نگاهی به چند فیلم كمدی‌ محبوب
تعداد فیلم‌های كمدی (حتی در طول یك دهه) بی‌شمار است و دیدن همه آنها كار دشوار و غیرممكنی است. درنتیجه تصمیم گرفته‌ایم كه این كار را برایتان ساده كنیم. در این یادداشت فهرستی از بهترین كمدی‌های...

بهترین فیلم های خنده دار خانوادگی

دیدن بعضی از فیلم‌های كمدی باعث می‌شود كه واقعا شما از زیر بار فشارها خلاص شوید، برای مدتی اشك‌هایتان ناپدید شود و ذهن‌تان را شفاف و روشن و تیز می‌كند. احتمالا در این دنیا كسی را پیدا نمی‌كنید كه از فیلم‌های كمدی بدش بیاید. كمدی‌ها فیلم‌های محبوب خانواده‌ها هستند كه همه اعضای خانواده كنار هم می‌توانند به تماشای آنها بنشینند و فارغ از تفاوت‌های سنی از تماشایشان لذت ببرند. این ژانر مناسب همه گروه‌های سنی است. ژانر كمدی تغییراتی هم در این سال‌ها داشته و مفهوم كارگردانی و بازیگری كمدی تغییر كرده است. تعداد فیلم‌های كمدی بی‌شمار است و دیدن همه آنها كار دشوار و غیرممكنی است. درنتیجه تصمیم گرفته‌ایم كه این كار را برایتان ساده كنیم. در این یادداشت فهرستی از بهترین كمدی‌های دهه را انتخاب كرده‌ایم تا خودتان تصمیم بگیرید كه كدام برای دیدن بهتر هستند:

بیشتر بدانید : معرفی جذاب ترین فیلم های کمدی برای تعطیلات آخر هفته + عکس

خاطرات روزانه بریجیت جونز (2001)

بعضی از كارگردانان ممكن است در انتخاب رنه زلوگر به عنوان نقش یك تردید داشته باشند اما دلیل اصلی موفقیت و پرفروش شدن فیلم «بریجیت جونز» بازی رنه زلوگر در نقش اصلی فیلم است. این یكی از بهترین كمدی‌های دهه است و زلوگر توانست با بازی خوبش منتقدان و تماشاگران را مجذوب كند. او برای بازی در این نقش چیزی حدود 20 پوند وزن اضافه كرد. فیلم داستان دختر ساده دلی به نام بریجیت جونز است كه در جامعه و در ارتباط با آدم‌ها دچار مشكل می‌شود. بار یكی از بهترین كمدی‌های سینما روی شانه‌های زلوگر است.

درخشش ابدی ذهن بی‌آلایش (2004)

چارلی كافمن با این فیلم تعریف جدیدی از ژانر كمدی-رمانتیك ارائه می‌دهد. جیم كری و كیت وینسلت نقش زوجی را بازی می‌كنند كه متاركه كرده‌اند و می‌خواهند حافظه و خاطراتشان از یكدیگر را پاك كنند. مشكل وقتی رخ می‌دهد كه كری دوباره همه آن خاطرات را زندگی می‌كند و درمی‌یابد كه علاقه‌اش به همسرش فراتر از حسادت و جروبحث‌هاست. یكی از بهترین فیلم‌های كمدی دهه. «درخشش ابدی ذهن بی‌آلایش» خلاق و مبتكر و بامزه است و در عین حال می‌تواند دردآور و عمیق هم باشد.

مرگ در مراسم تشییع جنازه (2007)

فیلمی به كارگردانی فرانك اوز و بازی روپرت گریوز و ماتیو با یك فیلمنامه خلاق و هوشمندانه، زمان‌بندی درست، گروه بازیگران عالی و شوخی‌ها بی‌وقفه. داستان مرد جوانی به نام دانیل كه با همسرش در خانه پدرش زندگی می‌كند و وقتی پدرش از دنیا می‌رود، وظیفه اوست كه مراسم خاكسپاری پدر را برگزار كند. و حالا دانیل باید خودش را آماده كند كه با دوستان و اقوام روبه‌رو شود.

(Micmacs (2010

Micmacs یك كمدی سرحال و خالص فرانسوی است كه هر كسی آن را ببیند، ‌تحسینش كند. فیلم در سینماهای آمریكا هم اكران شد. این یك فیلم اورجینال و سرخوش و جذاب است كه شما را روی صندلی‌تان میخكوب می‌كند. فقط باید جای كافی داشته باشید برای وقتی كه از خنده روی زمین غلت می‌زنید. فیلم حس و حال كمدی‌های كلاسیك باستر كیتونی را دارد كه احتمالا تماشاگران مسن‌تر از این ادای دین خوشحال خواهند شد.

بالا (2009)

«بالا» با یك ساختار كلاسیك، كمدی خالص، دلگرم‌كننده و هوشمندانه‌ای است كه در صدر بخش انیمیشن‌های كمدی‌ قرار می‌گیرد. گرچه این موضوع بدان معنی نیست كه آن را بهترین محصول دیزنی/پیكسار بدانیم اما در این بخش بهتر از «راتاتویی» و «وال-ای» عمل می‌كند. «بالا» تركیب فوق‌العاده‌ای از داستانگویی، پرورش شخصیت‌ها و توسعه احساسات است كه در هر دو وجه كمیك و غیركمیكش خوب عمل می‌كند. همه اینها دلایلی است كه نشان می‌دهد «بالا» كه نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم اسكار هم بود، لیاقت این را دارد كه در این فهرست قرار بگیرد.

خماری (2009)

«خماری» فیلمی است كه با بودجه خیلی كم و با چهار بازیگر ساخته شد، آن هم بازیگرانی كه خیلی هم شناخته شده نبودند. به هرحال بعد از اكران این فیلم فقط در ایالات متحده آمریكا حدود 275 میلیون دلار فروخت و حالا دیگر به عنوان یك كمدی كالت از آن یاد می‌شود. البته ما فقط به آمار و ارقام توجه نمی‌كنیم. «خماری» نه براساس نگاه به مخاطب و نه ستاره‌ها ساخته شده و نه اقتباسی از یك كمیك بوك است. فیلم فقط یك خط داستانی بامزه دارد و چند تا بازیگر خوب جدی كه باعث می‌شود فیلم در رقابت برای كسب رتبه اول بهترین كمدی‌ها قرار بگیرد. معمولا چنین فیلم‌هایی از طرف منتقدان خیلی تحویل گرفته نمی‌شوند اما در مورد «خماری» چنین اتفاقی نیفتاد. فیلم هم از طرف منتقدان و هم تماشاگران مورد تحسین و تشویق قرار گرفت.

پلیس‌ها بیرون (2010)

یكی از بهترین كمدی‌های 2010 كه موقع دیدن آن صدای قاه قاه خنده‌تان بلند می‌شود. كارگردان این فیلم خنده‌دار كوین اسمیت است. او این شانس را داشته كه از بروس ویلیس و تریسی مورگان، پلیس كمدی بسازد. فیلم ماجرای دو افسر پلیس قدیمی و باتجربه است كه در تعقیب یك دزد خرده‌پا به دنیای گنگسترها و پول‌شویی راه پیدا می‌كنند. منتقدان فیلم را دوست نداشتند اما دیدن آن در یك آخر هفته بارانی را امتحان كنید.

فیلم‌های كمدی در حقیقت این قدرت را دارند كه وضعیت روحی و خلق و خوی آدم‌ها را ارتقا دهند. زندگی لحظات ناامیدكننده زیادی دارد كه باعث می‌شود خندیدن را فراموش كنیم. این دلیل خوبی است كه شروع به دیدن فیلم‌های كمدی كنید. می‌توانید آنها را از فهرست بهترین كمدی‌های سینما هم انتخاب كنید:

آنی هال/ لبوفسكی بزرگ/ چیزی درباره مری وجود دارد/ پلنگ صورتی/ سیمپسون‌ها/ دكتر دولیتل/ بعضی‌ها داغشو دوست دارند و.....

بیشتر بدانید : فیلم های کمدی ایرانی که می تواند شما را ساعتها به قهقهه زدن وا دارد + عکس

بیشتر بدانید : بهترین فیلم های کمدی سال 2019 برای یک دل سیر خندیدن! + عکس

بیشتر بدانید : بهترین فیلم های درام کمدی تاثیرگذار + عکس

بیشتر بدانید : فیلم های کمدی جذاب و خنده دار برای شبهای گرم تابستان 98

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: tehrooz.com