عجیب ترین ماشین های پلیس در فیلم های سینمایی + عکس
 خودروهای سیاه و سفید معمولی پلیس را فراموش کنید؛ بر پرده نقره‌ای سینما می‌توانید خودرو‌های پلیسی عجیب و غریب را ببینید

جالب‌ ترین خودرو‌های پلیس در سینما

به نقل از درایوینگ، در فیلم‌های سینمایی مختلف که در ژانر اکشن و پلیسی هستند، معمولا اتومبیل‌های پلیس به نمایش گذاشته می‌شوند تا در صحنه‌های مختلف جرم و جنایت مثل سرقت از یک بانک یا گروگانگیری حضور پیدا کنند؛ اما گاهی در فیلم‌های سینمایی متناسب با موضوع آن از خودرو‌هایی خاص و اختصاصی استفاده می‌شود که ممکن است قبلا نمونه آن‌ها وجود نداشته باشد. در اینجا چندین مورد از این اتومبیل‌های عجیب را می‌بینید:

ماشین پلیس در فیلم پرونده‌ های مجهول: مبارزه با آینده (۱۹۹۸)
ماشین پلیس در فیلم پرونده‌ های مجهول: مبارزه با آینده (۱۹۹۸)

در این فیلم از خودروی اولدزموبیل اینتریگ استفاده شود و دیوید داکنوی و گیلیان اندرسون هم بازیگران آن هستند. بیشتر اتومبیل‌های استفاده شده در این فیلم سینمایی اجاره شده از کمپانی‌ها بودند و به همین دلیل وجود یک اولدرمبیل اینترینگ آن را از بقیه خودرو‌ها متمایز می‌کند.

خودرو عجیب پلیس در فیلم پلیس زمان (۱۹۹۴)
خودرو عجیب پلیس در فیلم پلیس زمان (۱۹۹۴)

در دنیای سینمایی که می‌توان سفر در زمان را به تصویر کشید و داستانی در آینده روایت کرد، خودرو‌های پلیس فراتر از نیاز‌های رانندگان رفته اند و در واقع دیگر نیازی به راننده ندارند. سید مید که به خاطر طراحی‌های آینده نگرانه‌اش در فیلم‌های مختلف شناخته می‌شود، این اتومبیل را طراحی کرده است. او برای کل زمان تولید فیلم، دو ماشین مانند تصویر بالا را برای فیلمساز‌ها ساخت.

عجیب ترین ماشین پلیس در فیلم تانگو و کَش (۱۹۸۹)
عجیب ترین ماشین پلیس در فیلم تانگو و کَش (۱۹۸۹)

فیلم «تانگو و کَش» یک فیلم در ژانر بادی کاپ (buddy cop) است که سیلوستر استالونه و کرت راسل در آن به نقش آفرینی می‌پردازند، اما مثل مورد قبلی داستان آن در آینده روایت نمی‌شود. اما باز هم در سکانس اکشن پایانی فیلم دو کارآگاه را می بینیم که از نوعی اتومبیل پیشرفته که به آن «کاروانی از جهنم» می‌گفتند، استفاده می‌کردند. دقیقاً همان چیزی که شما انتظار دارید در مرحله آخر یک بازی ویدئویی برای شما اتفاق می افتد. این خودرو در واقع یکی از خودرو‌های کمپانی GMC است که با پیشرفته‌تر کردن آن و اضافه کردن اسلحه‌های سنگین تکمیل شده است.

ماشین عجیب در فیلم شکارچی شهر (۱۹۹۳)
ماشین عجیب در فیلم شکارچی شهر (۱۹۹۳)

جکی چان برای مدت‌ها قرارداد با کمپانی میتسوبیشی داشته و به همین دلیل است که یک نسخه اختصاصی از اتوموبیل لنسر اوولیشن برای وی ساخته شده است. چان در فیلم «شکارچی شهر» نقش یک کارآگاه خصوصی را بازی می‌کند. گفته می‌شود در پایان فیلم کمپانی میتسوبیشی به جکی چان اجازه می‌دهد که این خودرو را با خود به خانه ببرد.

خودرو دیدنی در فیلم مردان سیاه پوش (۱۹۹۷)
خودرو دیدنی در فیلم مردان سیاه پوش (۱۹۹۷)

در دهه نود میلادی انتخاب محصولات در فیلم‌ها بسیار مهم بودند، اما این موضوع باعث نشد که شرکت کلمبیا پیچرز از انتخاب اتومبیلی که برای یک دهه پیش از اکران فیلم است، به عنوان خودروی قهرمان فیلم دست بردارد. اما در قسمت بعدی مجموعه سینمایی مردان ایکس شاهد بودیم که شخصیت مامور جی با بازی ویل اسمیت یک بنز E۵۰۰ را می‌راند.

ماشین پلیس در فیلم دام (۱۹۸۷)
ماشین پلیس در فیلم دام (۱۹۸۷)

در فیلم دام با نقش آفرینی تام هنکس، «فرایدی» و «استریبک» دو مأمور پلیس هستند که معمولاً پرونده‌هایی عجیب و غریب به آن‌ها سپرده می‌شود، مانند سرقت یک قایق، یا دزدیده شدن یک مار ۳۰ فوتی و یک شیر از باغ وحش. بعد از خراب کردن تعداد زیادی از ماشین‌های پلیس در نهایت به این دو، اتومبیلی که از سوی یوگسلاوی به منظور نشان دادن تکنولوژی بالکان اهدا شده، داده می‌شود. 

 

بیشتر بدانید : اتومبیل های نمادین و خاطره ساز در دنیای سینما + عکس

بیشتر بدانید : ماشین دی کاپریو و برد پیت زیر چکش حراج + عکس

بیشتر بدانید : گفتگوی خواندنی با سازنده پرفروش‌ترین فیلم درباره اتومبیل

بیشتر بدانید : 10 مرگ در اتوموبیل مشهور تاریخ سینما +عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: yjc.ir