برترین انیمیشن های 2021 + تصاویر
 در این مطلب قصد داریم شما را با 10 مورد از بهترین انیمیشن های سال 2021 که از نگاه راتن تومیتوز انیمیشن های بی نقص و منحصربفردی بوده اند آشنا کنیم

۱۰ فیلم انیمیشن برتر سال ۲۰۲۱ به انتخاب راتن تومیتوز

انیمیشن معمولاً محملی برای روایت داستان هایی جذاب است که برای همه اعضای خانواده سرگرم کننده بوده و دیزنی نیز پس از دهه ها تجربه، به استاندارد خاصی برای ساخت این انیمیشن ها دست یافته که برای والدین و کودکان به یک اندازه جذاب هستند. به دلیل شیوع کرونا، سال ۲۰۲۱ سال دشواری برای صنعت فیلمسازی بود اما شاهد رشد و توسعه جذابی در این زمینه نیز بودیم. برای مثال، سونی پیکچرز فیلم های زیادی را از طریق نتفلیکس منتشر کرد که بسیاری از آن ها با استقبال همراه شدند. همچنین شاهد انتشار انیمه های ژاپنی بسیاری در آمریکا بودیم که البته برخلاف سال های قبل، تعداد زیادی از آن ها نتوانستند چندان توجه منتقدان راتن تومیتوز را به خود جلب کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ مورد از بهترین انیمیشن های سال ۲۰۲۱ که از نگاه راتن تومیتوز انیمیشن های بی نقص و منحصربفردی بوده اند آشنا کنیم.

۱۰- Sing 2

امتیاز راتن تومیتوز: ۷۰ درصد

انیمیشن آواز 2
انیمیشن آواز 2

دنباله ی انیمیشن بسیار موفق Sing با نام Sing 2 به دنیای موزیکال حیوانات بازگشته و این گروه نامتجانس از حیوانات موسیقیدان را در تلاش برای انجام یک اجرای تاثیرگذار و قوی در لاس وگاس به تصویر می کشد. تمامی ستارگان صداپیشه فیلم اول نیز بازگشته و بونو نیز به عنوان بازیگر جدید در نقش موسیقیدانی گوشه گیر ظاهر می شود که باستر مون می خواهد برای برنامه بزرگش از او استفاده کند. بر اساس نظر منتقدان، انیمیشن Sing 2 اکثر چیزهای خوبی که مخاطبان در مورد فیلم اول دوست داشتند را در خود دارد اما با ترانه ها، رقص ها و محتوای بهتر. با امتیاز ۷۰ درصد در راتن تومیتوز، بسیار واضح است که کودکان و والدین در سراسر جهان فیلم Sing 2 را گزینه مناسبی برای تماشا در ایام تعطیلات خواهند دید.

۹- Paw Patrol: The Movie

امتیاز راتن تومیتوز: ۷۹ درصد

کارتون سگ های نگهبان
کارتون سگ های نگهبان

به دلیل شیوع کرونا، این انیمیشن بسیار مورد انتظار که بر اساس یک سریال کودکانه محبوب به سرویس استریمینگ پارامونت پلاس منتقل شد، جایی که کودکان بتوانند در ایمنی کامل و بدون نیاز به خارج شدن از خانه به تماشای این فیلم جدید نوستالژیک بپردازند. اغلب اوقات فیلم های انیمیشنی قصد دارند برای تمام اعضای یک خانواده سرگرم کننده باشند اما ساخت انیمیشنی که تنها برای کودکان باشد نیز اشکالی ندارد. تداوم فرانچایز PAW Patrol و ساخت دنباله های متعدد چیزی بوده که کودکان به خوبی از آن استقبال کرده اند.

۸- Ron’s Gone Wrong

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۰ درصد

انیمیشن ران اشتباه رفته است
انیمیشن ران اشتباه رفته است

یکی از فیلم های انیمیشن سرگردانی که دیزنی پس از خرید کمپانی فاکس قرن بیستم بدست آورد، انیمیشن Ron’s Gone Wrong بود که در آن به موضوع ربات های شخصی دارای احساس است. این انیمیشن داستان پسربچه نوجوانی را روایت می کند که با یک ربات دارای احساس معیوب آشنا شده و رابطه دوستانه خاصی بین آن ها شکل می گیرد، در حالی که تلاش دارند به دیگر کودکان نشان دهند که هیچکدام تنها نیستند.

۷- Vivo

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۶ درصد

انیمیشن ویوو
انیمیشن ویوو

یکی از فیلم های انیمیشنی که سونی پیکچرز به سرویس نتفلیکس فروخت، انیمیشن Vivo  بود که در آن ینایرالی سیمو در نقش گابی و لین مانوئل میراندا در نقش شخصیت اصلی ویوو صداپیشگی می کنند. این انیمیشن داستان شخصیت ویوو را روایت می کند که همراه با گابی برای اجرای ترانه ای عاشاقنه از دوست قدیمی و درگذشته ویوو تلاش می کنند. تقریباً بدون بازاریابی خاصی، Vivo به یک محبوبیت غیرمنتظره نزد منتقدان و بینندگان دست یافته و اکنون در وبسایت راتن تومیتوز امتیاز ۸۶ درصد را در اختیار دارد. اگر چه منتقدان چیز خاص جدید و غافلگیر کننده ای در این انیمیشن نیافتند اما ترانه هایی که توسط لین مانوئل میراندا ساخته شده بودند نقش مهمی در موفقیت فیلم داشته و امتیاز بیشتری برای Vivo در پی داشت.

۶-Encanto

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۱ درصد

انیمیشن افسون
انیمیشن افسون

دومین انیمیشن اورجینال دیزنی که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، انیمیشن Encanto بود که یک موفقیت بزرگ برای دیزنی از نگاه منتقدان بود. انیمیشن Encanto داستان خانواده مادریگال را روایت می کند، خانواده ای با قدرت های خدادادی خاص در زمینه موسیقی که شنوایی اما یکی از اعضای خانواده به میرابال از این نعمت ها محروم است. میرابال که صداپیشگی او را استفانی بئاتریس بر عهده دارد، خیلی زود مامور می شود تا بفهمد که چرا معجزه ی خانوادگی آن ها در حال از بین رفتن بوده و در این مسیر سعی کند راهی برای حل مشکل خانواده اش پیدا کند. با ترانه ها و موسیقی هایی از لین مانوئل میراندا، انیمیشن Encanto بسیار مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار گرفته است. فضای جدید و داستان منحصربفرد این انیمیشن خانوادگی باعث شده که منتقدان و سینماروها با عشق و احترام از آن استقبال کنند و این موضوع در ترکیب با انیمیشن سازی جذاب و جادوی دیزنی باعث شده که Encanto اکنون امتیاز ۹۱ درصد را در راتن تومیتوز در اختیار داشته باشد.

۵- Luca

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۱ درصد

انیمیشن لوکا
انیمیشن لوکا

منتقدان به معنای واقعی کلمه عاشق این انیمیشن شده بودند. اگر چه داستان انیمیشن Luca بسیار ساده بود اما بار دیگر ثابت کرد که استودیو پیکسار توانمند و مشتاقل توسعه سبک ها و تکنیک های انیمیشن سازی و رساندن آن ها به فضایی بیرون از واقعیت گرایی است، همان چیزی که این استودیو در سال های اخیر بسیار برای رسیدن به آن تلاش کرده است.

۴- Raya And The Last Dragon

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۴ درصد

 انیمیشن رایا و آخرین اژدها
انیمیشن رایا و آخرین اژدها 

انیمیشن Raya And The Last Dragon اولین فیلم انیمیشن دیزنی بود که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد و یکی از تنها دو انیمیشن غیرموزیکال ساخت این کمپانی بود. Raya And The Last Dragon داستان رایا را روایت می کند که آخرین اژدها را پیدا کرده و بدین ترتیب می تواند به حکمرانی شخصیت شروری که زمین را نابود کرده پایان دهد. انیمیشن Raya And The Last Dragon همچنین آخرین فیلمی از دیزنی بود که به دو صورت اکران می شد. اگر چه منتقدان به این نکته اشاره کرده بودند که این انیمیشن نیز همچنان در آن فرمول قدیمی و کلاسیک پرنسس محور دیزنی گرفتار شده است اما انیمه سازی جذاب و صداپیشگی های بی نقص باعث شده توجهشان به این انیمیشن جلب شود. اکنون سال هاست که منتقدان انتقادهای تندی از دیزنی داشته اما Raya And The Last Dragon کمک بسیاری به بازگشت اعتبار به ساخته های دیزنی از نگاه عموم مردم داشته است.

۳- The Mitchells Vs. The Machines

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۷ درصد

انیمیشن میچل ها در برابر ماشین ها
انیمیشن میچل ها در برابر ماشین ها

با استفاده از یک سبک انیمیشن سازی خلاقانه و جدید که می تواند با ساخته های بلاک باستری مانند  Spider-Man: Into the Spider-Verse نیز رقابت کند، انیمیشن The Mitchells Vs. The Machines محبوب ترین اثر منتقدان در حوزه انیمیشن بود. این انیمیشن داستان کیتی میچل و خانواده اش را روایت می کند که سعی دارند در آخرالزمان ربات ها زنده مانده و زمین و بشریت را از دست آن ها نجات دهند، داستانی که به یک موفقیت خیره کننده برای نتفلیکس تبدیل شد. از نگاه منتقدان و تماشاگران، انیمیشن سازی پرانرژی فیلم روح تازه ای به این ژانر دمیده بود. در واقع عجیب بودن شخصیت های فیلم که نقش اصلی را در سبک خاص انیمه سازی آن داشت، باعث شد که The Mitchells Vs. The Machines  ظاهری منحصربفرد داشته که به مذاق مخاطبان خوش بیاید. این انیمیشن به شدت بامزه، خنده دار، دلگرم کننده و بی نقص است و لیاقت هر درصد از ۹۷ درصد امتیاز راتن تومیتوز را دارد.

۲- Evangelion: 3.0+1.0 Thrice Upon A Time

امتیاز راتن تومیتوز: ۱۰۰ درصد

انیمیشن اونگلیون: ۳.۰+۱.۰ سه بار در یک زمان
انیمیشن اونگلیون: ۳.۰+۱.۰ سه بار در یک زمان

چهارمین قسمت از سری فیلم های Rebuild of Evangelion مدت هاست که طرفداران انیمیشن را در انتظار گذاشته بود. این قسمت نیز بار دیگر به ماجراجویی های شینجی و گروهش می پردازد و آخرین قسمت از کار هیدیکی آنو در سری فیلم های Evangelion به شمار می آید. بدست آوردن امتیاز ۱۰۰ درصد از راتن تومیتوز کار ساده ای نیست اما Evangelion: 3.0+1.0 Thrice Upon A Time همچنان بیش از هر انیمه دیگری که در سال ۲۰۲۱ در ایالات متحده منتشر شده بود مورد نقد و بررسی قرار گرفت. آخرین فیلم مجموعه Evangelion با پایانی مناسب و راضی کننده برای طرفدارانش به پایان رسید.

۱- The Witcher: Nightmare Of The Wolf

امتیاز راتن تومیتوز: ۱۰۰ درصد

 انیمیشن ویچر کابوس گرگ
انیمیشن ویچر کابوس گرگ

اولین فیلم سینمایی و طولانی نتفلیکس از فرانچایز محبوب Witcher با نام The Witcher: Nightmare of the Wolf در واقع پیش درآمدی بر سریالی است که اکنون با بازی هنری کاویل در حال پخش است. این انیمیشن در واقع داستان راهنما و مرشد گرالت به نام وسمیر را روایت می کند که با هیولاها مبارزه کرده و از دسیسه ای برای نابود کردن ویچرها پرده بر می دارد. اگر چه کمتر از ۵۰ منتقد به بررسی و نقد این انیمیشن پرداخته اند اما امتیاز The Witcher: Nightmare Of The Wolf  همچنان ۱۰۰ درصد باقی مانده است. اکنون مدت هاست که استودیو میر (Studio Mir) انیمیشن های خارق العاده و باکیفیتی برای نتفلیکس می سازد و این فیلم نیز همان رویه را ادامه داده است. انیمیشن پویا و سیال و داستان پرزرق و برق این انیمیشن، در نگاه کسانی که آن را دیده اند بسیار جذاب جلوه کرده و در افزایش جذابیت فصل دوم سریال The Witcher و اشتیاق طرفداران برای تماشای آن نقش مهمی داشته است.

 

بیشتر بدانید : بهترین انیمیشن های فانتری و ابرقهرمانی 2021

بیشتر بدانید : بهترین انیمیشن های روانشناختی + تصاویر

بیشتر بدانید : بهترین انیمیشن سال ۲۰۱۸ کدام خواهد بود؟

بیشتر بدانید : انیمیشن های جذاب هایائو میازاکی که باید حداقل یکبار ببینید! + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com