انیمیشن های ترسناک که روح و احساسات شما را تحت تاثیر قرار می دهد  + عکس
اگر طرفدار ژانر وحشت در سینما هستید برای معرفی ۸ انیمه‌ ترسناک با ما همراه باشید

۸ انیمه ترسناک و جذاب

طمع، انتقام، حسادت؛ احساسات سرکوب‌شده موجی از خشم را می‌سازند؛ خشمی که اگر مهار نشود انسان را به تباهی می‌کشاند. داستانی که در اغلب انیمه‌های ژاپنی شاهدش هستیم. پروتاگونیست‌هایی با گذشته تاریک و آنتاگونیست‌هایی که ضعف و ظلم و ستمی در گذشته روح آن‌ها را تیره و تار کرده است. در این میان شاید آثار ژانر وحشت با نگاهی واقع‌گرایانه به برسی این احساسات پرداخته باشند و دومینوی حوادث ناگوار را با جزئیات بیشتری به تصویر کشیده باشند. آثاری هرچند ناگوار اما اغلب با درون‌مایه های فلسفی و عمیق خود مخاطب را به چالش قضاوت و خودشناسی می‌کشند. برای معرفی ۸ انیمه‌ ترسناک با ما همراه باشید.

Shiki

جمعه ۱۲ آگوست، اولین خون.

گرما برای سالخورده‌ها سخته. اگه دقت کنی پیرزنه بعد از اون دوتا مرده. جالبه، نه؟ این یعنی اون پیرزنه چند روزی کنار اجساد اون دوتا زنده بوده. سیل خون و حوادثِ انیمه‌ شیکی با مرگ نوجوانی به نام مگومی آغاز می‌شود.

انیمیشن شیکی
انیمیشن شیکی

مرگی که مصادف با ورود خانواده‌ای مرموز به تنها قلعه متروک اروپایی روستا است. مرگی که در ابتدا ناشی از کم‌خونی شدید تشخیص داده می‌شود اما طولی نمی‌کشد که تعداد مرگ‌های مشابه بیشتر و بیشتر می‌شود. شیکی به آرامی چشم‌های شما را می‌بندد و ترس را از دریچه قلب‌ وارد می‌کند. جایی که شما خارج از بازی‌های منطق، تنها وارد خلسه‌ای رعب‌آور می‌شوید؛ این احساسی است که در دیگر آثار ژانر وحشت کمتر می‌توان یافت. وحشتی که روح و احساسات شما را تحت شعاع قرار می‌دهد.

Yamishibai Japanese Ghost Stories

یامی‌شیبای در ۹ فصل به داستان‌های کوتاه محلی و ترسناک ژاپن می‌پردازد، داستان‌هایی چند دقیقه‌ای که توسط پیرمردی با ماسک نمایشی نقل می‌شوند. پیرمرد یک هنرمند کامیشیبای ( هنر‌نمایش کاغذی همراه با تصویرگری چاپی برای کودکان) است. داستان‌های وهم‌انگیز خود را برای تاثیر هرچه بیشتر روی جمع مخاطبین کوچک خود روی کاغذ می‌آورد و با تصاویر وحشت حاصل از این قصه‌ها را دوچندان می‌کند.

یامی‌ شیبای
یامی‌ شیبای

داستان‌های نقل شده در یامی‌شیبای برمحور داستان‌های محلی و خیابانی‌ است از آن دسته داستان‌های رعب‌آوری که در جمع سالمندان و نقال‌های خیابانی باز‌گو می‌شوند. تاثیر‌گذاری این گونه قصه‌ها بیش از ظاهرشان است؛ تمدن‌های تاریخی همواره از گذشته در‌حال زایش این قصه‌ها بوده‌اند. مردمانی که اغلب از کودکی با آن‌ها بزرگ شده‌اند و یا خود درون یکی از آن‌ها زندگی کردند. این آشنا‌ پنداری تاریخی مخاطب را به اثر بسیار نزدیک می‌کند و در جایی درمیابیم که در هزارتوی قصه‌های یامی‌شیبای گمشده‌ایم.

Higurashi: When They Cry

روستا‌های کوچک یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای نویسندگان ژانر وحشت است. اتحاد مردم روستا و همبستگی‌ که گاها ریشه در ارتباطات خونی دارد، روستاها را به مکانی مناسب برای پنهان کردن راز‌های هولناک و اتفاقات اسرار‌آمیز می‌کند.

انیمیشن ترسناک وقتی آن ها می گریند
انیمیشن ترسناک وقتی آن ها می گریند

کنجکاوی غریبه‌ای نادان در اغلب اوقات نقطه شروع داستان و حوادث می‌شود. روندی که در انیمه‌ی هیگاراشی شاهد آن هستیم. مائبارا کیچی پس از مهاجرت به روستای هینامیزاوا با تعدادی از همکلاسی‌هایش دوستی‌ ساده‌ای را برقرار می‌کند، پس از مدتی‌؛ اتفاقی متوجه یک حادثه در گذشته روستا می‌شود اما با اندکی پرس و جو می‌فهمد همه حتی دوستان‌اش سعی در پنهان کردن این حادثه دارند. دوستانی که در پس چهره شیرین خود حامل اسرار تاریکی هستند.

Corpse Party

این اثر بیش از آن‌که ترسناک باشد، تکان دهنده است. حجم عظیمی از احساسات و رفتار‌های اغراق شده، همراه با مقدار زیادی خون و صحنه‌های دلخراش، محتوای کلی این انیمه را شکل می‌دهد.

انیمه Corpse Party
انیمه Corpse Party

داستان با یک کلیشه شروع می‌شود. برای ایجاد یک طلسم دوستی پایدار، گروهی از دانش‌آموزان دورهم جمع می‌شوند. یکی از دانش‌آموزان که به زودی فارغ التحصیل می‌شود، علت این گردهمایی است؛ پس از مدتی زمین لرزه رخ می‌دهد و دانش‌آموزان درون یک گودال کشیده می‌شوند. پس از به هوش خود را درون مدرسه متروکه‌ای به نام میزبان بهشت می‌بینند که در گذشته محل یک فاجعه بوده‌است. حالا آنها باید برای زنده ماندن و فرار مبارزه کنند.

paranoia agent

شاید بزرگ‌ترین تضمین برای تماشای انیمه‌ی پارانویا اجنت امضای کارگردان شهیر ژاپنی ساتوشی کن باشد. این کارگردان و نویسنده‌ی نابغه، تبحر خاصی در به چالش کشیدن‌ِ قضاوت مخاطب دارد؛ او با نمایش ماهرانه‌ی تمایلات پست و تاریکِ انسان در برابر اعمالش، مخاطب را در خارج از صحنه تنها نمی‌گذارد بلکه دائما او را مجبور می‌کند تا خود، اعمال و تفکراتش را مورد پرسش و محاکمه قرار‌دهد.

انیمه‌ ی پارانویا اجنت
انیمه‌ ی پارانویا اجنت

چه چیزی درست و چه چیزی غلط است؟ چه کسی گناهکار است? در انیمه‌ی پارانویا اجنت ما با جهانی مشابه آنچه در واقعیت می‌بینیم، روبرو هستیم. جهانی که با ضاربی عجیب و کوچک در کشمکش است. قاتلی اسکیت سوار با چوب بیسبال خمیده‌اش سوژه‌های خود را انتخاب می‌کند و بدون به جا گذاشتن اثری از خود فرد را به قتل می‌رساند. هرچه می‌گذرد ترس بیشتر میان مردم رخنه می‌کند. ناتوانی پلیس در پیدا کردن ضارب، تخم شک و تردید را میکارد و چیزی نمی‌گذرد که مردم شروع به تهمت زدن به یکدیگر می‌کنند، هر شباهتی شعله یک آشوب را روشن می‌کند.

Another

دیگری را شاید بتوان معروف‌ترین و پر‌طرفدار‌ترین انیمه‌ی این لیست دانست. فضای این کار از ابتدا شروعی صادقانه دارد، با اولین دیالوگ‌ها متوجه می‌شویم با اثری جدی در این ژانر روبرو هستیم. دیگری تمام تمرکزش را روی حس و حال مخاطب و همراهی او با ریتم داستان می‌گذارد، اشتیاق مخاطب پس از هر قسمت بیشتر می‌شود تا گوشه‌ای دیگر از اسرار داستان برایش فاش شود.

انیمه دیگری
انیمه دیگری

دیگری در ابتدا با شرح یک تراژدی آغاز می‌شود، دانش‌آموز محبوبی به نام میساکی با مرگ خود ضربه‌ی مهلکی به احساسات هم‌کلاسی‌هایش می‌زند؛ آنقدر مهلک که آن‌ها تصمیم می‌گیرند وانمود کنند میساکی زنده است و در میان آ‌ن‌ها حضور دارد پس از مدتی معلمان و کادر مدرسه هم با آن‌ها همراه می‌شوند و در عکس جشن فارغ التحصیلی برای او جایگاه تعیین می‌کنند، اما مدتی بعد آن جایگاه دیگر خالی نیست. میساکی در عکس حضور دارد. ۲۶ سال بعد پسری به نام کویچی به مدرسه منتقل می‌شود به محض ورود توجه‌اش به دختری گوشه گیر به نام میساکی جلب می‌شود اما در مدت کوتاهی متوجه ‌می‌شود همه دانش‌آموزان حضور میساکی را نادیده می‌گیرند.

Monster

در آلمان پس از جنگ سرد، دکتر کنزو تنما بر سر شرافتش قمار می‌کند، در میانه‌ی یک جراحی سخت که تنها او از پس آن بر می‌آید، از کنزو تنما خواسته می‌شود تا جراحی را رها کرده و به وضعیت شهردار رسیدگی کند اما او پا روی شرافتش نمیگذارد و این دستور را نمی‌پذیرد.

انیمیشن هیولا
انیمیشن هیولا

بعد از این ماجرا او توسط همکاران و اطرافیانش نادیده گرفته می‌شود و مورد بد رفتاری قرار می‌گیرد، همه چیز جایی بهم می‌ریزد که پسر درمان شده پس از کشتن همکاران کنزو تنما می‌گریزد و او را در سیبل اتهامات تنها می‌گذارد.

parasyte: the maxim

چه اتفاقی می‌افتد اگر انسان دیگر در راس برتری بر موجودات نباشد؟ انگل: قاعده‌ی کلی داستان یک آشوب غیر منتظره است. ورود گونه‌ای انگل هوشمند به دنیا قطاری از مرگ‌ها را به حرکت در می‌آورد.

انیمیشن ترسناک انگل: قاعده‌ی کلی
انیمیشن ترسناک انگل: قاعده‌ی کلی

در این میان شینچی دانش‌آموز عادی دبیرستان، در اولین شب هجوم مورد حمله قرار می‌گیرد اما از خوش‌شانسی‌اش هدفون روی گوشش مانع ورود و تصاحب مغزش توسط انگل می‌شود. شینچی صبح روز بعد متوجه می‌شود دست راستش میزبان این انگل شده و حالا در دنیای وحشت‌زده از حضور این انگل‌های شبه انسان آدم‌خوار، شینچی و انگل دست راستش میگی اهداف مشترکی را برای بقا دنبال می‌کنند. یک انیمه ترسناک خیره‌کننده که باید تماشا کنید.

 

بیشتر بدانید : معرفی 5 انیمیشن سینمایی ترسناک + عکس

بیشتر بدانید : بهترین انیمیشن های روانشناختی + تصاویر

بیشتر بدانید : ترسناک ترین شخصیت های کارتونی دهه 60 + عکس

بیشتر بدانید : حقایق جالب درباره کاراکترهای محبوب دیزنی

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: vigiato.net