درباره "قهرمان" اصغر فرهادی، فیلم حاضر در جشنواره کن 2021 + خلاصه داستان و عکس
 کمپانی فرانسوی «ممنتو» خلاصه ای از داستان فیلم «قهرمان» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی را منتشر کرد

از «قهرمان» اصغر فرهادی چه می دانیم؟

پس از معرفی فیلم «قهرمان» به عنوان یکی از فیلم های بخش رقابتی هفتاد وچهارمین جشنواره فیلم کن، کمپانی فرانسوی «ممنتو» که پخش بین المللی و مسئولیت اکران این فیلم در فرانسه را بر عهده دارد، در وبسایتش خلاصه ای کوتاه از داستان نهمین ساخته بلند اصغر فرهادی منتشر کرد. 

خلاصه داستان فیلم "قهرمان" اصغر فرهادی

 فیلم «قهرمان» با مدت زمان دو ساعت و ۷ دقیقه، درباره شخصیتی به نام رحیم است که به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی اش در زندان به سر می برد  اما طی دو روز مرخصی در تلاش است، شاکی خود را با پرداخت بخشی از بدهی متقاعد به پس گرفتن شکایت خود کند، اما اتفاقات آنگونه که برنامه ریزی شده پیش نمی رود. 

امیر جدیدی در فیلم قهرمان
امیر جدیدی در فیلم قهرمان

مجله سینمای ایتالیا (Cinematografo) نیز خلاصه داستانی درباره «قهرمان» منتشر کرده و در بخشی از شماره جدید خود که به فیلم های مهم جشنواره کن پرداخته، آورده است:

«قهرمان، فیلم جدید اصفر فرهادی کارگردان ایرانی برنده دو جایزه اسکار است. داستان این فیلم درباره مردی است که به دلیل بدهی در زندان است اما وقتی آزاد می شود، متوجه می شود نامزدش یک کیف پر از پول پیدا کرده، اما تصمیم می گیرد از این پول استفاده نکند. زمانی که خبر این اقدام انسان دوستانه او در شهر می پیچد، به چهره ای شناخته شده تبدیل می شود  و اهالی شهر برای کمک به او دست به کار می شوند و ...»

استودیو آمازون حق پخش فیلم «قهرمان» را در آمریکا در اختیار دارد و کمپانی فرانسوی ممنتو پیکچرز، تهیه‌کنندگی و فروش بین المللی فیلم «قهرمان» را بر عهده دارد و این فیلم را در فرانسه نیز اکران خواهد کرد.

همچنین کمپانی «لاکی رد» نیز فیلم جدید فرهادی را در ایتالیا اکران خواهد کرد. 

فیلم «قهرمان» به عنوان یکی از ۲۴ فیلم بخش رقابتی اصلی هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن با آثاری از کارگردانان سرشناسی چون «وس اندرسون»، «نانی مورتی»، «شین بیکر»، «فرانسوا اوزون»، «پل ورهوفن» و «شان پن» برای کسب نخل طلای بهترین فیلم رقابت می کند. 

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن نیز از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) و با حضور «اسپایک لی» کارگردان آمریکایی به عنوان رئیس هیات داوران بخش رقابتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.  

 

بیشتر بدانید : عرض اندام اصغر فرهادی با "قهرمان" در جشنواره کن 2021

بیشتر بدانید : محسن تنابنده و امیر جدیدی برای اولین بار در فیلم اصغر فرهادی + توضیحات بیشتر

بیشتر بدانید : احتمال حضور اصغر فرهادی در جشنواره کن 2021 + جزئیات

بیشتر بدانید : از قهرمان اصغر فرهادی تا فیلم پرستاره وس اندرسون: آخرین اخبار درباره جشنواره کن

بیشتر بدانید : فیلم جدید اصغر فرهادی و رقابت داغ در بازار برلین + جزئیات



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir