

مجید مجیدی که بیشتر به دلیل نامزدی برای دریافت جایزه اسکار برای فیلم «بچه‌های آسمان» در سال ۷۸، در سینمای جهان شناخته می‌شود در جدیدترین دوره جوایز فیلم پکن به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران انتخاب شد. مجیدی در سال ۸۷ نیز برای فیلم «آواز گنجشک‌ها» جایزه خرس طلایی از جشنواره برلین را از آن خود کرد و در جشنواره فیلم‌های اروپایی، جایزه بهترین فیلم غیر اروپایی را برای فیلم «باران» به دست آورد.

ترامپ از موسیقی فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در یکی از ویدئو‌های تبلیغاتی خود برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا استفاده کرده بود که به همین خاطر برادران وارنر اعلام کردند از ترامپ و کاخ سفید به دلیل زیر پا گذاشتن قانون کپی رایت شکایت خواهند کرد.

باراک اوباما که نوامبر سال گذشته حق ساخت تعدادی کتاب را خریده بود در همکاری با نتفلیکس، فیلم‌های اقتباسی را خواهد ساخت، در بین این نام ها، اسم کتاب «ریسک پنجم» به نویسندگی مایکل لوییس به چشم می‌خورد که نگاهی انتقادی به دولت ترامپ دارد.

حواشی جنجالی سینمای جهان در سال 2019
آلن دلون برنده جایزه افتخاری نخل طلای کن

با وجود انتقاداتی که از سوی جامعه زنان فرانسه و هالیوود نسبت به صحبت‌های ضد همسجنگرایی آلن دلون داشتند، جشنواره فیلم کن تصمیم خود مبنی بر دادن جایزه افتخاری نخل طلا به این کارگردان فرانسوی را اجرا کرد. این ستاره ۸۳ ساله سینمای فرانسه رسماً اعلام کرده با حضانت فرزند از سوی والدین همجنس‌باز مخالف است.

هافمن بازیگری که چندی پیش اتهام خود مبنی بر دادن رشوه ۱۵۰۰۰ دلاری برای افزایش نمره و قبولی فرزندانش در یک دانشگاه بزرگ را پذیرفته بود، در دادگاه فدرال واقع در ایالت بوستون محکوم شد. او مدت کوتاهی را هم در زندان گذراند و اکنون در حال پشت سر گذاشتن حکم‌های دیگر خود است.

جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ که فیلم‌های معروفی در آن شرکت می‌کردند، جوایز خود را اهدا کرد و جایزه اصلی این جشنواره به فیلم سینمایی «انگل» از کشور کره جنوبی می رسد.

حواشی جنجالی سینمای جهان در سال 2019
تحریم انیمیشن «داستان اسباب ۴» به دلیل ترویج همجنسگرایی

«یک میلیون مادر» یکی از موسسه‌های ضد همسجگرایی در آمریکا، انیمیشن «داستان اسباب ۴» را به دلیل محتوای غیر اخلاقی و ترویج همجنسگرایی در بین کودکان تحریم کرد. این اقدام به دلیل دو صحنه‌ای که است که دو مادر برای بردن یک فرزند از مهد کودک حضور داشتند.

بیشتر بدانید : دلیل تحریم «داستان اسباب بازی‌های ۴» توسط یک میلیون مادر

یکی از بیلبورد‌های تبلیغاتی «روز و روزگاری در هالیوود» فیلم جدید تارانتینو، توسط شخصی دچار تغییر و تحول شد و چهره‌های بازیگران این فیلم (برد پیت و لئوناردو دی کاپریو) با چهره‌های رومن پولانسکی و جفری اپشتاین عوض شد. این دو کسانی هستند که به تعرض جنسی متهم شده اند.

در ادامه جدال‌های ترامپ و هالیوود، دونالد ترامپ روز جمعه هالیوود را نژادپرست خواند و اضافه کرد: این صنعت، اثرات زیان باری بر کشور آمریکا گذاشته است. او معتقد بود فیلمی که توسط آن‌ها ساخته می‌شود برای هرج و مرج و آشوب است و اینکه هالیوودی‌ها نژاد پرست حقیقی و برای کشور مضر هستند.

تارانتینو با فیلم جدیدش جنجال‌هایی را به پا کرد و انتقاد‌هایی در مورد مغرور نشان دادن بروس لی در آخرین فیلمش به نام «روز و روزگاری در هالیوود» شده بود. این انتقاد‌ها تا جایی پیش رفت که منجر به واکنش دختر بروس لی و عدم پخش این فیلم در کشور چین شد.

بعد از آنکه فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی: دور از خانه» به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ کمپانی سونی تبدیل شد، قرار شد این استودیو راهش را از کمپانی مارول و رئیس این کمپانی جدا کند. اما در نهایت این مشکل با توافق طرفین به سرانجام رسید و مرد عنکبوتی در دنیای مارول باقی ماند.

پردرآمد‌ترین بازیگر هالیوود معرفی شد

طبق اعلام مجله فوربز، دواین جانسون، کشتی گیر سابق و بازیگر فیلم‌های اکشن هالیوود، برای دومین سال متوالی به عنوان پردرآمد‌ترین بازیگر هالیوود معرفی شد. کریس همسورث و رابرت جونیور بازیگران فیلم سینمایی «انتقام جویان:پایان بازی» در رتبه‌های دوم و سوم پردرآمد‌ترین بازیگران قرار دارند.

حواشی جنجالی سینمای جهان در سال 2019
جوکر برنده شیر طلایی ونیز

«مأمور و جاسوس» جدیدترین فیلم سینمایی کارگردان برنده اسکار و جنجال برانگیز است که در بخش رقابتی جشنواره ونیز به نمایش گذاشته شد، اما خود رومن پولانکسی در این مراسم حضور نداشت. او به دلیل جرائم جنسی که دارد از سوی آمریکا تعت تعقیب است. اخیرا نیز یک اتهام جدید به وی زده و نمایش فیلم او در پاریس با اعتراض روبرو شد. در این جشنواره فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» در بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز حضور داشت، اما در نهایت دست خالی این جشنواره را ترک کرد. جایزه شیر طلایی این جشنواره به فیلم سینمایی «جوکر» اثر تاد فیلیپس رسید.

دعوای بی‌پایان رابرت دنیرو و ترامپ

بعد از آنکه نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، به طور رسمی بررسی استیضاح ترامپ را آغاز کرد، سلبریتی‌ها به این موضوع در توییتر خود واکنش نشان دادند و به صورت کاملاً واضح از آن حمایت کردند تا همچنان شاهد تقابل ترامپ و هالیوود باشیم. دنیرو در مورد استیضاح او ابراز امیدواری کرد و او پیش از این، ترامپ را یک بازنده تمام عیار و احمق و یک گانگستر در کاخ سفید خوانده بود.

بیشتر بدانید : حرف های جسورانه رابرت دنیرو درباره ترامپ: رئیس جمهور گانگستر!

بعد از نگرانی‌هایی که درباره پتانسیل خشونت در فیلم سینمایی جوکر مطرح شده بود، چندین سینمای زنجیره‌ای مهم در آمریکا اعلام کردند پوشیدن ماسک و لباس‌های جوکر و حتی نمایش اسلحه‌ها و اسباب بازی مرتبط با آن ممنوع است. جنجال‌های دیگری نیز برای این فیلم درست شده بود. این فیلم توانست با بودجه ۶۰ میلیون دلاری یک میلیارد دلار فروش کند و به پرفروش‌ترین فیلم رده سنی بزرگسال و همچنین اولین فیلمی که با بودجه‌ای پایین توانسته میلیاردی بفروشد، تبدیل شد.

مارتین اسکورسیزی در مصاحبه با مجله امپایر بی اعتنایی خود به فیلم‌های دنیای سینمایی مارول را نشان داد و فیلم‌های میلیاردی این کمپانی را با پارک‌های موضوعی مقایسه کرد. او معتقد است این فیلم‌ها مثل شهربازی هستند.

بیشتر بدانید : مارتین اسکورسیزی: فیلم های ابرقهرمانی شبیه شهربازی هستند!

امسال جایزه دستاورد جشنواره فیلم استکهلم به پیمان معادی بازیگر، نویسنده و کارگردان سینمای ایران داده شد که هم اکنون با فیلم سینمایی «متری شیش و نیم/ Just ۶.۵» به کارگردانی سعید روستایی در این جشنواره حضور دارد.

بیشتر بدانید : حرف های جنجالی پیمان معادی در سوئد: ساده ترین شغل دنیا سیاست است! + عکس

حواشی جنجالی سینمای جهان در سال 2019
حذف نماینده سینمای ایران از اسکار ۲۰۲۰

سایت معتبر هالیوود ریپورتر، در مقاله‌ای به بررسی مستند «در جست و جوی فریده» پرداخت که نماینده کشورمان در اسکار ۲۰۲۰ است و به طور خلاصه آن را یک داستان ظریف و بی پرده و توام با احساسات توصیف کرد. اما در نهایت این مستند از رسیدن به اسکار باز ماند.

بیشتر بدانید : در جستجوی فریده از اسکار 2020 جا ماند!

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل، به دروغ لئوناردو دی کاپریو، بازیگر و فعال محیطی زیست را به تامین مالی کسانی که در آتش سوزی جنگل‌های آمازون نقش دارند، متهم کرد اما لئوناردو دی کاپریو صحبت‌ها و ادعا‌های این فرد را رد کرد.

بیشتر بدانید : دی کاپریو متهم به تخریب جنگل های آمازون شد!

حاشیه‌های مهم سینمای جهان در سال ۲۰۱۹به کمک فیلم بلاک باستر که هر کدام فروش‌های یک میلیون دلاری را رقم زدند، کمپانی دیزنی به اولین استودیوی تاریخ تبدیل شد که از مجموع فروش محصولاتش در گیشه جهانی به مرز ۱۰ میلیارد دلار رسیده است.

نامزد‌های گلدن گلوب ۲۰۲۰ در بخش‌های مختلف سینمایی و تلویزیونی اعلام شدند، اما حاشیه ساز شدن آن به این دلیل بود که گلدن گلوب تمامی پنج نامزد خود در بخش کارگردانی را از بین فیلمساز‌های مرد انتخاب کرد. این موضوع واکنش و انتقاد‌های زیادی را به این جوایز روانه کرده بود.

بیشتر بدانید : اعتراض شارلیز ترون و آلما هال به گلدون گلوب 2020

گسترش سیستم‌های پخش آنلاین فیلم‌های سینمایی و همچنین کاهش تعداد استودیو‌های اصلی هالیوود از شش به پنج و ادغام کمپانی دیزنی و فاکس باعث شد که فروش کلی محصولات سینمای هالیوود نسبت به سال گذشته کاهش ۴ درصدی داشته باشد.

اشتباه عجیب دولت انگلیس در انتشار اطلاعات زندگی سلبریتی‌ها

دولت انگلیس چند روز پیش اسامی افتخارات سال نو ۲۰۲۰که از سوی ملکه بریتانیا داده می‌شود را منتشر کرد، اما به صورت تصادفی آدرس خانه و محل کار نیز به صورت آنلاین منتشر شده بود و به مدت یک ساعت در اختیار همه قرار داشت. این موضوع باعذر عذرخواهی رسمی دولت انگلیس همراه شد.

بیشتر بدانید : مهم ترین اخبار و رکوردهای سینمایی سال 2008

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: yjc.ir