5 فیلم هالیوودی که از کتابشان بهتر هستند! + عکس
این یک ضرب المثل رایج است که بدون شک بهترین دوست انسان کتاب است .برای بسیاری از کتاب ها ،مطابق با همان داستان کتاب ،فیلمی هم ساخته شده است که در هر صورت کتاب آن تاثیر بیشتری میان مردم گذاشته است .

فیلم های موفق تر از کتاب ها

اما این بار 5 کتاب وجود دارد که زمانیکه فیلم آنها ساخته شد ، فیلم های آنها بهتر و عرضه ی آنها در بازار طرفداران بیشتری نسبت به کتابشان داشته است .در اینجا 5 فیلم هالیوودی که از کتابشان بهتر می باشند را برایتان معرفی کرده ایم . 

بیشتر بدانید : فهرست برترین کتابهایی که فیلم شدند از نگاه روزنامه گاردین

سه گانه بورن (The Borne Trilogy)
سه گانه بورن (The Borne Trilogy)

می خواهیم به عنوان اولین فیلم از سه گانه بورن نام ببریم .فیلمی سرشار از هیجان و پر از تنش و عملیات جذاب و دیدنی می باشد و این در حالی اتفاق افتاده است که رمان آن غالبا کتابی معمولی و خالی از اکشن ها می باشد .فیلمی که با بازی فوق العاده زیبای مت دیمون و بر اساس یک درام سیاسی افشاگرانه درباره برخی اقدامات غیرقانونی سازمان سیاست شکل گرفته است و این هیجانات در رمان آن به این شدت درک نمی شود .

فارست گامپ (Forrest Gump)
فارست گامپ (Forrest Gump)

تام هنکس (فارست گامپ) در سال 1994 برای بازیگری در این فیلم که به نویسندگی وینستون گروم نویسنده ی معروف هالیوودی است ،انتخاب شد .اما در فیلم ،او نقش پسری را دارد که از شانس زیادی برخوردار بوده و به موفقیت هایی چشم گیری می رسد واین در حالی است که در کتابش ،شخصیتی کاملا متمایز دارد و می تواند از سیاره های دیگر دیدن کند و کارهای عجیبی انجام دهد .

تاوان (Atonement)
تاوان (Atonement)

این فیلم برگرفته از رمانی به همین نام نوشته ی یان مک ایوان است. کتابی بدون شک مملواز غم و اندوه زیاد و کاملا درام واحساسی می باشد . کیرا نایت لی وجیمز مک‌آووی نقش دو خواهر را بازی کرده اند و عشق در زندگی در این فیلم بسیار زیبا نشان داده شده است و تجسم موفقیت آمیزی از دو عشق و تاسف برای تاوان اشتباهی است که دیگر قابل جبران نمی باشد .آهنگ هایی روی صحنه هایی از این فیلم گذاشته شده است که حس و حالی به این فیلم میدهد که اصلا به هنگام خواندن کتابش نمی توان به این حس رسید .

صبحانه در تیفانی(Breakfast at Tiffany’s)
صبحانه در تیفانی(Breakfast at Tiffany’s)

آدری هپبورن (هالی گولایتلی) نقش دختر جوان 15 ساله ای را دارد که بسیار از هم گسیخته و سرگردان می باشد و همه ی قدرت فیلم را در روایت مدیون رمان قدرتمند ترومن کپوتی  می باشد که  فیلم از روی آن اقتباس شده است.البته فیلم در مقایسه با رمان تغییراتی داشته است از قبیل اینکه در رمان،شخصیت هالی به مراتب تیره تر بوده  است و دیگری پایان خوش فیلم است که در رمانش این گونه نمی باشد .اما باید گفت در کل این فیلم داستان عاشقانه مدرن و دوست داشتنی دارد .

جان عزیز (Dear John)
جان عزیز (Dear John)

جان عزیز براساس اقتباسی از یک رمان عاطفی پرفروش به قلم نیکلاس اسپارکس ساخته شده است و چانینگ تاتوم، آماندا سیفرید هنرمندان بازیگر آن می باشند .داستان این فیلم برگرفته از یک برخورد اتفاقی میان دو جوان می باشد که در مقایسه با کتابش توانسته به راحتی جریان میان این دو را به تصویر بکشد .آرامشی وجود ندارد و روند هیجانات عشقی میان این دو به راحتی صورت می گیرد .

بیشتر بدانید : 10 اقتباس سینمایی از معروفترین شاهكارهای دنیای ادبیات!

بیشتر بدانید : از جان سخت تا بیمار انگلیسی: کتاب هایی که به فیلم های موفقی تبدیل شدند

بیشتر بدانید : 8 رمان که فیلم های خوبی از روی آن ها ساخته شد

 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ