«اسکارلت جوهانسون»،بازیگر مورد علاقه وودِی آلن؛ غرامت گرفت!
اسکارلت جوهانسون بازیگر هالیوودی که سال پیش ناشر فرانسوی را به دادگاه کشیده بود، موفق شد از او غرامت بگیرد.
به نقل از بی‌بی‌سی، اسکارلت جوهانسون که خرداد سال پیش ناشر فرانسوی را برای استفاده از نامش به دادگاه کشانده بود، به حکم دادگاه باید 2500 یورو (1981 دلار) از این ناشر غرامت بگیرد.

یک دادگاه در پاریس گریگور دلاکور رمان‌نویس فرانسوی را برای ترسیم مضر چهره این بازیگر در کتابش، ملزم به پرداخت خسارت به اسکارلت جوهانسون کرد.

این نویسنده در دادگاه از کتابش دفاع کرد و گفت در واقع در کتابش داشت از این بازیگر تجلیل می‌کرد.

جوهانسون برای استفاده از اسمش در رمانی فرانسوی از «جی.سی لتس» ناشر فرانسوی این رمان شکایت کرده بود.

وینست تولدانو وکیل این بازیگر در دادگاه اعلام کرده بود این کتاب موکلش را به عنوان یک «موضوع جنسی» مطرح کرده در حالی که نویسنده  از کتابش با این عنوان دفاع کرد که قصد داشت فرهنگ چهره های مشهور و سلبریتی را به زبان طنز بیان کند.

رمان «اولین جیزی که می بینیم» درباره مکانیکی در دهکده شمالی «سیمی» است که یک زن به او زنگ می زند تا برای تعمیر ماشینش بیاید. با دیدن این زن مکانیک ابتدا تصویر می کند او باید اسکارلت جوهانسون باشد. اما 60 صفحه بعد او متوجه می شود که این زن همان بازیگر مشهور نیست و جنین فوکاپرس نام دارد.

این کتاب مارس 2013 (اسفند 1391) در فرانسه منتشر شد و بیش از 100 هزار نسخه از آن به فروش رسیده است.

گریگور دلاکور پیشتر گفته بود وقتی شنید یک شکایت علیه وی به دادگاه شده، متعجب شد. وی افزود همه چهره های مشهور در زندگی امروز ما حضور دارند و وسایل ارتباط جمعی آنها را وارد زندگی ما کرده اند. در عین حال همه اطلاعات زندگی این چهره ها در اینترنت در دسترس همه است.

این نویسنده ضمن تمجید از زیبایی جوهانسون گفت قصد نداشت به او آسیبی برساند.

جوهانسون از دادگاه طلب 50 هزار یورو کرده بود و خواستار این شده بود که فروش کتاب متوقف شود و جلوی ترجمه آن به زبان های دیگر و یا اقتباس سینمایی آن گرفته شود.

در حالی که وکیل این بازیگر رای دادگاه را پسندیده بود، دلاکورت آن را مضحک و بی معنی نامید.

اسکارلت جوهانسون بازیگر سینما سال پیش اعلام کرد اولین فیلمش را با اقتباسی از کتاب «تقاطع تابستانی» ترومن کاپوتی جلوی دوربین می برد. جالب این که این فیلم ماجرای یک دختر 17 ساله را دنبال می کند که تصمیم می گیرد در تابستان 1945 سفری به پاریس بکند.

اسکارلت جوهانسون بازیگر مورد علاقه وودی آلن است و در فیلم های متعددی از او بازی کرده است. او متولد 1984 و آمریکایی دانمارکی تبار است. وی که چهار بار نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر گلدن گلوب شده، در فیلم هایی چون «گمشده در ترجمه»، «دختری با گوشواره مروارید»، «کوکب سیاه»، «امتیاز نهایی»، «ویکی، کریستینا ، بارسلونا» و «انتقام جویان» ایفای نقش کرده است.




گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture

منبع: mehrnews.com